|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
wrx16608 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 23-Juli-2008 kl. 18:38 |
Hjælp!!! Jeg vil gerne ud og investere i et mediacenter, men kan sgu ikke finde ud af hvad jeg skal vælge, så jeg tænket at der helt sikkert var nogen herinde der kunne hjælpe mig lidt! Jeg har TDC kabel Tv igennem min boligforening (analogt) og vil jo samtidig gerne ha bedre billedkvalitet på min 50" fladskærm, så kan man få noget der samtidig laver billedet om til digitalt? >Derudover vil jeg gerne ha' blueray drev, og en passiv køling! Mit budget er op til ca. 20.000 kr.
Håber der er nogen der kan komme med et par gode muligheder, samt hvad man ellers skal være opmærksom på!
På forhånd tak /michael |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hvis du kun har analogt kabel tv, nytter det ikke noget at lave det om til digitalt, signalet bliver ikke bedre end kilden.. men mon ikke der også er digitale signaler i samme kabel?? der er altid nogen tråde om ny mediecenter i det her forum, prøv og læs dem igennem først, og de råd der er givet, så ved du lidt om hvad du vil have.. det er noget nemmere end at jeg skal bruge 20 min på at skrive det hele ned.. Skal det være passivt kølet, kan du evt kigge her.. det er de eneste passivt kølet jeg kender.. delene kan fås i enkeltdele i udlandet, men besparelsen er ikke kæmpe stor.. HFX er dyrt.. Redigeret af Pizzabager - 23-Juli-2008 kl. 18:47 |
|
![]() |
|
wrx16608 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Tak for det - Syntes ellers jeg har forsøgt at læse lidt, men må desværre indrømme at jeg ikk forstår ret meget af det der står herinde!
Må nok bare bide i det sure æble og så henvende mig i en butik.
Tak alligevel - Michael |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hvis du ikke forstår så meget af det, skal du jo netop læse de andre tråde, det handler jo om det samme, dvs folk spørge om et nyt mediecenter og siger hvad det skal kunne, også får de råd.. men når man har skrevet den samme liste igen og igen beder man nye folk om at læse de råd man har givet i de andre tråde.. da spørgsmålene som regel er de samme.. Men som jeg tilføjede i mit første svar, hvis det skal være passivt, skal du have noget som feks HFX, som det på mm-visions side.. det er så vidt jeg ved de eneste der har 100% passive systemer, men det koster så også kassen... Hvis du vil samle selv, kan HFX dele godt købes seperat så du kan samle det selv, men dele er dyre, så du kan spare, men ikke vildt.. Kan lige skrive et par link til siden over de nyeste svar på nyt Mediecenter: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44258& PN=1 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41008& PN=6 Okay, der var faktisk selt ikke så mange, synes bare altid der er kommet 2 nye tråde om ugen med præsis de samme spørgsmål.. prøv og kig lidt i de tråde der og vend så tilbage.. Tænk over om du vil bygge selv, eller købe færdig samlet. Hvilket signal der er i dine ledninger, kun analog eller også digitalt? Skal det være passivt kølet, forskellen på passivt kølet eller meget støjsvag er nemlig ret stor i penge.. Redigeret af Pizzabager - 23-Juli-2008 kl. 19:01 |
|
![]() |
|
![]() |
redigerede lige min sidste tråd igen.. trykker altid send, og kommer så i tanke om noget mere..
|
|
![]() |
|
![]() |
Det understøtter desværre bare min pointe ( har lige været inde og læse) det er sgu for mange forkortelser til mig! Aner ikke hva HTPC eller alle de ander forkortelser derinde betyder! Så som I sikkert kan regne ud skal jeg selt sikkert ikke selv samle noget, bare købe noget der virker! Systemet skal bare være støjsvagt, ikke nødvendigt lydløst! Jeg har nu talt med TDC og de siger at hvis jeg køber en "digitalbox" kan jeg sagtens se digitalt tv - så var det jeg tænkte at det da må kunen fåes i mediacentret? Vil gerne kunne bruge det til at afvikle HD udsendelser hentet fra nettet! Tak igen Michael |
|
![]() |
|
![]() |
HTPC står for Home theater PC, og er det samme om et mediecenter, 2 forskellige navne, men det handler om det samme.. Hvis du kan få selector fra TDC kan du også på digital tv på mediecenteret. Hvis du ikke kan bygge selv, skal du købe noget færdigsamlet, Et bud er et færdigsamlet mediecenter fra Electrola. der er både blu-ray i og yousee kabeltv modtager.. http://www.electrola.dk/shop/monster-400-yousee-220p.html Den kan så tilpasses efter ønsker, et godt bud allerede nu, er at få Vista ultimate på istedet for home premium, der kommer snart en update som vist ikke bliver tilgængelig for vista home premium.. og det er en ren Mediecenter update.. Redigeret af Pizzabager - 23-Juli-2008 kl. 20:21 |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder som en fornuftig ide!!
Jeg kigger lidt videre ! Tak for det
/michael |
|
![]() |
|
![]() |
Hov glem det med vista ultimate, kan se electrola bruger DVBViever, også er det vist ligegyldigt hvilken version af Vista man bruger.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |