recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nas server til PCH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNas server til PCH

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 796
Direkte link til dette indlæg Emne: Nas server til PCH
    Sendt: 26-Juli-2008 kl. 22:39

Hej jeg har bestemt mig for at invistere i en Nas server som jeg primært vil bruge til min PCH, dette har jeg valgt da jeg mener at have læst mig til at det er en god ting hvis man vil udnytte sit hjemmenetværk og at den skulle kunne arbejde sammen med min PCH, men jeg har et problem for jeg aner ikke hvad der er bedst og hvad den egentlig er god til mhs til mit netværk og til min PCH

Så nu håber jeg i vil  hjælpe mig med at finde den bedste Nas og lige fortælle mig hvad den egentlig gør godt for :)

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 22:49
Med den næste officielle firmware version fra Syabas vil SMB være ligeså hurtigt som NFS. Alle NASer understøtter SMB, men kun nogle understøtter NFS (selvom alle NASer egentlig er Unix boxe...). Der er altså ikke længere en reel NFS-begrænsning i hvilke du kan vælge.

Jeg har selv bygget en home server med Ubuntu Server som OS, som kører NFS og SMB servers. Men folk som køber NASer plejer at have positive ting at sige om Synology XXX (der i øvrigt kan hackes til at køre NFS, hvis det skal være).

Nå ja... hvad skal du bruge den til? I forhold til PCH er den primære anvendelse lagring af filer, som stilles til rådelighed via et SMB eller NFS share. Det svarer til et netværksdrev på en Windows PC.

Man skal kun købe en NAS hvis man har behov for at få adgang til de samme filer fra flere forskellige enheder, for eksempel din PC og PCH, eller flere PCere i husstanden. Ellers kan man ligeså godt montere diskene internt.

Redigeret af JesperLund - 26-Juli-2008 kl. 22:51
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 12:19
takker, så mangler jeg bare et svar før jeg bestiller kan PCH afspille flac, mp3, iso og mkv /ts filer over en nas ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

takker, så mangler jeg bare et svar før jeg bestiller kan PCH afspille flac, mp3, iso og mkv /ts filer over en nas ?

Ja til hele striben. Men.. du kan godt afspille musik på den, men det forudsætter reelt at dit TV er tændt; ellers kan du ikke kontrollere hvad du afspiller. Der er ikke noget display på PCHen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 12:57

lige for at være sikker på jeg vi forstår hinanden ;)

jeg har en pch men vil købe en Nas så det jeg vil sikre mig om er om jeg kan afspille de ovennævnte filtyper fra min nas via min pch ?

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:14
*slet*

Redigeret af JesperLund - 30-Juli-2008 kl. 13:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:16

lige for at være sikker på jeg vi forstår hinanden ;)

jeg har en pch men vil købe en Nas så det jeg vil sikre mig om er om jeg kan afspille de ovennævnte filtyper fra min nas via min pch ?

Alle de nævnte filtyper kan leveres til PCH via SMB (som alle NASer understøtter) og NFS, og PCH kan decode dem.

Du kan selv teste med en USB harddisk eller USB flash drev. Det som PCH kan afspille fra USB, kan den også afspille fra en remote disk, som et SMB eller NFS share.

Redigeret af JesperLund - 30-Juli-2008 kl. 13:18
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 13:44
oki men hvad så med iso filerne fryser de så ogsåover smb og nfs for det gør de joover usb, eller er det fixest
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 15:08

oki men hvad så med iso filerne fryser de så ogsåover smb og nfs for det gør de joover usb, eller er det fixest

Ikke mig bekendt. Har kun prøvet NFS.
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 15:47
oki takker og sorry min dårlige stavelse, har hvis rystet for meget på hænderne :D
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 16:50

Hej så har jeg fået min Nas ds207+ ind ad døren og har sat den op med hd men jeg er fuldstændig på bar bund, hvad angår PCH

kan nogle fortælle mig hvordan man sætter sin nas op til at kører sammen med min PCH? Er der nogle huides og nogetforklaring om hvad de forskellige ting gør og kan her tænker jeg på Http, FTp, Smb og NFS share

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 17:22

Hej så har jeg fået min Nas ds207+ ind ad døren og har sat den op med hd men jeg er fuldstændig på bar bund, hvad angår PCH

kan nogle fortælle mig hvordan man sætter sin nas op til at kører sammen med min PCH? Er der nogle huides og nogetforklaring om hvad de forskellige ting gør og kan her tænker jeg på Http, FTp, Smb og NFS share

Share opsætning på PCH:

smb://<server-IP>/share-navn

Jeg ved ikke hvad share navnene hedder på Synology, men det må enten stå i manuelen, GUI opsætningen, eller på en Windows computer som bruger et share som netværksdrev.

Fra næste officielle firmware er SMB ligeså hurtigt som NFS, så der er ingen grund til at begynde at hacke din Synology til at køre NFS.

Fra næste officielle firmware er der desuden en auto-browse feature for Windows shares -- sikkert som Windoze-GUI-lover-folket er vant til...

Redigeret af JesperLund - 31-Juli-2008 kl. 17:26
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu