Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
|
Emne: Panasonic BD-50 firmware via Internet. Sendt: 14-August-2008 kl. 15:16 |
Jeg er pænt nysgerrig efter hvor mange der egentligt har problemer med at få deres BD-50 til at opdatere via Internet. Pt. syntes jeg det er rimeligt irriterende at Panasonic ikke tager det mere alvorligt.
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
Stig82
Bruger
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 83
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 16:26 |
Jeg har ingen problemer med min BD50, hverken med Firmware opdatering og BD-LIVE.
|
Alan Pedersen
Panasonic TH-37PX70EA - Samsung SMT-H3106 YouSee HD Box (HDMI) - Panasonic DMP-BD50 (HDMI) - Onkyo TX-SR606 - Xbox 360 (HDMI) - Xbox
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 16:55 |
ingen problemer her.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
pgrundl
Super bruger
Oprettet: 20-Juni-2008
Point: 460
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:21 |
Heller ingen problemer her.
Er der nogen af jer, der eventuelt har prøvet at smække en bærbar på en hub sammen med bd 50 og kigget på trafikken med f.eks. wireshark? Det kunne måske give en ide om, hvad der går galt. Kan jo være noget så fjollet, som en port, der er spærret af jeres internet udbyder.
Redigeret af pgrundl - 14-August-2008 kl. 18:22
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:23 |
er der egentlig nogen af dem, som har haft problemer, som har fået dem løst?
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Shumway
Super bruger
Oprettet: 27-Oktober-2003
Point: 360
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:41 |
pgrundl skrev:
Er der nogen af jer, der eventuelt har prøvet at smække en bærbar på en hub sammen med bd 50
og kigget på trafikken med f.eks. wireshark? Det kunne måske give en ide om, hvad der går galt.
Kan jo være noget så fjollet, som en port, der er spærret af jeres internet udbyder. |
Jvf tråden "Erfaringer med BD50" så er det allerede prøvet. Og der sker lige nøjagtigt nul og niks.
Det er som om det program der skal køre når man vælger at checke slet ikke starter.
Jeg har selv problemet, men heldigvis er der ingen problemer med BDLive. Så på det punkt er der
ingen sammenhæng.
Iøvrigt er det port 80 maskinen benytter. Dette har jeg dog fået Panasonic kunde"service" til
undersøge. Det er ikke en port internetudbydere lukker.
Det er drøn irriterende at Panasonic ikke virker som om de gør noget ved
det. De er dog helt sikkert klar over det, både ved henvendelser til deres support i DK, men
også deres support i UK er blevet kontaktet.
Jeg har skrevet sammen med en gut i et UK hifi-forum, og han kunne fortælle at da han
kontaktede Panasonic Support derovre, der fortalte de at de faktisk havde en maskine stående med
netop det problem.
Men de har sikkert bare fået den byttet med en der virker istedet for at gå videre med det.
Redigeret af Shumway - 14-August-2008 kl. 18:43
|
 |
pgrundl
Super bruger
Oprettet: 20-Juni-2008
Point: 460
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 18:53 |
Nej, jeg ved godt, at port 80 ikke lukkes. Beklager, jeg havde ikke læst, at det allerede havde været forsøgt. Er der nogen rød tråd i hvilke afspillere, der har problemet? Er de f.eks. fra Sparshop allesammen eller er det forskelligt?
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 14-August-2008 kl. 20:43 |
Min er fra første "batch" fra fælleskøbet og internet update virker ikke.
Jeg har ikke testet BD-Live.
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
THMhome
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 11:18 |
hedberg skrev:
Jeg er pænt nysgerrig efter hvor mange der egentligt har problemer med at få deres BD-50 til at opdatere via Internet. Pt. syntes jeg det er rimeligt irriterende at Panasonic ikke tager det mere alvorligt.
|
Hej
Jeg deltog i tråden "erfaringer med BD-50...." Og lavede tests af min BD-50, som nemlig ikke kan opdatere online.
Jeg har siden hen modtaget 3 BD med BD-live og kun 1 af dem har jeg fået til at virke. Jeg har MIB, Rambo og Starship Troopers, kun sidst nævnte har BD-Live virket på (selvom det tog 20 minutter før BD-Live var klar) De tog andre fejler når jeg prøver, de siger begge noget med at jeg skal være sikker på at den er forbundet til internettet, selvom den i 5-10 minutter HAR stået og hentet data.
Jeg har haft ringet til Panasonic, og deres svar var (mere eller mindre) at man jo ikke kunne forvente at produkterne virkede 100% fra starten, men at de sikkert skulle opdateres nogle gange. Og så kom han med en lam henvisning til hvor mange fejl der var i windows XP ved release. Så jeg måtte væbne mig med tålmodighed og vente til der kom en opdatering mere.
GodPris havde cirka samme svar. "Vi snakker med panasonic næsten dagligt, og de arbejder på en løsning"
Det er snart en måned siden. Jeg tror at hvis ikke den virker 100% en måned inden garantiens udløb, så ryger den i kassen og retur.
|
M.V.H.
THMhome
Samsung UE55ES8005 TVIX M-6600N Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 11:26 |
THMhome skrev:
hej Jeg deltog i tråden "erfaringer med BD-50...." Og lavede tests af min BD-50, som nemlig ikke kan opdatere online.
Jeg har siden hen modtaget 3 BD med BD-live og kun 1 af dem har jeg fået til at virke. Jeg har MIB, Rambo og Starship Troopers, kun sidst nævnte har BD-Live virket på (selvom det tog 20 minutter før BD-Live var klar) De tog andre fejler når jeg prøver, de siger begge noget med at jeg skal være sikker på at den er forbundet til internettet, selvom den i 5-10 minutter HAR stået og hentet data.
|
hvor stort et sd kort bruger du til BD-LIVE filmene? jeg ved i hvertfald at hos mig, kan MIB kun gå ind, når det er et max 1GB SD kort. så hvis du skulle have et mindre, så prøv det.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 11:30 |
hedberg skrev:
Min er fra første "batch" fra fælleskøbet og internet update virker ikke.
Jeg har ikke testet BD-Live.
|
min var fra det uoficielle fælleskøb, fra buddinge radio, og virker på det hele.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Richardski
Bruger
Oprettet: 01-November-2007
Point: 69
|
Sendt: 15-August-2008 kl. 12:02 |
Hmm... men denne tråd og de beskrevne problemer som nu ser dagens lys, kommer jeg jo helt i tvivl om hvorvidt panasonic BD50 er et rigtige valg for mig
|
 |