|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() Sendt: 23-Juli-2008 kl. 23:38 |
|
Hej Jeg er ved at få bygget mit 2. mediacenter setup, og jeg er kommet frem til følgende to muligheder. 1. Intel setup
eller 2. AMD setup
Resten af delene er herefter ens. Der er ca. DKK 1.000, der skiller de to forslag af. Det skal siges, at jeg ikke vil bruge Mediacenter delen i Vista, da jeg foretrækker Meedio. Hvad vil det bedste valg være, når den skal kunne afspille HD-DVD / Blu-Ray. Opmærksomheden henledes på, at strømforsyningen kun leverer 120W. På forhånd tak. Redigeret af JSA:-) - 24-Juli-2008 kl. 10:35 |
||
![]() |
||
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
|
Titlen på tråden er måske lidt mis-visende, da det egentlig handler om G35 vs. 780G når HD afspilning er udgangspunktet. CPU'en kan tage bagsædet...og der er ingen tvivl om at 780G er stærkere end G35. 120W er nok i underkanten, Gigabyteanbefaler minimum 400W, selvom forbruget typisk ligger under 100W.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3288 http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3258 Redigeret af cloudy - 24-Juli-2008 kl. 00:54 |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Synes også strømforsyningen er for lille.. de 120w er jo opdelt i forskellige grupper, 12V, 5V, 3,3V osv. som har så mange amp til rådighed, og hvis den en gruppe vil trække mere end der er til rådighed, går den simpelthen ned.. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre.. Redigeret af Pizzabager - 24-Juli-2008 kl. 06:07 |
||
![]() |
||
JSA:-) ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
|
Ok, Cloudy du har en pointe - overskriften er rettet. Mht strømforbruget så er der følgende følgende 12V - 8 Amp 5V - 7 Amp 3,3V - 7 Amp Det I selvfølgelig ikke kan se er, at TV-kortet vil være i en server så der bare streames herfra, ligesom musik og film vil blive streamet. Jeg tager chancen med kabinettet og den medfølgende strømforsyning. Data Discount i Aalborg sælger bl.a. Intel-setupet.
Redigeret af JSA:-) - 24-Juli-2008 kl. 10:58 |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Mener G35 chisættet er lidt af en strømsluger i forhold til 780G, ud over det, har g35 ikke hardware accelerator for d.264, som bluray ofte kommer på... det har 780G |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er lige præcis det, jeg også er kommet frem til ved at have læst alt det jeg har kunnet komme i nærheden af på nettet. Jeg kan bare ikke vurdere de to valgte CPU'er i en Vista maskine. Hvor meget vil jeg i praksis kommer til at mærke, at AMD'en er langsommere end Intel. Til mit planlagte brug, så er det vel kun opstartstiden eller hvad? Redigeret af JSA:-) - 24-Juli-2008 kl. 22:44 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Spørgsmålet er vel om du skal bruge mere end det 4850e kan tilbyde?, opstarts tiden er ikke relevant, på en HTPC bruger man standby, og der er den oppe på få sekunder.. strømforbrug tror jeg de 2 ligger ca. side om side.. dog er AMD chipsættet særlig godt når der ikke er noget særligt brug, der ligger amd, en del lavere end e8200. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Takker - jeg tager AMD'en.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |