|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Namron ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 22-Juli-2008 kl. 00:48 |
Er ved at prøve og finde ud af hvilken HTPC jeg skal vælge. Jeg kender ikke så meget til det så vil meget gerne have lidt hjælp så jeg får valgt den rette HTPC. Jeg kan ikke selv samle den så jeg har fundet en på pc-lager.dk som jeg synes lyder godt til rimelige penge hvor jeg kan ændre lidt i konfigurationen. Jeg vil have et system der helst er så lydløst som muligt. Det skal mest bruges til at se/optage tv, se dvd/blu-ray. Gerne mulighed for at spille. Jeg vil have et sysem som uden problemer kan vise f.eks blu-ray film samtidig med at jeg optager fra tv. Jeg får antennesignal fra fællesantenne, så jeg skal bruger en tv-tuner som kan bruges i fremtiden. Jeg vil gerne kunne se og optage tv på samme tid. Skal jeg bruge 2 tv-tuner kort og hvilke skal jeg bruge. Jeg har pt en selector for bedre billede. Skal den også stadig kobles på eller bliver den unødvendig? Har kigget på denne HTPC http://www.pc-lager.dk/computer-konfig.php?konfig_id=149& ;gruppe_id=869&cpu_vare_id=11119&tilbehor=1&new= 1&comp_navn=Media%20Center%20AD-X1&opt=42&type=c omputere Er der nogen der har forslag til ændringer som i ville anbefale, for at få en bedre HTCP. Eller evt en helt anden. Skal jeg vælge andre/flere RAM, køler eller harddisk, eller er der noget helt andet? |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Jeg ville vælge en mindre cpu, den du har valgt har en TDP på 140w. den der sidder i min HTPC har en tdp på 45w.. Så kan man sige at strømforbruget ikke betyder så meget, men det gør støjen nok.. og når den cpu får lov at arbejde max, så skal køleren nok støje... en amd 4850e, kan på det bundkort godt vise blu-ray disk, og optage samtidig.. Hvis du har en selector, er det fordi har kabeltv, jeg ville vælge en DVB-C tuner som f.eks floppyDTV, men det koster altså nogen penge, og det skal du nok installere selv, da butikken ikke føre det.. Selector kan ikke umiddelbart bruges med din HTPC, dvs det kan vist godt lade sig gøre, men det er vist noget værre crap at sætte op, og virker skidt.. men du kan sætte din Selector til tv'et ved siden af HTPC'en, så kan du bruge den når du optager.. Passer den cpukøler på Am2?? og kan den være i kabinettet?? ud over de ting ser det nu meget pænt ud.. Redigeret af Pizzabager - 22-Juli-2008 kl. 15:59 |
|
![]() |
|
Namron ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Ville dette setup så være bedre og så bare uden tv-tuner og så selv installere floppyDTV. Det er nok bare mig der er dum men jeg troede at det var bedre at vælge den største og mest "fremtidssikre" model der var, eller er jeg helt galt på den. Jeg går ud fra at det hele passer i kabinettet da det er en færdig HTPC som de har men hvor man bare kan ændre lidt i komponenterne. I linket er det kun med de komponenter som de hos pc-lager har valgt at den som standard skal have. Har lige læst lidt om FoppyDTV og er det rigtigt forstået at jeg kan sætte kortet fra min selector over i tv-tuneren med FloppyDTV C/CI DVB-C Pakke med Viaccess Cam og så vil jeg kunne se alle mine kanaler digitalt ligesom ved selector. Jeg kan se at jeg med FloppyDTV ikke kan se og optage på samme tid hvis jeg kun har 1 tuner. Hvis nu man sætter 2 tunerkort i kan man så nøjes med at er den ene der er med Viaccess og så serieforbinde dem så man kan optage og se noget andet på samme tid? Så man kan nøjes med et kort gebyr. Redigeret af Namron - 22-Juli-2008 kl. 22:04 |
|
![]() |
|
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
Kortgebyret kan man ikke slippe så let fra, da hver tuner skal have sin egen Viaccess Cam, hvori man sætter kortet. Man kan dog købe smartwi, som er en trådløs kort 'deler' og spare gebyret...
Redigeret af cloudy - 22-Juli-2008 kl. 23:48 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det nye setup er billigere og efter min mening bedre.. ved stadig ikke om køleren passer på, men hvis det er dem, der skal montere den, er det jo ikke din hovedpine.. Du skal bruge 2 stk floppyDTV, 2 stk CAM og 2 stk TDCkort/stofakort(alt efter hvilken udbyder du har) som en anden rigtig skriver kan man købe smartwi og nøjes med 1 tdc/stofa kort, men prisen på smartwi er også pebret(ca 1300 kr). Der er et par mindre ulemper med DVB-C tuner(floppydtv) på Vista MCE, som du kan læse om hvis du søger i forum, men der skulle komme en update til Vista her omkring oktober, som skulle fjerne de ulemper.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |