Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KongKent
Super bruger
Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
|
Emne: Pioneer BDP-LX71 Sendt: 24-Juli-2008 kl. 13:38 |
Jeg står og overvejer om jeg skal vente på Fælleskøb, hvor der er restordre på Panasonic BD50, eller om jeg skal melde fra og vente på at Pioneer lancerer deres BDP-LX71 til september. Prisen skulle, ifølge en Pioneer forhandler i Aalborg, blive i omegnen af 8000,- . Måske billigere, måske dyrere. Derfor spørger jeg lige her: Er der nogen der er bedre informeret, og som kan give et bedre bud end ham jeg ringede til. For han sagde, at han ikke ville hænges op på det, da de ikke vidste noget endnu, men blot sjussede sig til en cirkapris. Og er en Pioneer så dobbelt så god som en BD50? Resten af mit AV-udstyr er Pioneer (på nær højtalerne), så det ville være mest cool med en Pioneer Blu-ray, omvendt kunne jeg måske også godt "nøjes" med en Panasonic hvis denne koster under det halve, og præsterer akkurat lige så godt.  Hvad siger I? Ved I hvilket prisleje LX71 kommer til at ligge i, og om hvorvidt den er bedre end Panasonic BD50?
|
TV: LG 65" OLED B1 Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 24-Juli-2008 kl. 13:55 |
KongKent skrev:
Jeg står og overvejer om jeg skal vente på Fælleskøb, hvor der er restordre på Panasonic BD50, eller om jeg skal melde fra og vente på at Pioneer lancerer deres BDP-LX71 til september.
Prisen skulle, ifølge en Pioneer forhandler i Aalborg, blive i omegnen af 8000,- . Måske billigere, måske dyrere. Derfor spørger jeg lige her:
Er der nogen der er bedre informeret, og som kan give et bedre bud end ham jeg ringede til. For han sagde, at han ikke ville hænges op på det, da de ikke vidste noget endnu, men blot sjussede sig til en cirkapris.
Og er en Pioneer så dobbelt så god som en BD50?
Resten af mit AV-udstyr er Pioneer (på nær højtalerne), så det ville være mest cool med en Pioneer Blu-ray, omvendt kunne jeg måske også godt "nøjes" med en Panasonic hvis denne koster under det halve, og præsterer akkurat lige så godt. 
Hvad siger I? Ved I hvilket prisleje LX71 kommer til at ligge i, og om hvorvidt den er bedre end Panasonic BD50?
|
Jeg tror ikke på nogen måde at den kommende Pioneer er dobbelt så god som PanaBD50. For det første er Pio´en profile 1.2. Dernæst vil der næppe være forskel i billedkvaliteten i BD. Måske den kommende Pio er bedre på SD DVD - time vil show.
Der hvor Pio´en kan være bedre er på komponent- og byggekvaliteten. Men om det retfærdiggøre prisforskellen må vi vente og se
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
KongKent
Super bruger
Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Point: 361
|
Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:39 |
Hvis ikke komponent- og/eller byggekvaliteten udmønter sig i reelle mærkbare forskelle i ydelsen på audio og/eller video-siden, så kan det jo være lige meget. Trods forlænget ventetid, så tror jeg faktisk jeg "nøjes" med BD50. Medmindre LX71 kommer ned under 6K. Hvis rygtet med 8K holder stik, så er det for dyrt.
|
TV: LG 65" OLED B1 Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15
|
 |
Christian H
Guld medlem
Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
|
Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:02 |
Jeg tror der er stor forskel på hvad folk vægter når de køber A/V udstyr.
Hvis jeg kun havde Pioneer i resten af mit setup, så tror jeg faktisk godt at jeg ville smide de ekstra 4K for at det hele passer sammen, men det er jo bare mig 
Det du skal gøre op med dig selv er om du vil betale ekstra (Evt. hvor meget ekstra) for at have den synergi du får ved at have udelukkende Pioneer.
Mht. kvalitetsforskel på de to så kan jeg desværre ikke hjælpe dig da jeg ikke har set Pioneers, så i ovenstående går jeg bare ud fra at de er lige gode 
|
|
 |
Carsten Selleri
Bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
|
Sendt: 26-Juli-2008 kl. 16:03 |
KongKent skrev:
Jeg står og overvejer om jeg skal vente på Fælleskøb, hvor der er restordre på Panasonic BD50, eller om jeg skal melde fra og vente på at Pioneer lancerer deres BDP-LX71 til september.
Prisen skulle, ifølge en Pioneer forhandler i Aalborg, blive i omegnen af 8000,- . Måske billigere, måske dyrere. Derfor spørger jeg lige her:
Er der nogen der er bedre informeret, og som kan give et bedre bud end ham jeg ringede til. For han sagde, at han ikke ville hænges op på det, da de ikke vidste noget endnu, men blot sjussede sig til en cirkapris.
Og er en Pioneer så dobbelt så god som en BD50?
Resten af mit AV-udstyr er Pioneer (på nær højtalerne), så det ville være mest cool med en Pioneer Blu-ray, omvendt kunne jeg måske også godt "nøjes" med en Panasonic hvis denne koster under det halve, og præsterer akkurat lige så godt. 
Hvad siger I? Ved I hvilket prisleje LX71 kommer til at ligge i, og om hvorvidt den er bedre end Panasonic BD50?
|
Ved at LX71s vejledende udsalgspris i Tyskland er 800 euro
|
 |
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
|
Sendt: 31-Juli-2008 kl. 13:37 |
Jeg har set en vejledende salgspris på KT radios hjemmeside.
6995 kr. står den til. Det må siges at være lige i overkanten af hvad jeg vil give, men nu får vi at se. Den kommer i butikken d. 15 August.
http://www.ktradio.dk/
Spændende bliver det med de andre modeller som kommer, forhåbentlig er en af modellerne lidt billigere end denne.
/Halsted
|
 |
MortenCombat
Bruger
Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
|
Sendt: 31-Juli-2008 kl. 17:40 |
LX-71 svarer til den amerikanske Elite BDP-05FD, som koster $799 vejl. i US. Der kommer også en BDP-51FD til $599 vejl. i US - den tilsvarende model i DK kommer til at hedde LX-51.
Et bud på vejl. pris på LX-51 baseret på den vejl. pris på LX-71 vs. BDP-05FD kunne være 4999,- eller 5499,-.
Forskellene på 51FD og 05FD er hovedsageligt kosmetiske. Den væsentligste fordel ved 05FD er et forbedret analogt video kredsløb, men hvis man skal bruge HDMI ud, skulle der ikke være nogen billed- eller lydmæssig kvalitetsforskel.
|
 |