recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cd samling på media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCd samling på media center

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Draabe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Cd samling på media center
    Sendt: 24-Juli-2008 kl. 00:11

Hej

har her får et  stykke tid siden lavet mig et media center, nu har jeg så tænkt mig at smide hele min cd samling ind på den.

Så var det jeg godt kunne tænke mig at vide hvad i har eller ville bruge til at ligge musiken ind og i hvilket format.

systemet kommer til at køre med min pc med et HD 7.1 lydkort og onkyo 876 og elac(fra fælleskøb) + sub.

Har læst at normale mp3ér skulle være lidt tame med bas og andre detaljer.

Håber der ernogle der ved noget om dette.

Mvh Dennis

ps. viste ikke om det var her eller under pc hardware software jeg skulle poste.

Draaben der fik bægeret til at flyde over
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 11:19
Så vidt jeg husker skal du bare kaste dem ind i MS MediaPlayer, så kan MCE kende dem. Du kan vælge at rippe dem i Lossles (enten WMA uden tab eller WAV uden tab) men så fylder hver skive op til 600 mb 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 12:32
Jeg vil foreslå at du bruger gratis programmet ripstation micro. Når det først er sat op kører alt automatisk - du skal bare føde en ny CD i skuffen når den kører ud. Hurtigt og effektivt.

Du kan vælge mellem forskellige formater og i disse tider bør du gå efter tabsfri komprimering. Enten lossless wma eller flac. Begge kan komprimere tabsfrit til ca. halvdelen dvs. omkring 350 mb (afhængig af musikken). Flac kræver lidt mere roderi med wmp for at få det til at fungere, men er til gengæld nok et lidt mere udbredt format.

Redigeret af NikolajC - 24-Juli-2008 kl. 12:32
Til top
JohnnyVK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2005
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 12:35

Ved ikke om MCE understøtter FLAC http://flac.sourceforge.net/ ellers kunne det også være en mulighed. Lossless og f.eks Pink Floyd The Wall 2cd fylder 416MB

hilsen johnny

Panasonic Th42px70ea, Rotel RDV 1060, Rotel RSX 1065, Topfield 5700 pvrt hdmi , Pronto tsu7000
Til top
Draabe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 16:54

hey

tak for de hurtige svar plejer bare at bruge winamp il musik så format skulle ikke være et problem

og da jeg har over 1 tb plads skulle det ikke blive et problem med plads heller..

mange tak

mvh Dennis D

Draaben der fik bægeret til at flyde over
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 17:19

Har du Windows, så har du hvad du skal bruge lige ved hånden. Som Mcenterfreak siger, så kan Media Player stærkt anbefales. Den gør det temmelig godt hvad enten du vil have det i MP3 eller WMA eller losless. Jeg bruger selv MP3 i 320kbit.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 19:30
Er det ikke alt for besværligt at gøre med windows media player? Ville da klart foretrække automatiske løsninger hvis det var mig.
Til top
MCE Freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:45
Jeg har gjort det med windows media player og været ganske tilfreds med at rippe CD'erne med høj bitrate og i MP3 format.  Jeg vil anbefale dig at rippe dem til MP3 format, da det hermed er nemt at overføre filerne til en mp3 afspiller eller til en cd-rom til bilen osv.
Panasonic TH42PX800E
Hjemmebygget Media Center
Sony Surround anlæg
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:55

Jeg har selv brugt Windows Media Player, og jeg synes også, at den er ganske god til formålet. Dog skal man være opmærksom på formatet. Der er dog flere MP3 afspillere der også kan afspille WMA formatet.

Man kan så altid diskuttere, i hvilken kvalitet, man vil have musikken på sin MP3 afspiller, da det må være et spørgsmål om, hvor meget musik man gerne vil have til rådighed på afspilleren.

Hvis du har mod på det, så kan MediaMonkey http://www.mediamonkey.com/ vamt anbefales til at rippe med, da den er stærk i evt. efterhandling af materialet (her tænkes på, at få filerne tagget rigtigt) Den kan slå op på forskillige web-sites samt downloade cover til cd'en. Den kan også tagge ud fra et filnavn og organisere filerne på baggrund af taggene.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 00:42

Manden ville have super kvalitet. Han vil afspille fra sit Media Center.

Her er Media Player det rigtige

NikolajC skriver man bare skal kaste skiven i, så ripper den med det af ham foreslåede program. Det gør Media Player osse!

I med skiven, så kører det helt automatisk

Flere tvivler om WMA er det rigtige. Intet problem Media Player kan også MP3!. Jeg er nu sikker på at WMA er bedre

Det gode ved at bruge Media Player er at hvad der sker der, reflekteres i dit Medie Center

Har du rippet en CD så findes den automatisk i MCE

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:57
Draabe ser ud til du skal bruge media player :)

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

NikolajC skriver man bare skal kaste skiven i, så ripper den med det af ham foreslåede program. Det gør Media Player osse!

I med skiven, så kører det helt automatisk

Tror du stadig vil opleve glæden af fuldautomatisk batchripping hvis du prøvede - godt nok et stykke tid siden at jeg prøvede media player men mener bestemt ikke den kan rippe f.eks 10 CD'ere med fuldt navneopslag osv. uden at du skal trykke et par gange med musen mellem hver CD osv. Men hver sin smag :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:24

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Draabe ser ud til du skal bruge media player :)

Tror du stadig vil opleve glæden af fuldautomatisk batchripping hvis du prøvede - godt nok et stykke tid siden at jeg prøvede media player men mener bestemt ikke den kan rippe f.eks 10 CD'ere med fuldt navneopslag osv. uden at du skal trykke et par gange med musen mellem hver CD osv. Men hver sin smag :)

Ja jeg tror det er længe siden du har kikket på Media Player

Som du kan se af nedenstående, så skal der ikke trykkes på noget som helst, men du må selv skifte skiven

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu