|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Dæncker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() Sendt: 02-August-2008 kl. 13:45 |
|
Det lader til at jeg er røget ind i et problem. Jeg kan lige pludselig ikke skifte region på mit dvd drev mere. Når jeg går ind og skifter kan jeg se at der står at man kun har et begrænset antal regionskift tilgængelig og at jeg nu har 0 tilbage. Det har jeg ikke set før nu og mit drev står låst på region 1, så kan ikke se de andre region-dvd'er mere.
![]() Er der noget man kan gøre?? pft |
||
![]() |
||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|
Ja - Bruge AnyDVD. |
||
Mvh Hans
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
I stedet for AnyDVD (som koster mere end et nyt DVD drev...), kan man installere en hacket firmware hvor drevet er gjort RPC-1 som i gamle dage (RPC-1 = uden regionskoder, RPC-2 = det nuværende system). Det kan lade sig gøre med de fleste drev, se rpc1.org for detaljer (somewhere...).
Hvis det er et LiteOn drev, er det meget nemt, idet der her findes et lille program som kan gøre drevet RPC1 og/eller resette tælleren for regionskoder hvis man ønsker det. En tredje mulighed er at bruge VLC til DVD afspilning. VLC kan omgå RPC-2 i de fleste tilfælde. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Dæncker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 224 |
![]() |
|
Skulle lige til at skrive om den kunne bruges da jeg så den på forsiden. ![]() ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ved ikke lige hvilket drev jeg har, men jeg vil prøve VLC. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Et DVD brænder program fortæller dig normalt hvilket drev du har. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |