recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezeboks duet & Wake on lan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeboks duet & Wake on lan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezeboks duet & Wake on lan
    Sendt: 28-Marts-2008 kl. 12:42

Min musik ligger på en win-server i skab afsides i huset. Den er sat til Hibernate og Wake on lan, hvilket har fungeret problemløst med den mine sb3-er med en opstartid på 20-30 sekunder når jeg tændte dem med fjernbetjeningen.
Jeg kan ikke få Duet-controlleren til at vække serveren, selv om jeg har slukket controlleren, og starter den igen.
Er det muligt at starte computeren med controlleren?
Hvis ja. Hvor skal jeg lede efter løsningen. Jeg kan uden problemer tage den gamle fjernbetjening og starte serveren og controlleren er så klar til brug!

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 13:07

Du kan jo starte din søgning her : http://forums.slimdevices.com/

Jeg tror ikke der er så mange der kører den fra en PC'er. Og fra en NAS er WOL ikke særlig relevant.

Redigeret af kim.t - 28-Marts-2008 kl. 13:08
Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2008 kl. 13:35

Jeg fandt svaret.

The SBC doesn't support WOL yet.

Hvis andre ønsker at støtte, indarbejdelse af muligheden kan ønsket fremsættes her.

http://bugs.slimdevices.com/show_bug.cgi?id=5378

Til top
tlmadsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-August-2008
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 10:28

Hej hpdahl

Har du fået løst problemet med WOL og Duet'en ?.

Jeg spørg fordi jeg har samme opsætning som dig. Dvs. en PC (med RAID) gemt af vejen i kælderen. Med den gamel SQ3 virkede WOL upåklageligt, men da jeg gik over til Duet virkede det ikke længere.

Jeg har bare ladet PC'eren kører 24/7 sidden da, men syntes efterhånden det er lidt latterligt, når nu det virkede upåklageligt med SQ3.

Til Kim kan jeg sige at jeg da kender en del der køre SC fra en PC'er (det er der både fordele og ulemper i), uden det skal skille os ad.

mvh.

Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 11:37
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 14:55

Jeg synes nu jeg har set et sted at den skulle supportere WOL fra version 7.01.

Jeg har også bøvl med WOL.

Jeg kører Squeezecenter på en gammel laptop med xp (10-11W under afspilning med slukket monitor).

Min duet kan ikke vække den med WOL fra hibernation eller slukket. Men hvis jeg sætter den i standby, bliver den vækket med det samme igen, med mindre jeg trækker strømmen ud af receiveren. Sender jeg WOL magic packet fra en anden pc på netværket, vågner serveren fint fra alle tre tilstande. Og vågner ikke af sig selv fra standby med receiveren slukket. 

Jeg kører SC7.01, opgraderer til 7.1 en af dagene og håber det hjælper. Ellers lader jeg bare den bærbare køre 24/7

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 15:51

Problemet er løst.
Jeg vækker via WOL med min duet.
Det kræver version 7.1 som ligger nu download på

http://www.slimdevices.com/su_downloads.html

Jeg tror, der er flere muligheder, men jeg afbryder bare min afspilning ved at trykke pause og sætte duetten i opladeren.
Når jeg næste gang skal bruge den tager jeg duetten og trykker play. Serveren vækkes. Anmodningen timer evt. ud alt efter hvor hurtig computeren er tilbage fra Hibernate. Så trykkes bare play en gang til og den tidliger afspilning starter
Når du opdaterer til 7.1 skal du lige vente på, at dit kartotek med musik covers o.a. bliver genindlæst. Det kan godt tage lidt tid, hvis du har meget liggende. Derefter genstarter du computeren og beder din duet-controllere om at opdatere sin software.
For mig at se, er det kun en dyr NAS der er smarter end en gammel "udrangeret" computer på WOL.
Man skal lige være opmærksom på, at man hvis man har flereharddiske i computeren, skal lægge en genvej til musikmapperne ind i den mappe man sætter 7.1 til at scanne, for at få al musikken med.

God arbejdslyst

Oprindeligt skrevet af tlmadsen tlmadsen skrev:

Hej hpdahl

Har du fået løst problemet med WOL og Duet'en ?.

Jeg spørg fordi jeg har samme opsætning som dig. Dvs. en PC (med RAID) gemt af vejen i kælderen. Med den gamel SQ3 virkede WOL upåklageligt, men da jeg gik over til Duet virkede det ikke længere.

Jeg har bare ladet PC'eren kører 24/7 sidden da, men syntes efterhånden det er lidt latterligt, når nu det virkede upåklageligt med SQ3.

Til Kim kan jeg sige at jeg da kender en del der køre SC fra en PC'er (det er der både fordele og ulemper i), uden det skal skille os ad.

mvh.

MVH
HPDahl
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Jeg synes nu jeg har set et sted at den skulle supportere WOL fra version 7.01.

Jeg har også bøvl med WOL.

Jeg kører Squeezecenter på en gammel laptop med xp (10-11W under afspilning med slukket monitor).

Min duet kan ikke vække den med WOL fra hibernation eller slukket. Men hvis jeg sætter den i standby, bliver den vækket med det samme igen, med mindre jeg trækker strømmen ud af receiveren. Sender jeg WOL magic packet fra en anden pc på netværket, vågner serveren fint fra alle tre tilstande. Og vågner ikke af sig selv fra standby med receiveren slukket. 

Jeg kører SC7.01, opgraderer til 7.1 en af dagene og håber det hjælper. Ellers lader jeg bare den bærbare køre 24/7

I følge ovennævnte tråd så lavede de et par rettelser til 7.01, men der var lige et par detaljer mere... så nu siger de løst med 7.1

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu