|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Terning ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 17-Juli-2008 kl. 11:07 |
"Problemet" er at jeg oplever det klassiske overscan når jeg tilslutter PC'en til TV'et, som jo skal være der har jeg fundet ud af Jeg har søgt lidt på forummet og henviser til en lidt ældre tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35193& PN=3, hvor forfatter af tråden har problemet med overscan, med opløsningen 1280x720 og har ikke et TV der kan køre FullHD. Spawn siger: "Det ville have været foreneligt hvis din tv-skærm var en Full HD skærm, for her har vi for første gang en opløsning der er ens både i tv-verdenen og computerverdenen - nemlig 1920x1080 - og her ville du kunne tilslutte med denne opløsning og få kant til kant billede - eller 1:1 pixelmapping som det også hedder." Det er ikke for at hænge Spawn ud, men jeg får endnu mere overscan når jeg benytter mig af 1920x1080 opløsningen fremfor 1280x720 over HDMI porten. Nogen der kan forklare det, eller har en løsning på det problem? Jeg burde jo umiddelbart opleve 1:1 pixelmapping og have kant til kant billede når TV'et er FullHD og skærmkortet sender en oplsøning til TV'et på 1920x1080, ikk'?
Mange venlige hilsner Martin |
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
![]() |
På mit pz70 kan man gå ind i menuen på tv'et og slå overscan fra. |
|
![]() |
|
Terning ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2008 Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Okay.... Hvis det bare er det såååå.... Nu sidder jeg lige på jobbet, så kan ikke tjekke det før i aften. Men kiggede lige i en online manual for den model og det er rigtigt der er noget der hedder "Picture overscan". Det må jeg lige hjem og se om det ikke fungere... Jeg skal nok give en tilbagemelding. Men alligevel, hvis den laver overscan og man bliver nødt til arktivt at gøre noget for at få billedet til at passe, kan man så kalde det 1:1 pixelmapping? Redigeret af Terning - 17-Juli-2008 kl. 14:05 |
|
Livet er som en Terning, det bedste man får er sex.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Fuldstændig korrekt - det er bare det For at benytte 1920x1080 og 1:1 pixelmapping skal man på PZ80 vælge at slå overscan fra på skærmen |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - det er ikke et spørgsmål om at du gør noget for at få billedet til at passe - skærmen er blot default indstillet til at køre med overscan - for det er det normale for Videoindgange. Det er i denne indstilling at du ikke kører med pixelmapping. Vil man køre med pixelmapping skal denne overscan altså slås fra - uanset om kilden er en PC eller en BluRay afspiller. man kan måske sige at default bearbejder den inputtet og viser det med overscan - og du vælger så at den skal lade være at bearbejde inputtet. man kan måske også sige at default kan input signalet den modtager være andre opløsninger end 1080p - derfor behandler den signalet og skalerer det med lidt overscan til følge - du fortæller den så at det skal den holde op med fordi din kilde allerede er 1080p Redigeret af spawn - 17-Juli-2008 kl. 14:19 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Super...!
![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Yes sir! Det virker helt perfekt... tænk at det bare var det. Ser fedt ud at køre den opløsning (første gang jeg kører den oplsøning
![]() |
|
|
|
![]() |
|
sAndz83 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2008 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
*Glem denne besked*
Redigeret af sAndz83 - 18-Juli-2008 kl. 19:57 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |