|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() Sendt: 16-August-2008 kl. 21:00 |
Halløj Håber nogen herinde kan hjælpe. Er desperat! Jeg har købt ovenstående motherboard, 4850e processoren samt 2 GB ram. Problemet er at hver gang jeg prøver at installeret windows går der kuk i installation og den bliver ikke gennemført. Jeg har prøvet både vista og xp. Ingen af dem kan gennemføre installationen. Jeg har prøvet to forskellige ide harddiske, skiftet ide kabel. Uden held Hvad pokker kan være galt - fejlmeddelelsen er forskellige - nogen gange blå skærm, andre gange fryser den, andre gange mangler den system filer under xp osv. osv. Den booter fint op og indleder installationen, så det kan vel ikke være samlet forkert - eller hvad ? Hjælp søges hurtigt inden jeg kæler for skidtet med en muggert mvh. Christian |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10593 |
![]() |
Fejl i installations CD og/eller DVD drev så skiven ikke læses korrekt? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Prøvet med kun et enkelt ram modul? Prøv evt. at hente memtest fra http://www.memtest.org/ og lad den køre et par timer, for at udelukke RAM fejl. |
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() |
Det er ikke cd/dvd'en den er gal med da flere forskellige er afprøvet. Jeg vil prøve det med ram'en i morgen. Den har jeg ikke tænkt på kunne være gal, da det hele kunne boote. Christian |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Var ude for noget i samme stil en gang jeg installerede xp på en bærbar. Den nåede ca halvvejs og så var der ellers bare blå skærm med en eller anden fejlmeddelelse. Så prøvede jeg at lægge et ghost image på den af en ren xp installation som jeg havde liggende på dvd fra min gamle computer og det virkede uden problemer. Men er dog ikke sikker på at det kan lade sig gøre hvis det ikke er de samme chipset osv. der sidder det sidder i computerne. Det svarer jo til at tage sin gamle hardisk med os installeret og sætte i sin nye computer. Men jeg kan huske at jeg googlede på fejlmeddelelsen og fandt ud af at det var fordi min windows cd var for gammel. Det skulle have været en med sp2, men hvis du har prøvet med Vista kan det jo næsten ikke være alderen på installations cd/dvden Redigeret af stefanb - 16-August-2008 kl. 21:56 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg bliver snart sindssyg Memorytesten foregik uden problemer. Andet DVD-drev prøvet en tredje SATA harddisk prøver. Samme resultat. Installationen gennemføres ikke. Andre ideer ? Christian |
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Ingen fejlmeddelelser?
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Afmonter CPU køler og kontroller at der er korrekt forbindelse mellem CPU og køler |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
DU har prøvet at installere med kun 1 ramblok i?? Og som en anden skriver, kontroller lige at CPU ikke er for varm, genstart efter pc har kørt i min 30 min og se temp i bios.. er den 60 grader eller over kan det give fejl.. Redigeret af Pizzabager - 17-August-2008 kl. 15:19 |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Nyeste BIOS?
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Alle I skal have mange tak for hjælpen. Problemet var RAM'en. Da jeg fjernede den ene RAM blok gik alt som planlagt. Jeg troede ikke det var nødvendigt nu når RAM testen, som Karlshoj foreslog, var OK TAK |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det er sket for mig flere gange når jeg samler computere at den ikke gider installere med 2 blokke i, du kan sikkert godt sætte den anden blok i nu, også det virker sikkert fint, det har det gjort med flere jeg har samet før, den kan godt virke fint med begge blokke, men gider ikke installere.. meget underligt.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |