|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() Sendt: 14-August-2008 kl. 00:59 |
Jeg har besluttet mig for at et helt Medie Center er overkill, lige nu.
Det eneste jeg reelt mangler er et program som er pænt og præsentabelt, kan køre på en almindelig xp-computer og afspille iso-afbilleder af mine DVD'er. VLC Player har jo vist sig som en glimrende afspiller, men der er bestemt ikke noget flashie over designet og ikke særlig præsentabelt i 42". Er der nogle programmer som kan liste disse ISO-filer, meget gerne med et preview-billede, mulighed for at tilføje lidt tekst og lignende? På en grafisk pæn måde, gerne a la som et medie center ville gøre det. Hvor ISO-filen så kan vælges og DVD'en afspilles med menu og det hele? Lidt af ideen bag projektet var at flytte min DVD-samling væk fra stuen og gøre det nemmere for fruen at finde den rigtige TV-serie-sæsons-dvd. Desværre medfører det så endnu en gang kabeltrækning igennem stuen, en 8-10m DVI-HDMI og en digital lyd-løsning. Jeg har både mulighed for coaxial og optisk lydoverførsel fra min computer til min forstærker, hvilken er at foretrække? Forhåbentlig kender en til lige det rigtige program, så jeg slipper for at køre med et helt medie center, for denne ene funktion. Edit: Skal helst kunne køre under 64-bit Windows. Redigeret af quadrago - 14-August-2008 kl. 01:29 |
|
![]() |
|
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
Mymovies!
www.mymovies.dk Det er dog et addon til MCE men det er flot, med tekst af filmen, og hvis du ikke har en trailer kan den gå på filmtrailer.com og søge efter den. Og den har skuespillere med og andet fedt! Men jeg er lidt i tvivl om hvordan dit setup ser ud? Står computeren som skal afspille iso filerne et andet sted end i stuen? |
|
![]() |
|
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
Ja, jeg har min arbejdscomputer stående i et indhug i stuen. Ved at føre ledningen over en kanap, kan jeg nå skærm og forstærker med under 10m ledning.
Så skal egentlig også finde noget remote-værk, så jeg kan styre det hele fra sofaen af. Måske der findes en multi-remote der både kan bruges til min computer og til alle mine hifi-dele? |
|
![]() |
|
![]() |
Men det kræver vel også at jeg køber mig Windows Media Center.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg fået kigget på My Movies, og det ser jo perfekt ud. Det er lige præcist hvad jeg er ude efter, hvis bare det kunne køre under et andet styresystem en Media Center edition. Hvis der ingen alternativer er, som kan det samme, er jeg vel tvunget til at lave mig en Media Center partition.
Nogle gratis media centre styresystemer, som My Movies virker under? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Du skal bare have en simpel DVD afspiller (Media Player) og så installer Daemontools. Det betyder godt nok at du skal mounte hver enkelt ISO fil hver gang, men det tager ca. den samme tid, som det tager at smide en DVD i afspilleren. Brian der laver mymovies mener jeg har udtalt, at Mymovies ikke kommer i en selvstændig version. Men det havde da været smart, om man kunne bruge Mymovies til at starte Media Player med.
|
|
![]() |
|
![]() |
WAFeren ryger selvfølgelig hvis det bliver simpel mount and play, og så er det endda stadig lettere med VLC. Hvis der ikke er nogle alternativer, så får jeg nok brug for en slags remote til min PC, så alt stadig kan styres fra sofaen og så må jeg se om det er nok til at gøre fruen tilfreds.
Jeg havde nu foretrukket den lækre brugerflade fra et media center, og deraf nemme Pick-and-play terminologi. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Du skal tage et kig på team-mediaportal.com
Binnerup skulle efter sigende være igang med at udvikle MyMovies dertil også, men ellers findes der et par alternativer til det, som virker til MP. Til fruens tv-serier, kan jeg kraftigt anbefale plugin'et MyTVseries. Det er et umådeligt flot plugin, som virkelig imponerer når man ser det, og har en virkelig høj WAF. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøvede at opgradere mit Windows til Media Center edition, men tilsyneladende er Media Center allerede med i Vista Home Premium - hvilket fordobler min begejstring over min nyindkøbte computer :D Jeg har lige fået smidt My Movies ind, og det fungerer jo perfekt, selv fruen synes det både er flot og smart! Nu skal jeg så bare have trukket 8-10m DVI-HDMI kabel og lige så langt kabel til lyd. Er toslink eller coaxial at foretrække over de længder? Og nogle specifikke kabler som kan anbefales? Kan en Harmony One, på en eller anden måde, sættes til at styre ens computer også? Eller er man tvunget ud i to remotes? En til medie-center og en til HIFI? Og for i øvrigt mange tak for svarene! Jeg havde troet der ville gå måneder før det ville lykkedes. Redigeret af quadrago - 14-August-2008 kl. 15:46 |
|
![]() |
|
Epsi ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2007 Status: Offline Point: 295 |
![]() |
Ja mymovies er super fedt. Jeg har mit kørende så alle mine gamle dvder ligger på en computer i et andet værelse. Så er min htpc sat til netværket og jeg streamer alle mine gamle dvder fra den anden computer. Super fedt!
Hvis du ikke har noget imod at smide lidt penge efter en god remote så køb en Logitech Harmony 895. Den kan styre alt! og endda trådlåst (radiostyring) Du kan bare google den, der er masser der har skrevet om den. Jeg havde selv investeret i den hvis jeg ikke synes den var grim og ikke særlig ergonomisk. Jeg har istedet valgt et keyboard Logitech Dinovo - som er et mini keyboard som også kører over radiosignaler. Det kan så kun styre min htpc men det er også ok. Til kabel vil jeg anbefale coaxial da det er bedst til lange afstand medmindre du vil smide mange penge efter et kabel. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tjekker 895'eren. Jeg faldt over også Harmony One som så fantastisk lækker ud, men den kan måske ikke bruges til at styre computeren?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror ikke Harmony One har RF indstillinger. Altså trådløse radiosignaler men du skal "pege" på det du skal styre. Det kan 895.
Jeg kender ikke så meget til Harmony One så jeg vil ikke sige så meget om den. Men med 895 kan du faktisk også styre dit lys |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |