|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Christian_S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() Sendt: 10-August-2008 kl. 19:41 |
Læste lige denne artikel om Boxer:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1885&zoneid=5 Vil man kunne komme til at se alle kanaler fra Boxer i Nov 2009 i VMC? Jeg bruger pt et dual dvb-t tuner kort, men jeg aner ikke om det kan håndtere mpeg4 og hvordan man tilføjer en kortlæser, jeg har ikke lige noget CI slot i min VMC PC. |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det skal nok kunne lade sig gøre, men du skal bruge et dvb-t tunerkort, med Ci og cam, samt kort fra boxer... På samme måde som vi gør med DVB-C idag fra tdc/stofa. EDIT: tænkte lige på det med Mpeg4.. tjaaa VMC understøtter ikke Mpeg4 idag, og det er nok tvivlsomt om det kommer til det, efter hvad jeg hører. så du skal bruge et andet program til dit mediecenter end VMC Redigeret af Pizzabager - 10-August-2008 kl. 19:50 |
|
![]() |
|
Christian_S ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
![]() |
ok tak for svaret. Så det ser ud til at det blive som idag hvor jeg kan se DR1, DR2, TV2 og DR Update via DVB-T mpeg2 signal.
Og kun hvis Vista / Windows 7 får en opdatering der understøtter mpeg4 og med et nyt kort der har CI slot og Cam kan jeg få det til at virke. jeg spørg lige dumt, men hvad er Cam? |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
CAM er Det som læser/dekryptere koderne fra boxer/yousee/stofa, det sidder i Ci(cam interface) |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Windows Media Center er nærmest dødt og begravet. Den seneste opdatering der skulle rette og give Media Center den helt store renessance er et stort selvmål. Kun clearqam Ocur Cablecard og understøttelse at lidt japanske udbydere i HD/SD eller MPEG2 samt basalt DVB-T og DVB-S support.
Det har taget to år...Og at man så tilmed købe skal hardware for at få glæde af de svært begrænsede herligheder, er hvad jeg vil kalde LORT... Rent LORT. Jeg har i årevis brugt Windows Media Center, ligesom jeg i årevis har været blandt de folk der har argumenteret advokeret og guided folk i til- og i brugen af Windows Media Center. Jeg har simpelthen fået nok. Jeg gider ikke alle de kompromiser for at få en frontend, der ser flot ud, til at virke med et minimum af gårsdagens teknologi. Vi mangler: Softsled: Dvs Softwareextendere DVB-C: PayTV (CI support) DVB-S: PayTV (CI support) DVB-T: PayTV (CI Support) Bluray support DVD networkstreaming Hardwareextendere, med support for flere formater. HDPVR support IPTV support Åååh ja, vi vi da også gerne kunne se HDTV når nu vores computer har så meget regnekraft som 15 Hardware Standalone BD afspillere... Jeg vil da gerne betale i dyre domme for Windows Media Center....Men sgu ikke for det der leveres nu. Hvis du vil bruge boxer....Så må du lære dig selv DVBviewer, SageTV eller mediaportal. Ellers må du købe dig noget hardware der virker med Linux like Technotrend eller Terratec. Redigeret af Patriarken - 19-August-2008 kl. 16:19 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
tak for svaret.
Jeg har fulgt med i Fiji og havde egentlig regnet med at dvb-t subs og mpeg4 ville bliver tilgæ�ngeligt som en alm. windows update her i efter�året, men ak det kommer ikke til at ske. Jeg er glad for mit media center. TV var ikke den primæ�re �årsag til at jeg k�øbte mit system. Jeg var mere interesseret i at have en box der kan h�åndtere musik, film og så� var TV optagelser et ekstra plus. Man kan stadig h�åbe at MS leverer en Vista opdatering engang n�æste å�r, men det lyder ikke umiddlebart som om eHome team har tæ�nkt sig at udvikle yderligere på� media center til Vista, fra hvad jeg kan l�æse mig til på� tgb. De gemmer godterne til Windows 7 eller også� er de bare ved at give op. Det ville v�ære fedt hvis jeg kunne bruge boxer i VMC, men hvis ikke det kan lade sig g�øre så� lever jeg fint uden deres pakke. Gider heller ikke have endnu en kabel TV box, Dong TV box m.fl. Jeg har en box og det er indtil videre VMC. Redigeret af Christian_S - 11-August-2008 kl. 09:21 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Det her er nok første gang jeg er 100% enig med Patriarken. Jeg som ellers er en rimelig fan af Microsoft produkter, er enig i det her er simpelthen den værste svinestreg som MS kan lave over for deres MCE kunder. Jeg har besluttet mig, og hældte det velfungerende DVBViewer image ind igen, og der vil ikke længere blive brugt tid på MS Media Center
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er vel blot Microsoft/Windows i en nøddeskal? Nye produkter skal med vold og magt introduceres for at få penge ind på upgrade kontoen. Hvis det ikke sker af naturlige årsager, udsender MS servicepacks som forringer de eksisterende produkter. Løsningen er free software. Adgang til sourcekoden og en licens som giver ret til at lave modifikationer og distribuere dem frit til andre. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
se hvis man nu bare kunne bruge DVBViewer som en add-in til Vista Mediacenter så ville det jo være rimelig fedt. DVBViewer har i hvertfald en masse features på deres liste kan jeg se. 15 Euro det er godt nok ikke mange penge for en full dvb-t pakke. Utroligt at MS ikke kan levere det samme. Der må være et eller andet galt i deres fundation/arkitektur på media center der gør det uhyrer svært. Eller også har de bare valgt at tildele en deltids programmør til opgaven. Jeg havde ellers indtryk af at deres udviklingscenter i Irland stod for levere kode for Europa TV delen. Gad vide hvad de får tiden til at gå med derovre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |