recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal købe Surround-receiver og højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkal købe Surround-receiver og højtalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jakob J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2008
Sted: Svendborg, DK
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Skal købe Surround-receiver og højtalere
    Sendt: 10-August-2008 kl. 14:45
Jeg vil skifte min gamle alm. Technics forstærker ud samt mine gamle højtalere. Derfor vil jeg gerne lytte til råd fra eksperterne - jer...

Mit behov er som sådan: Jeg lytter til musik kørt fra min Mac, altså MP3, og jeg ser også en del film fra min mac. Dvs at kvaliteten ikke er fremragende.
Men jeg ser også dvd'er og skal da også have udbygget min blu-ray samling når min reciever og højtalere er til det. Nu kender I lidt til mit brug.

Mine overvejelser om køb er Sony STR-DG820, Denon AVR-1908.
Sony STR-DG520 har jeg haft hjemme, men fandt ud af at lyden skulle overføres via optisk og ikke via HDMI sammen med billedet. Hvilket jeg ikke var opmærksom på inden samt en del andre mangler iforhold til de to andre.

Sony recieveren har jeg i tankerne pga mit TV som er et Sony KDL-40V3000, og derfor ville jeg nok ende med en fjernbetjening mindre i forhold til hvis jeg vælger denon. Min afspiller er PS3'eren.
Som I kan fornemme er mit behov ikke voldsomt for den forfinede lyd men nok nærmere allround.

Jeg har ingen ide om hvilke surround højtalere som vil være gode til. Jeg har kigget i HFK og så Argon 5.1 som også ligger i et prisleje som jeg finder godt da min ide om et samlet sæt skal ligge på 6000.- Men baghøjtalere måtte gerne være mindre.

Det kan da også være at der er nogle der har et sæt Focal til salg... (hvordan er oplevelsen fra dem der var med i fælleskøbet? De ser meget lækre ud, med en meget fin størrelse.)

Mange spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med!
Hilsen jakob J

Jakob J
Svendborg
Sæt:
Onkyo TX-SR606
HarboSat10+Sub10
PS3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 15:39

Hej Jacob, og velkommen til recordere.dk

Argon har jeg på et tidspunkt haft hjemme i forbindelse med en anmeldelse. De er flotte, men de virkede ikke ovgerbevisende på mig.

Efter at have læst dit indlæg og have tænkt lidt over det, så vil jeg, selv om jeg måske springer dit budget, foreslå dig at overveje følgende:

Receiver + højttalere sampak fra Harbosound. Så mener jeg at du på alle på måder er godt kørende, også med AV-receiver der kan decode HD lydformater, og med 4 HDMI indgang

Onkyo TX-SR606 + HarboSAT10 + HarboSUB10 sampak

Kun 8.995kr

Redigeret af Hother - 10-August-2008 kl. 15:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jakob J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 17:10
Tak for det hurtige svar.
Ja det er jo lige en smule over hvad jeg havde forstillet mig at bruge. Det er dog en anmelderrost reciever og nogle fine små højtalere som, efter hvad jeg kan læse mig til i en tidligere fælleskøb, er et godt sæt.
Hvor får du prisen fra?

Hilsen Jakob
Jakob J
Svendborg
Sæt:
Onkyo TX-SR606
HarboSat10+Sub10
PS3

Til top
Jakob J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Argon har jeg på et tidspunkt haft hjemme i forbindelse med en anmeldelse. De er flotte, men de virkede ikke ovgerbevisende på mig.

Efter at have læst dit indlæg og have tænkt lidt over det, så vil jeg, selv om jeg måske springer dit budget, foreslå dig at overveje følgende:

Receiver + højttalere sampak fra Harbosound. Så mener jeg at du på alle på måder er godt kørende, også med AV-receiver der kan decode HD lydformater, og med 4 HDMI indgang

Kun 8.995kr

En onkyo 606 er nu bestilt.  
Så er det bare at finde højtalere til en fornuftig pris... Nogle ide'er eller links?

Hilsen Jakob
Jakob J
Svendborg
Sæt:
Onkyo TX-SR606
HarboSat10+Sub10
PS3

Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 16:04

hvad ligger budgettet på til højtalerne? i øvrigt rigtig godt reciever valg

jeg kan personligt anbefale kef 2005.2 dem har jeg gode erfaringer med.

men hvad er der tilbage at leje med til højtalere?

Til top
Jakob J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 16:22
Nu har jeg brugt 3600 på recieveren. Men jeg kommer jo nok til at bruge 3500-4000 til højtalere også hvis det skal være fornuftigt?! Jeg kan ikke finde en pris på Harbosat som Hother foreslår. De ser ellers fornuftige ud- kan godt lide at de er hvide. Ellers ser Focal fornuftige ud, men det er nok et helt andet prisleje.

Kef mener du kunne gå godt sammen med. Jeg kan se at dit sæt ligger tæt op af.
Jakob J
Svendborg
Sæt:
Onkyo TX-SR606
HarboSat10+Sub10
PS3

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 20:03
du kan finde priser på harbo på deres hjemmeside som er: www.harbosound.dk
Til top
Leopold Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juni-2005
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 20:06
KEF har et 2005.3 på banen. Det betyder gode tilbud på 2005.2. Et jeg personligt selv lige har benyttet mig af hos CSMusiksysteme.de
Det er halv pris ifht. den nye version
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Jakob J Jakob J skrev:

Nu har jeg brugt 3600 på recieveren. Men jeg kommer jo nok til at bruge 3500-4000 til højtalere også hvis det skal være fornuftigt?! Jeg kan ikke finde en pris på Harbosat som Hother foreslår. De ser ellers fornuftige ud- kan godt lide at de er hvide. Ellers ser Focal fornuftige ud, men det er nok et helt andet prisleje.

Kef mener du kunne gå godt sammen med. Jeg kan se at dit sæt ligger tæt op af.

Jeg har selv Harbo sættet og det spiller altså godt. Rigtig god lyd til billige penge
Til top
jrued Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juni-2008
Sted: Kbh K, Denmark
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 09:19

Du nævner Focal og ja det er et andet prisleje men hørte nogen her i forgårs og de spiller bare godt!! men så ville jeg nok råde dig til at spare lidt mere op.

jeg kan ikke lige få linket til den tyske hjemmeside til at virke men til normal pris i elgiganten ligger kef 2005.2 til 7000kr. Fona har haft dem til 5000. så har du lidt og sammenligne i forhold til

Til top
Jakob J Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af jrued jrued skrev:

Du nævner Focal og ja det er et andet prisleje men hørte nogen her i forgårs og de spiller bare godt!! men så ville jeg nok råde dig til at spare lidt mere op.

jeg kan ikke lige få linket til den tyske hjemmeside til at virke men til normal pris i elgiganten ligger kef 2005.2 til 7000kr. Fona har haft dem til 5000. så har du lidt og sammenligne i forhold til

http://www.hifi-regler.de/shop/focal/focal_sib-cub_2_jet_bla ck.php
FocalSib & Cup 2 (jet Black)har jeg fundet til 4700.-

Redigeret af Jakob J - 12-August-2008 kl. 16:55
Jakob J
Svendborg
Sæt:
Onkyo TX-SR606
HarboSat10+Sub10
PS3

Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kun 8.995kr

Nu står min bror også og skal ud at investere i det store sæt, hvordan kan jeg overbevise ham om dette er det optimale? ca. budget på 7k. Jeg ved ikke meget om det, men jeg er overbevist han vil få mest ud af sine penge ved at bestille en Onkyo fra Tyskland og mixe nogle højtalere på det sæt, men er der mere power i det end fx et Jamo sæt fra Merlin?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu