recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hd lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethd lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the-ripper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: hd lyd
    Sendt: 08-August-2008 kl. 14:52

Heysan.

Overvejer kraftig at skulle have mig en ps3, for at kunne spille blue-ray og spil. Kæresten har fundet ud af at billedkvaliteten mellem dvd og blue-ray er til at se, men skal have hende overbevist om at lyden også er værd at komme efter.

Var derfor inde i Experet idag, for lige at høre, om det var muligt at vi kunne komme derinde, og høre forskellen mellem dolby/dts og de nye hd-lyd-formater. Men der sagde sælgeren, at der ikke var nogen forskel på lyden, men at det var der på billedkvaliteten.

Synes ikke det giver mening, og håber da også at I siger noget andet end ham. Han virkede nu heller ikke lige som den der vidste mest om det.

Men hvis det er forskel (som jeg stærkt regner med) er den så lige så stor som forskellen mellem dvd og blue-ray (hvis man tænker på billedkvalitet) eller hvordan?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af the-ripper the-ripper skrev:

Men hvis det er forskel (som jeg stærkt regner med) er den så lige så stor som forskellen mellem dvd og blue-ray (hvis man tænker på billedkvalitet) eller hvordan?

Der er forskelle imellem almindelig 5.1 lyd, og de nye tabsfri formater. Graden af forskelle afhænger dog også af filmen, indspilningen og hvilken type lyd/effekter den er udstyret med.

Nogle vil sige forskellen er lille, andre at den er meget stor. Andre faktorer der kan påvirke det er forstærkerens og højttalernes kvalitet.

Dette for 5.1 lyd. Det er noget helt andet hvis de nye lydformater udnyttes til 7.1 lyd, da lyden og effekterne her får mere præcision og liv.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 15:44

Det er forskelligt fra film til film med lyden. det samme gælder billedet.

nogen film er der kæmpe forskel i både billed og lyd fra SD til HD andre lille.

personlige erfaringer mener jeg at der er endnu større forskel i lyden end der er i billedkvaliteten på de nye blu-ray film.

du må ihvertfald ikke tro på expert manden når han siger der kun er forskel i billedet. for det er direkte løgn. hvis altså blu-ray filmen har de nye hd lydspor.

edit: så i am legend 2 gange. første gang på almindelig DD 5.1 og så TrueHD. der var i den grad forskel i lydbilledet

Redigeret af jrued - 08-August-2008 kl. 15:48
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2008 kl. 19:31

Alm DVD surround er mudret i lyden ved siden af de nye HD formater. Der er en verden til forskel. Lyden er klingende ren og detaljerig og giver en overvældende oplevelse hver gang der sættes en BD på.

Men som Lars skriver, der skal altså også lige noget ordentlig grej til at styre lyden. Så din investering i en PS3 skal du gange med 5 som minimum, og helst med 10

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu