|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Schroinx ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2008 Status: Offline Point: 89 |
![]() Sendt: 08-August-2008 kl. 16:42 |
Min gamle pentium 3 synger på sidste vers, så jeg er på udkig efter noget til at udskifte den med. Det skal være så billig så muligt, støjsvag og bruge et minum af strøm. Performance er mindre vigtigt, bare den kan trække noget xp/whs, hvad je nu finder på. Jeg har kabinet og diske, så skal bruge en cpu, ram og bundkort. Det sidste med SATA, gbit net og vga. Jeg har en zahlman køler liggende et eller andet sted som kan køre 5v. Evt. strømforsyning, hvis der er en billig med høj effektivitet. Søgning i forummet på server og whs afslører ikke det store, så jeg vil høre om der er nogen som har nogle forslag.
Vh Troels |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
hvad med sådan et bundkort. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=435654&am p;Specs=true En strømsparende cpu: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=443101&am p;searchArea=&Soegeord= 2x1gb ram: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206436&am p;searchArea=&Soegeord= |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er nok klogt at starte med at definere behovene lidt mere præcist...
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jesper, serveren har indtil nu været en 1GHz med 512 RAM, så det meste af det som er på markedet i dag vil være en klar forbedring. Det har været nok til at køre WHS beta på. Pizza's forslag: Tak, det er noget i den stil og giver lidt retning. VH Troels |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Har du set denne artikel fra PCWORLD: http://www.pcworld.dk/art/9991?a=category&i=246 Lyder spændende efter min mening, lav pris og lavt energiforbrug. /Kurt |
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Min anbefaling til en medie server som jeg også selv går efter:
Strømforsyning Bundkort CPU RAM Harddisk til Operativsystem (2.5") Harddiske til media (Antal efter behov)
Systemet sættes op med OS på 2.5" disken. X antal 3.5" diske installeres til media og når disse diske ikke bruges kan de evt sættes til at drosle ned eller slukke. Server systemet er ikke fantastisk dyrt, yder godt og kan gøres pænt støjsvagt. Strømforbruget Idle bør ikke overstige 50 watt. Jeg kigger dog efter alternative bundkort med flere SATA tilslutninger og understøttelse af RAID5 til 4 eller 5x 1TB diske. Nogle af de samme komponenter gør sig også godt i en HTPC. |
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Mht. til bundkort, så har AMD det nye 790GX chipset på vej ud. Med den nye SB750 southbridge er RAID5 sikret. Onboard GFX er også blevet væsentlig bedre end på 780G |
|
![]() |
|
![]() |
Atom-bundkortet ser ikke ud til at have udvidelsesmuligheder nok til at fungere i en server konfiguration med 4+ sata diske. g, Enermax er ikke specielt gode. Du bør se lidt på Seasonic. 300w er fint til en server som dem der er beskrevet her. Jeg kan se at du har valg en større cpu og noget dyrere ram. Hvorfor? Vh Troels |
|
![]() |
|
hbjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2004 Sted: Vejle Status: Offline Point: 249 |
![]() |
goAMinD, forklar lige din anbefaling af CPU. Måske er der noget jeg ikke fangede, men Pizzabager's (se ovenfor) anbefalede CPU ser ud til at have bedre performance og samme strømforbrug. Og prisen er lavere. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, har kigget efter Seasonic's SS-300-SFD, som er absolut et godt valg i en server. Ved 65.6 DC out total er ydelseseffekten på hele 81,1% og ved 38.9 DC out total ligger ydelseseffekten stadig på hele 75,4% (fra silentpcreview), meeeen jeg har ikke haft held med at finde et sted hvor den stadig kan købes. RAM'ene er valgt alene pga. jeg altid har benyttet Corsair i mine selvbygger projekter og aldrig har haft problemer med dem. Så det er en følelesessag. CPU'en er er kanon lavenergi CPU. Dog læner X2 4850e sig tæt op af BE-2350, men kommer ikke helt så langt ned i strømforbrug. |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
HEHE den 4050 jeg valgte er faktisk den præcis samme cpu som du har valgt, du har bare taget den med det gamle navn og gamle pris.. Be2350=X24050 Redigeret af Pizzabager - 10-August-2008 kl. 16:44 |
|
![]() |
|
![]() |
Åh ja, 4050e... og her sidder jeg med 4850e i hovedet. 4050e har jeg da helt overset i denne sammenhæng. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |