recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [TMPGEnc DVD Author] Menu-action?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket[TMPGEnc DVD Author] Menu-action?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Viborg, Danmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: [TMPGEnc DVD Author] Menu-action?
    Sendt: 25-Juli-2008 kl. 10:51
Jeg er ny med TMTMPGEnc DVD Author og jeg kan ikke få min brændte skive til at fungere som jeg ønsker. Jeg vil have at når disken sættes i afspilleren, så vises en menu - den skal ikke straks gå i gang med at afspille track 1.

Min menu er (eller skal være) ganske simpel, idet jeg som regel kun har 1, 2, 3 eller 4 TV-optagelser på mine diske, så jeg har ikke brug for undermenuer.

På mine hidtidige testskiver er det ikke lykkedes mig at få vist menuen ved indsættelse af disk. Jeg kan dog kalde den frem på fjernbetjeningen (Sony HX710) ved at trykke på Menu-knappen.

Det er muligvist/sandsynligvist mig der (endnu) ikke har styr på begreberne og ikke forstår forskellen mellem en Top-menu og en Track-menu, men hvorom alting er, har jeg under DVD menu structure setting sat prik i Top menu only og på næste side har jeg som action for hvad afspilleren skal gøre ved indsættelse af disken sat Display the top menu.

I en tråd jeg har kørende i forum'et for Sony-optagere er jeg blevet gjort opmærksom på begrebet First play track - altså noget som ubetinget afspilles først. Aha, tænkte jeg, det må kunne udnyttes kreativt, så jeg indsatte en First play track, læste en fil ind, som jeg barberede ned til en enkelt frame. Herre gud, 1/25 sekund når man jo ikke at opfatte med øjnene. Derefter regnede jeg med, at så ville gå videre og vise menuen, men nej ... den afspiller bare den næste optagelse.

Hvor er det kæden hopper af? Hvad gør jeg forkert? Er der nogen der, så simpelt som muligt, kan skrive en trin-for-trin vejledning til hvordan jeg får lavet en disk med 1, 2 eller 3 optagelser (tracks) og som starter med at vise en menu, når disken indsættes i afspilleren?

Redigeret af Towle - 25-Juli-2008 kl. 10:52
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:07
Hvilken verion har du? Der er sikkert lavet meget siden min (1.6.34.89) - jeg har i hvert fald ingen DVD menu structure setting. Og hos mig snakkes der om Main og Track menu.

Og det er ikke First Play Track men First Play Action. Jeg har snuppet et screenshot af mit menuskærmbillede:

Bemærk til højre, næsten øverst.
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Viborg, Danmark
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Hvilken verion har du? Der er sikkert lavet meget siden min (1.6.34.89) - jeg har i hvert fald ingen DVD menu structure setting. Og hos mig snakkes der om Main og Track menu.

3.1.2.176

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og det er ikke First Play Track men First Play Action. Jeg har snuppet et screenshot af mit menuskærmbillede:

Bemærk til højre, næsten øverst.

Yep, First play action vedrører menuen, ikke at forvexle med et First play track.

Så lykkedes at lave link til fullsize images :-)

Redigeret af Towle - 25-Juli-2008 kl. 12:20
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 22:40
Hej Towle,

Lykkedes det at få problemet med menuen løst?

Jeg bruger vist samme fremgangsmåde som dig - og har ingen problemer. Kan du evt. prøve en anden DVD afspiller for at se om problemet måske skyldes en indstilling (eller "hukommelse om afspilningspunkt") på Sony optageren?!

Jeg har lavet en skærmbillede sekvens her nedenfor, der illustrerer de valg jeg foretager (sidste billede er blot for at vise hvordan DVD Menu Settings indstillingerne er sat efter mine valg foretaget i DVD Menu Wizard).

-> -> ->

DVD Menu Settings

/Lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu