Hjælp! Jeg er noget i tvivl om hvillken løsning jeg skal have.
Jeg købte mig en Popcorn Hour (PCH) for en måneds tid siden, men er ikke ovenud tilfreds med den. Der er lidt problemer med afspilning af .mkv x264, både 720p og 1080p. Nogle filer kan den ikke afspille, andre afspiller den fint, indtil næste gang man forsøger, så kan den ikke. Efter en genstart af popcorn maskinen, så kan den køre filen igen. Den skal dog også have lidt ros, når den først afspiller en film, så kører det fremragende og der er ingen støj fra maskinen, da jeg ikke har en harddisk i den. (Jeg afspiller film fra en usb2 harddisk)
Nu overvejer jeg, at bygge mig et medie center i stedet. Kan det anbefales? Det skal primært bruges til:
xvid
divx
x264 (720p/1080p)
Hvis jeg vælger at bygge maskinen, så vil jeg dog også overveje at smide bluray drev og tv tuner i maskinen, men kræver det meget dyrere hardware (udover bd drev og tv tuner selvfølgelig), så kan det undværes.
Jeg forventer, at bruge et grafikkort med hardware decodning af h264, men vil den kunne afspille de filer, som PCH har problemer med? Hvis den ikke kan det, overtager cpu'en så afspilningen?
Hvad bør jeg bruge af cpu og grafikkort? Det skal helst være så lydløst som muligt.
Jeg regner med at bruge Windows Vista MCE, men kan det afspille BD, TV og de formater jeg nævnte tidligere, eller skal jeg bruge forskellige programmer? Hvordan er MCE forøvrigt til, at afspille mp3? PCH har et elendigt interface til musik. Jeg savner en god afspiller, som har nogle funktioner a la Winamp eller iTunes. Jeg vil dog helst have det hele indbygget i samme software, og jeg håber Vista MCE kan klare det hele. :)
Mit setup kommer til at bestå af:
TV: Samsung LE-46A656 (ikke købt endnu)
Receiver: Yamaha RX-650 (Tror jeg nok, står på et lagerhotel lige for tiden)
Højtalere: Nogle billige 5.1 højtalere, som skal skiftes ved lejlighed.
Fjernbetjening: Logitech Harmony One (heller ikke købt endnu)
Det blev en lang smøre, men håber en af jer vil tage sig tid til at svare alligevel.