recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabolmodtager til BÅDE viasat og CD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketParabolmodtager til BÅDE viasat og CD

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Emne: Parabolmodtager til BÅDE viasat og CD
    Sendt: 17-Juli-2008 kl. 23:47

Hej med jer!

Vores ene parabol modtager er stået af.

Hvad kan I anbefale af parabol-modtager, hvis jeg gerne vil have en modtager der både kan tage conax samt viaccess - er lidt træt af at skulle have 2 recievere stående :-) 

Har pt 3 hoveder.  Astra 19 øst, 1 vest, 5 øst, der skal kobles på.

Hvor stiller folk egentlig parabol-spørgsmål? Der er ikke et decideret forum - bruger de andre hjemmesider ?

Alle forslag er velkomne!

På forhånd tak

 

Til top
Lyni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2007
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 07:44
1. Både Viasat og Canal Digital sender tv ud digitalt, så det må være det rigtige sted her

2. Du er ikke den første der spørger, men kig lige her
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Hej med jer!

Vores ene parabol modtager er stået af.

Hvad kan I anbefale af parabol-modtager, hvis jeg gerne vil have en modtager der både kan tage conax samt viaccess - er lidt træt af at skulle have 2 recievere stående :-) 

Viaccess bruges ikke af Viasat længere. De er for mange år siden gået over til NDS Videoguard, og du kan ikke få en ny modtager der umiddelbart virker til både Canal Digital og Viasat. Enten skal du have en Linux baseret modtager ala. Dreambox eller bare en almindelig modtager med indbygget Conax og så et Dragon-/T-Rex modul isat. En gammel Nokia 9802 eller Humax 5750 samt en Strong model som jeg ikke husker nummeret på, virker til begge dele. Søg evt. i Den Blå Avis el. lignende. Der har været mange tråde omkring dette emne her på boardet, så prøv at søge lidt.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 10:31
ok, tak for det.

Jeg er hooked på en Dreambox egentlig, men er bare bange for Linux systemet, da det ikke er meget jeg har rodet med det udover lidt Ubuntu :-)
Er der nogen af jer der ved om det er til at læse sig til - sådan uden it uddannelser :-)

Det kunne da også være cool at kunne se mine betalte kanaler i soveværelset, på en box derinde - cardshare når det er inde for husets rammer, er det fy fy?  Jeg nægter at skulle betale mere for viasats "Flere i huset", da jeg synes jeg betaler rigeligt til Viasat og CD.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 10:52
Rent principielt er det nok ikke tilladt (det er ikke ulovligt, men jeg vil tro, at der i den kontrakt du underskriver når du opretter abonnement står forbehold for dette).

Men jeg tvivler stærkt på, at de vil få et ben til jorden, hvis de for det første skulle finde ud af det, og for det andet vælger at lægge sag an. Det værste der kan ske (skulle de opdage det og have noget imod det) er nok, at de opsiger dit abonnement.

Men du skal jo have to modtagere med hver deres forbindelse til en parabol - enten via en multi-udgang LNB eller via to paraboler.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 10:58
Derfor har jeg nu kun Canal digital vil ikke have 2 modtager. Vi venter på de kan arbejde sammen, hvorfor ikke kunne betale for tv 3 så kan Visat få kanal 5 hvis man betaler hvad er så problemet ? Er der ikke noget med at sådan kan det lade sig gøre i Sverige ?

Redigeret af kallek - 18-Juli-2008 kl. 11:02
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 12:07

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Derfor har jeg nu kun Canal digital vil ikke have 2 modtager. Vi venter på de kan arbejde sammen, hvorfor ikke kunne betale for tv 3 så kan Visat få kanal 5 hvis man betaler hvad er så problemet ? Er der ikke noget med at sådan kan det lade sig gøre i Sverige ?

De kommer aldrig til at arbejde sammen. Jeg syntes at de modarbejder hinanden hele tiden. De vælger hver deres modtagere hvor det kun er muligt at bruge deres kort.




Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 13:17

jamen jeg kender godt muligheden i LNB med dobbelte udgange og Diseq osv...  det er mere dreamboxen, som jeg er bange for at hoppe ud i :-)

men det skal man sikkert ikke være.

Men kan se der er mange forskellige slags Dreamboxe - hvilken skal man vælge? HD er pt ikke nødvendigt.

:-)



Redigeret af Pade2204 - 18-Juli-2008 kl. 13:45
Til top
Jacob P Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 14:13

Jeg vil sige

 

Hvis du vil have en med kun 1 tuner så tag 800HD

 

Hvis du vil have en med 2 tunere ville jeg vente på 8000HD hvis du ikke vil vente er der kun 7025. Eller køb 800HD og smid den i soveværelset nå 8000HD kommer

 

7020 vs. 800HD: Samme pris, begge meget stabile, hvorfor fravælge HD?

 

DM600: billigste, kender den ikke men håber den er bedre end DM500 som har elendig billedkvalitet.

 

7025: Dyreste, kender ikke så meget til den men syntes at have hørt den ikke er så stabil som eks. 7020, eneste fordel er de 2 tunere.

 



Redigeret af Jacob P - 18-Juli-2008 kl. 14:18
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 16:24

hej

angående dream box så er det meget let idag , hvis du vil køre canal digital og viasat alle kanaler på nær viasat hd. så køb en dm800 , det tager 5 min så kører den , så en halv time til at finde 1200 kanaler , så omstart så kører det bare. læs her  http://digsat.net her er alt om dreambox, de forstår fint dansk de flrste er nordmænd og du får svar med det samme , eller også søg og du finder, for de samme spørgsmål er jo spurgt om mange gange. eneeste problem med dm800 er at den bliver meget varm. men 7020 kører perfekt uden nogen problemer , kan ikke tage hd kanaler , men lige så let at instalere program (image der kører canal digital og viasat.

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 18:09

jeg tager et kig på den side der - tak  :)

En sidste ting, hvilke cams skal jeg bruge - jeg kunne forstå der er forskellige versioner (?) af cams'ne.

som sagt til viasat og canal digital.

Men viasat kortet er jo bundet til én reciever, det fikser man måske nemt i DB'en ?

Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2008 kl. 20:19

hej

ingen problem med de almindlige kanaler fra viasat , det er kun hd kanaler fra viasat der er låst. alle fra canal digital kan ses.

hilsen agger

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu