Vil bare lige følge op på/lukke min egen tråd, hvis der skulle være flere derude der har eller få et lignende problem.
Først: Eneste svar fra Harman Danmark på min henvendelse, var noget i retning af 'Prøv at resette den. Hvis det ikke hjælper, er den gået i stykker' Super service der 
Jeg indleverende så receiveren til reparation hos Elektronik Lavpris i Århus, og da jeg noget tid efter kontaktede dem for at høre hvordan det gik, var der lidt spændende nyheder. Deres 'mekaniker' havde haft kontakt til Harmans servicecenter som kunne oplyse, at fejlen med selvslukkende receivere var en kendt fejl på hele x30-serien (ikke underligt at der lynhurtigt kom en x35 serie), og at det skyldes et dårligt stik/forbindelse på et print. Løsningen skulle være simpel: af med stikket og lodde ledningen direkte på printet. Årsagen til at receiveren slukker selv, er noget med en tomgangsstrøm der bliver for høj pga. den dårlige forbindelse, hvorefter et relæ slår fra for ikke at ødelægge receiveren helt.
Jeg ringede selv efterfølgende til Harmans cervicecenter og fik bekræftet at det var en fejl de var ganske bekendt med. Der var dog ikke noget at komme efter når både garanti og reklamationsret er udløbet, men rart at få lidt klarhed over, hvad der rent faktisk var galt.
En reparation ligger efter sigende et sted mellem 1500,- og 2000,- kroner (ikkk helt sikker, da jeg ikke har fået receiveren endnu). En pebret omgang synes jeg, men stadig billigere end at købe en ny med tilsvarende effekt.
Håber det kan være til hjælp for andre der oplever tilsvarende problem på den omtalte modelserie.