|
Diskussion af printbare medier |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Emne: Diskussion af printbare medier Sendt: 27-Marts-2005 kl. 20:46 |
|
Diskussion af printbare medier omtalt i anmeldelsen og generelt er velkommen her. /MichaelS Redigeret af MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
HenrikH
Guld medlem Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 13:28 | |
Hej Michael, Du brugte en Canon IP4000 til testen. Der findes også en IP5000, der har højere opløsning, men ved du om den er de ca. kr. 500 mere værd. Med andre ord, kan man se forskel på printene (foto, DVD osv.). Er ved at opveje at købe en, men Canon IP4000 eller Canon IP5000 er spørgsmålet? Så vidt jeg kan finde frem til, er de ens, bortset fra dråbestørrelsen (opløsningen). |
||
mvh
Henrik |
||
Bitnissen
Bruger Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 13:56 | |
Hej Michael.
Jeg tror ikke på at der er ret stor forskel på de 2 printere. og slet ikke på skiver! Jeg vil tro at du skal have noget godt fotopapir, så vil du nok kunne se forskel, hvis du studerer dem mod hindanden. Renere farver, flotte lyse nyancer. Så hvis du går meget op i foto, så tag den dyre. Jeg har en SmartBase MP700 kombimaskine fra canon med 4800x1200 og 2ml dråber. Og jeg er MEGET tilfreds med kvalitetet. Desværre kan den ikke printe på skiver, det kom først senere /Bitnissen |
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 14:35 | |
Hej Michael - du har nok prøvet forskellige CD/DVD printere - har du nogen erfaringer, der kan bidrage til tråden CD/DVD printere. Jeg har to forskellige typer printbare DVD medier: Verbatim DVD-R 4x og Verbatim DVD-R 16x (dem fra disconline) - umiddelbart kan jeg godt se lidt forskel på hvor glat overfladen er - og det betyder vel også noget for printkvaliteten? Du skriver i anmeldelsen, at man skal passe på med sort tekst/grafik - gælder det alle medier? Er problemet mindre hvis, man skifter den sorte tekstfarve ud med en grå nuance? |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 22:56 | |
Hej Henrik Jeg kender ikke IP5000, men sammenligner man dem på Canons side er det kun blæk dråbe størrelsen der er forskellig og så har IP5000 åbenbart ikke parallel interface. Ellers ser IP 4000 faktisk bedre ud i reklamen. Men denne tråd var ikke tænkt som en printer tråd, derimod en tråd om medierne. Og så vil jeg give Bitnissen fuldstændig ret. /MichaelS Redigeret af MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
MichaelS
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 23:01 | |
Hej Thorvald Det har vi jo diskuteret privat. NEJ jeg kender ikke nogen printer der er bedre end IP4000'en. IP3000 er billigere, men ikke nødvendigvis i blækforbrug. I865 kan måske stadig købes, evt brugt, men IP4000 er så uendelig meget smartere! Men samme printkvalitet. Læs Canon i865 anmeldelsen, incl opdatering. Din drøm om en lille billig CD printer kan jeg ikke opfylde. For at få prisen lav skal salgstallet være stort - og det er det for IP serien. Det vil det næppe være for et special produkt som det du ønsker. Ring til Canons kundeservice og snak med dem. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
MichaelS
Sendt: 28-Marts-2005 kl. 23:58 | |
Jeg fik ikke besvaret denne. Det er kun Datawrite jeg har oplevet det med. Ingen af de andre var så gennemsigtige at det gav problemer med afspilning. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Sendt: 29-Marts-2005 kl. 20:55 | |
Hvordan med udtværing af farve på skiverne - kan det ske? Og hvordan er holdbarheden af printet i øvrigt? |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
Bent M
Super bruger Oprettet: 07-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 496 |
Sendt: 29-Marts-2005 kl. 21:12 | |
Jeg har efterhånden printet mange skiver, og har endnu ikke haft problemer i den retning, jeg syntes det er MEGET holdbart. Mange køber iøvrigt en spray dåse med klarlak og giver skiver et let lag af det, og så er det ihvertfald sikret, det sælger de mange steder hvor man også køber sine skiver |
||
Mvh
Bent M Sony RDR HX1010 |
||
MichaelS
Sendt: 29-Marts-2005 kl. 21:37 | |
Jeg prøvede om jeg kunne vurderer skarpheden, men det er svært. På prøvebilledet er der nogle tynde streger jeg netop brugte til den vurdering. Der er forskel på medierne, men ikke meget.
Holdbarheden er god. Det er ikke muligt at gnide printet af når først det er tørt. Ikke alle medier tører lige hurtigt, men efter 2 minutter var alle tørre. Derefte vi jeg sige at holdbarhed og lysægtehed er rigtig god. Jeg tror de holder mange år. Jeg vil ikke anbefale nogen typer spray. Jo flere kemikalier jo større riciko for problemer. Colour Fix Spray kan give en flot overflade og er en mulighed, jeg vil dog ikke bruge det. Andre har gode erfaringer med det - bortset fra det lugter når det sprøjtes på. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
HenrikH
Guld medlem Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Sendt: 03-April-2005 kl. 13:44 | |
Michael, hvilket program brugte/bruger du til at skrive på skiverne med. Er det Canon's eget eller evt. andet. Ved du om Nero Cover Designer kan bruges til at skrive direkte på skiven ?
|
||
mvh
Henrik |
||
MichaelS
Sendt: 03-April-2005 kl. 14:25 | |
Som der står "Til alle printningerne har jeg brugt en Canon IP4000 printer med originale Canon farver og Canons CD-LabelPrint program ver. 1.0.2. Udprintningen er sket i indstillingen ”Dark”." Ja andre programmer kan bruges, men man skal selv placerer udskriftsområdet det rigtige sted. Jeg har set en skabelon til fx CorelDraw, men ikke til Nero Cover Designer. /MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |