recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - h.264 dvbviewer PowerDVD nVidia problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketh.264 dvbviewer PowerDVD nVidia problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Emne: h.264 dvbviewer PowerDVD nVidia problemer
    Sendt: 05-August-2008 kl. 23:50

Jeg er virkelig ved at få grå hår i den øverste etage

Har nu kæmpet i et par uger for at få DVBViewer til at vise ok h.264 fra Canal Digital (DVB-S fra Technotrend DVB-S 3200). Alle kanaler kommer fint ind, men det kokser med fremvisniningen. Efter få sekunder bliver billederne "mærkelige" som om det er små forsinkelser. Kører en bil forbi er der små hak i billedet. Jeg har problemet med både nVidia 7200 og nVidia 7300 (ver. 175.19)  Jeg bruger nyeste version af DVBViewer (3.9.4), Cyberlink PowerDVD 8 Ultra som Codec. Hvis jeg optager (til .TS) og afspiller i DVBViewer er der det samme problem, men hvis jeg afspiller samme fil i PowerDVD så er der ingen problemer. Bruger Vista EVR, men har prøvet VMR 9 og 7, men så crascher DVBViewer. HAr prøvet på flere maskiner. Alt med Vista Ultimate 32 bit

Nogen der har fået det til at virke?

P.S. Har haft det til at køre nogenlunde med et ATI kort, men det er brændt af, så det kun kan fremstår (efter installation af Catalyst Driverene)  som et VGA kompatibelt grafikkort i enhedshåndtering

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 00:43

Hvordan er det grafikkort brændt af? Mon der måske er andet der er røget i samme forbindelse, ram eksempelvis?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 09:46
Det tænkte jeg selv på, så jeg prøvede at reformatere en anden maskine og installere alt fra bunden, men samme resultat
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 12:42
Det er da noget kedeligt noget, så det har aldrig virket ordentligt med Vista og DVBViewer ? Med XP, DVBViewer og PowerDVD8 codec, så er CPU forbruget under 5% ved afspilning af H.264 HD, som f.eks Kanal5HD (AMD780G + 4850E CPU).  Vista har mere overhead ved behandling af video og flere trin disse data skal gennem (kryptering og sådan noget), måske kan man slukke eller optimere for nogle af disse ting ?

Hvad med din PC/grafikkort ? Er det hurtigt nok til at klare opgaven ?

Redigeret af cloudy - 06-August-2008 kl. 12:47
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 12:47

Redigeret af cloudy - 06-August-2008 kl. 12:47
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2008 kl. 17:16

Tænkte selv på om det kunne være noget med grafikkortet. Det var derfor jeg prøvede med Asus EAH3650, men det var jo brændt af, troede jeg!

Jeg gik i dag ned og returnerede det og købt to andre kort: Asus EAH 3650 (med blæser) og EAH3650 Silent (uden blæser). Installerede EAH3650 Silent, og den sagde det samme efter installation: Vga kombatibelt kort, ikke installeret.

Så tænkte jeg at jeg måtte have gjort noget forkert. Jeg havde instalerret ATI's eget Control Center, nyeste version, men det viser sig at når man installerer den engelske version så er driverne inkluderet i pakken, men det er den IKKE i den danske version. De skal hentes og installeres separat Det tænkte jeg slet ikke over da jeg altid har brugt nVidia hvor driverne altid er pakket sammen med Control Centret

Men nu kom der ordentlige billeder på HD kanalerne

Har nu kun 2 problemer:

1. Mit bundkort har ikke S/PDIF, bruger 3 minijack til de 6 kanaler, men der kommer ingen lyd igennem fra DVBViewer. Afspiller jeg fra PowerDVD så kommer det fint over 

2. Skifter jeg lyd (i DVBViewer) fra 2 kanal til 5.1 så står billedet bagefter og flimrer. Så er jeg nød til at genopbygge graph

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu