recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Refresh rate skift i Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRefresh rate skift i Vista MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Emne: Refresh rate skift i Vista MCE
    Sendt: 04-August-2008 kl. 09:34

Har efterhånden kæmpet en hel del med at kunne skifte Hz alt efter hvilket video materiale jeg skal afspille.

Har prøvet dette program men den skifter ikke: http://www.xpmediacentre.com.au/community/downloads.php?do=f ile&id=176

Har også prøvet Media Control med auto refresh rate change, men her vil den kun skifte til 1080p24 ved HD, men ikke til 50Hz ved DVD.

Er her nogle på sitet som benytter dette og det virker som kan guide mig så det virker?  

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 20:46
Er her ingen på sitet som benytter sig af forskellige Hz indstillinger på mediacenteret?
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 22:01

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Er her ingen på sitet som benytter sig af forskellige Hz indstillinger på mediacenteret?

Jo, men i Mediaportal

Men hvis du har et ATI grafikkort, kan du måske bruge informationen i nedenstående tråd, også i MCE;

http://forum.team-mediaportal.com/mediaportal-1-talk-45/rend erer-judderfree-playback-35496/

Princippet er, at lade programmet Reclock detektere frameraten i den afspillede video og bruge VB script til at ændre grafikkort driverens refreshrate.

Redigeret af jessgade - 04-August-2008 kl. 22:09
Panasonic PZ85
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 23:03
Reclock virker ikke på fx vista....dels pga EVR dels pga Media Foundation Protected Media Path, og endeligt pga devicemode "push"

Selv om en given applikation kunne skifte "on detection" så er det hverken hensigten eller en mulighed med EVR (Eller VMR9) i nuværende form(Uden crash eller genstart af applikationen).

I øvrigt virker det på mig som om de er på dybt vand i den tråd der henvises til...

Redigeret af Patriarken - 04-August-2008 kl. 23:10
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 08:14

Men hvad så? Er her ingen som benytter sig af det?

Det undrer mig lidt at det skulle være så svært. En standalone-afspiller klarer det jo uden problemer.

Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-November-2006
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 09:28

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Reclock virker ikke på fx vista....dels pga EVR dels pga Media Foundation Protected Media Path, og endeligt pga devicemode "push"

Selv om en given applikation kunne skifte "on detection" så er det hverken hensigten eller en mulighed med EVR (Eller VMR9) i nuværende form(Uden crash eller genstart af applikationen).

I øvrigt virker det på mig som om de er på dybt vand i den tråd der henvises til...

Ah ja ... sorry ... havde overset Vista delen ... Men metoden der bliver beskrevet i tråden virker med ATI - men desværre ikke med et NVIDIA 8XXX grafikkort  

Panasonic PZ85
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 14:16
Skal jeg forstå det således at du ønsker manuelt evt. vha. hotkeys at kunne skifte refreshrate? Eller ønsker du at frontenden eller en given applikation skal gøre dette for dig pr automatik?
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 15:12

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Skal jeg forstå det således at du ønsker manuelt evt. vha. hotkeys at kunne skifte refreshrate? Eller ønsker du at frontenden eller en given applikation skal gøre dette for dig pr automatik?

Begge dele, eller ville bare gerne hører hvordan I andre klarer det? Mediacontrol skulle kunne klare det automatisk. men den detecter bare ikke mine DVDér.

Jeg har dog nu selv fundet en manuel løsning i post 26:

http://www.xpmediacentre.com.au/community/vista-media-center -software/26333-simple-50hz-60hz-switch-within-vmc-3.html

Redigeret af mbm1 - 05-August-2008 kl. 15:13
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu