|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 07-August-2008 kl. 20:57 |
||
Jeg har prøvet at installere webguide4 på mit mediecenter, og det virker ok - sådan da: Jeg kan sagtens se hvilke optagelser jeg har liggende samt tv-guiden, men men men, når jeg prøver at streame live-tv i browseren på min anden computer, får jeg at vide at netværket ikke er tilgængeligt, og at jeg skal tjekke mine proxy-indstillinger. Det samme sker når jeg prøver at streame optaget tv. Har nogen af jer haft et lignende problem, og hvad gjorde I?? |
|||
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet ----------------------------- |
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Tjek din firewall, bruger du Cassini eller IIS?
|
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
||
Jeg installerede Mediaportal ;-) Nu har jeg 2 mediecentre, hvor den ene fungerer som server - de kører så begge 2 klienten til serveren og du kan tilgå det hele på nøjagtig samme måde i 2 forskellige rum - det spiller perle ! Nå, men det løser jo ikke dit problem, men jeg er glad for at jeg ikke længere kæmper mod MCE
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
![]() |
|||
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
||
Jeg bruger Cassini. |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
En lille opdatering: Jeg har endnu ikke fået det til at virke. Jeg har kun adgang til TV-guiden, og til listen over optagede programmer. Når jeg prøver at åbne for "Musik", dukker der ikke noget op. Tilsyneladende har Cassini adgang gennem firewallen på min HTPC (står under undtagelser), og de to porte, webguide skal bruge, er også åbnet i min firewall, ligesom port forward i min router er sat op fra disse to porte til min HTPC. Jeg kan dog ikke vælge PowerDVD som video-dekoder, eller AC3-filter som audio-dekoder i webguides konfiguration, selvom begge codecs er installeret på HTPC'en - hvorfor mon? Jeg har tjekket webguides eget forum, men det er tilsyneladende dødt, for selvom der er flere der får samme fejlmeddelelse som mig, er der intet svar (de fleste forumemner har 0 eller 1 svar). Til orientering kører min HTPC med Vista 64 bit, hvis det gør en forskel?? Alt hjælp er velkommen. |
|||
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Er der slet ingen der kan hjælpe??
|
|||
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Det er lang tid siden jeg brugte Webguide4, men da jeg gjorde installerede jeg det på en IIS server. Dette fungerede fejlfrit. Med relevante portforwards that is. Sørg for at de rette .NET pakker er sat op og at brugeren ASPNET har de rettigheder der skal til. Sørg endvidere for at du hoster på en en egentlig IP adresse ikke localhost(127.0.0.1) eller 0.0.0.0.
Jeg ville gøre det samme igen hvis jeg skulle til at sætte Webguide4 op. Samtidigt ville jeg vælge at bruge FFDShow som handler på Musik og videolir på lydsiden. Redigeret af Patriarken - 14-August-2008 kl. 04:31 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
||
Ja det er vist lang tid siden, for idag benyttes cassini serveren.(default) Det hjælper self. ikke på trådens spørgsmål, jeg er bag en linksys router, kører uden windows FW på vista maskiner, og har ikke haft nogle problemer, bruger dog streaming sjældent, men jeg har dog set det virke... |
|||
![]() |
|||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
||
Tror i første omgang du skal finde ud af hvorfor du ikke kan vælge powerdvd codec'en. Har aldrig fået det til at virke med andre end den (har dog ikke prøvet winDVD).
Alternativt kan du prøve om du kan streame en divx/xvid film i stedet. Så ved du at portene virker osv. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Cassini er jo bare en Webserver? Jeg ved skam godt at denne installeres sammen med Webguide4....Cassini er noget Malware hvis du spørger mig....Desuden er Webguide4 en .NET applikation der kører ganske fremragende via IIS, hvis du sætter dig lidt ekstra ind i Webguide4 ![]() Redigeret af Patriarken - 14-August-2008 kl. 11:51 |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det fremgår ligeledes af dokumentationen at PowerDVD "SAC directshow " filter bør anvendes.... |
|||
Mit Setup
|||
![]() |
|||
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
||
Ja derfor skriver jeg også (default) efter serveren =webserver, da den i gamle dage ikke indeholdte cassini webserveren var man tvungen til at kører den på IIS´en. Der er rigtigt at IIS´en er en del af windows men ikke uden den skal installeres og sættes op. Du har den holdning at Cassini er noget hø, men for de brugere der bare skal have en guide op at køre, gør cassini´en jobbet uden at komprimitere systemet ellers ,så malware påhæftningen er vist skudt lidt højt. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |