|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() Sendt: 03-August-2008 kl. 21:48 |
Hejsa. Vil denne her kunne afspille musik fra NASen over netværket, uden at computeren er tændt? Og hvad vil det kræve af software, Twonky eller lignende? Og hvad er der af alternativer? Hvis det skal være en lille radio lignende ting http://www.hifiklubben.dk/produkter/lyd_i_alle_rum/argon_ine t_1_radio_sort_hoejglans.htm Redigeret af Damhus - 03-August-2008 kl. 21:48 |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Der står den kræver Win XP eller Mac OS for at kunne afspille rippet musik. Så din pc skal være tændt, hvis det er det du vil høre. Er det bare radio så kræves der kun en internet adgang.
Af alternativer er der mange. Hvad er dine krav/ønsker? |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() |
Godmorgen. Jamen kravene er en lille radiolignende ting, der er nem lige at tage med ud på terrassen, ind i arbejdsværelset osv. Og så med den lille ekstra feature at den kan spille den musik der alligevel ligger på NASen. Jeg synes at bare at den ser fiks ud, og så tænkte jeg at den måske kunne "fikses" så den ligesom Duet kunne køre uden PC.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Jeg tror det bliver svært at finde en lille nem tingest som ikke kræver et eller andet software kørende på din pc/NAS. F.eks Noxon kræver TwonkyVision og sådan har de fleste det. Det er kræver for meget båndbredde at hente musikken via et alm share.
Alternativt så skal du købe en Squezzebox 3 og bruge den sammen med SqueezeNetwork og MP3tunes.com så behøver du ikke en gang din NAS ![]() |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Kurt. Jamen det er helt fint hvis der skal installeres Twonky eller lignende, det skal bare kunne køre uden Pcen. Og så skal det være en lille fiks ting man kan tage med sig fra rum til rum. Jeg har tænkt mig at installere Twonky alligevel, det er bare ikke rigtig lykkedes mig endnu. |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Der er jo også Noxon iRadio: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236971&a mp;a mp;searchArea=products&Soegeord=noxon
I gamle dage fulgte Twonkylicensen med, da jeg købte Noxon 2 audio. Så skal man bare installere på sin kompatible NAS med en af disse installationspakker: http://www.twonkyvision.com/Download/TwonkyMedia/TM4Technici ans.html Herefter kan man indtaste sin licensnøgle eller købe én - altså efter tilfredsstillende test ![]() Venligst Søren Redigeret af Breddam - 04-August-2008 kl. 20:43 |
|
![]() |
|
![]() |
Jamen så er jeg da enig med Breddam. Noxon er et godt bud.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
Det ser jo fuldstændig rigtigt ud Tak for hjælpen. Jeg må nok til at kaste mig ud i ar prøve at installere Twonky igen. Hvordan løser man det hvis der også eventuelt skulle være en squezzebox duet? Kan man køre både squezzecenter og twonky på en gang, eller anden løsning? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis din NAS er kraftig nok (Og jeg ved ikke hvordan den så skal se ud for at være det) så skulle du kunne køre begge dele. Der er dog vist nok noget med at både SC og Twonky bruger port 9000 så en af dem skal konfigureres om efter installation. På SC er det ikke svært. Hvordan det er på Twonky ved jeg ikke.
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
Hmm. Det lugter da vist lidt af problemer
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Squeezecenter er krævende nok i sig selv! Jeg ville nok vælge en pc-løsning, hvis begge dele skal køre...
Venligst Søren |
|
![]() |
|
MOS4 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
Hej, Jeg har selv en Noxon iradio, og den spillede med det samme. Både Internetradio, PodCast (Mads og Monopolet unlimited har stor WAF), samt al den musik der lå på NAS (MSS II). Jeg har ikke installleret noget ekstra (Twonky, Squeeze eller andet), men kun anvendt den mediaserver der lå standard på NAS. Kan kun anbefale Noxon på det varmeste |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |