|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() Sendt: 27-April-2008 kl. 10:17 |
|
Howdy Jeg har haft et Asus EN8500GT 256Mb grafikkort til at sidde i min MediePC i et stykke tid. Denne er tilsluttet min PZ85 Panasonic via et DVI - HDMI kabel. Men jeg var træt af, at jeg ikke kunne få det til automatisk at skifte frekvens i MediaPortal, afhænging af kildematerialet (reclock + powerstrip). Så jeg købte et Asus Radeon HD3450 256Mb i stedet. Reclock og Powerstrip virkede nu fint (efter lidt fumlen). \o/ Og nu kommer det så; Billedet!! ATI'ens billede var _meget_ mørkere end NVIDIA'ens! Har en Blu Ray film, Sunshine. I åbnings scenen panorerer man forbi rumskibet. Her kunne man pludseligt næsten ingenting se, ud over de alle lyseste områder i billedet. Med NVIDIA'en var rummet sort, men man kunne alligevel godt skelne rumskibet mod den hel sorte baggrund. Legede noget med ATI driverne, men jeg skulle sætte eks. gamma til 1.45, før jeg igen kunne skelne rumskibet fra baggrunden i panoreringen. Brightness skulle også have et ordentligt nøk opad. Men generelt synes jeg billedet var mærkbart meget dårligere. Grumset, meget mere flimrende i områder, udynamisk og generelt uskarpt, sammenlignet med NVIDIA'en. Dette galdt ikke bare Blu Ray, men alt hvad der blev sat til. Så ATI'en er røget ud igen Men meget overraskende - Digitalt burde jo være digitalt! Mon ATI's senere modeller kan levere et bedre billede? Redigeret af jessgade - 27-April-2008 kl. 10:18 |
||
![]() |
||
nogames ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: 8310, Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() |
|
Jeg har selv købt en ATI 3600, og den spiller glimrende med rigtigt god billede. Kører dog ikke HDMI men DVI.
Men det skyldes at jeg har indbygget LCD skærm i mediecenteren. I selv ikke noget problem, hvis det ikke lige var fordi, at når jeg slukker TV'et, registrerer kortet, at der ikke er en HDMI kilde længere og slukker for den udgang og gør så LCD skærm til primær skærm. Dette sættes ikke tilbage, når jeg tænder TV'et igen ![]() Med DVI har jeg ikke det problem, kører dog så kun 720p Mit eneste brok er, at driverne ikke er helt stabile, nogle gange går de i selvsving med driver genstart for tilsidst at låse hele maskinen. Ikke ofte, men det sker da. |
||
![]() |
||
Spunk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
![]() |
|
lyder meget mærkeligt..
Generelt betragtet på nettet, og i de reviews jeg har læst, skulle Ati være de bedste med kvalitet, selv om det dog er næsten ens på begge producenter. Er ret overbevist om at det er en opsætnings/driver -fejl du har oplevet... |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det lyder højest besynderligt ATI har altid været førende mht. billedkvalitet og jeg har aldrig oplevet sådanne problemer med mine ATI grafikkort - og iøvrigt skal man generelt heller ikke justere på farvekontrollerne i grafikkortets drivere, de skal stå med default neutral indstilling hvorved der outputtes et urørt signal. Alle billedindstillinger bør gøres på skærmen. Det lyder mere som et problem med noget opsætning - evt. med den afspiller eller de codecs der benyttes til afspilning. Der kan være stor forskel på billedet fra den ene afspiller eller codec til den anden. |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
|
Hvilket windows køre du med, og grafikdriver?
|
||
![]() |
||
jessgade ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-November-2006 Status: Offline Point: 290 |
![]() |
|
Ah det var en ældre sag du genoplivede der! ![]() OS'et er MCE 2005 og jeg kørte med de seneste versioner fra ATI's side. Men jeg kom til at riste mit bundkort da jeg prøvede at indsætte et andet lånt ATI grafikkort ... Istedet købte jeg et GA-MA78GM-S2H bundkort (som har en ATI grafik chip indbygget) -Men det er/var samme sang - Billedet er simpelthen ikke så 'lækkert' som med NVIDIA'en, EN8500GT sat til -så det er den der er i brug. |
||
![]() |
||
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
|
Det er satn'næme mærkeligt. For har et HD2400 pro. Hvor at bare igennem VGA, at det står knivskarb. Og det bare på opskaleret DVD'film. Kan dit TV ikke så godt sammen med Radeon, mon ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det er til dels jeres driver der kan være problematiske, men jeg vel vove den påstand at der ikke er særlig mange der skænker det en tanke at deres afspillersoftware skal indstilles rigtigt ift grafikkort for at få et knivskarpt billede. Specielt er det vigtigt at patche ens Powerdvd til den nyeste(7.2 og 7.3 indeholder visse bugs...), og sørge for at der i avancerede indstillinger(i PowerDVD) er valgt en af de eksisterende CLSID'er for Hardware deinterlacing (tallene du ser i parrentes) Hvis ikke man har gjort det kan jeg godt forstå at det ligner lort.... Bruger i Avivo Vector adaptive? (Her tales der ATI indstillinger...)
Redigeret af Patriarken - 01-August-2008 kl. 14:00 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |