|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() Sendt: 31-Juli-2008 kl. 00:57 |
Kan man bruge den medfølgende Microsoft iR receiver til at styre eksempelvis Samsung HD selectoren, hvis denne er placeret i et skab udenfor min fjernbetjenings rækkevidde? Der er jo 2 blaster udgange på receiveren, men hvordan kan man få receiveren til at videresende iR signaler til de små blaster "øjer". |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Ja hvis din Samsungbox er RC5 compatibel og du bruger det rette software.
Det nemmeste er Girder + en plugin til MCE remoten. Så kan du indlære alle STB'ens kommandoer, og sende disse videre. Do note at "øjnene" er af rigtig dårlig kvalitet og skal sidde direkte på din STBs modtager. Do also note at IKKE alle typer af signaler kan håndteres af MCEir enheden. Jeg laver selv noget lignende, dog bruger jeg en af markedets mest fleksible IRenheder USB-Uirt. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
humperdink ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
![]() |
Tak for svaret ... jeg vil prøve at kigge lidt på Girder og se om det kan klare opgaven. Jeg går ikke ud fra at den forslåede løsning fungerer når HTPC'en er i sleep mode. da Girder vel skal være kørende for at kunne fortolke iR signalerne? Har været ved at kigge på sådan et kit her, som en alternativ løsning: http://www.smarthome.com/8120r4.html |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Hvis du har MCE recieveren kan du bruge denne til PC'en hvis du vil køre medie center og lignende. SKal du styre noget udenom så ville jeg foreslå Harmony 895 som er dyr men kommer med alt hvad du skal bruge, understøtter makroer, Z-Wave(en form for RF) IR og kan sende imellem disse. Dette er en af de bedste løsninger på markedet (og har været det i et par år)
|
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Faktisk har jeg allerede sådan et setup - blot med en Harmony 785'er, som jo ikke understøtter RF - har dog svært ved at "opgradere" til 895'eren da jeg synes den er et design uheld Derfor er jeg på udkig efter en alternativ løsning. |
|
![]() |
|
![]() |
Du kunne jo tænke i en GlobalCache + Netremote plus en HTC Touch Diamond (Eller windows mobil med trådløstnetværk og touch screen).....Så kan du lave dit eget userinterface og skifte kanal på din STB via din touchmobil
|
|
Mit Setup
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |