|
Canon G9 - toppen?? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Emne: Canon G9 - toppen?? Sendt: 10-August-2008 kl. 14:50 |
|
Er Canon G9 ikk det sidste skridt inden et SLR kamera. Har et Sony P-200 pt og vil godt ha' noget med er lidt mere drift sikkert, skarpe billeder "hver" gang - det andet er kun til skraldespanden. Gider ikk et SLR kamera, -har jeg haft den gang det hed "film-ruller og papir billeder" og synes det fylder for meget, så vil ha' det næst bedste! Er det ikk et Canon G9, har KUN hørt godt om det og at det er kameraet lige inden SLR-klassen. |
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 10-August-2008 kl. 14:56 | |
Der komme nye kamera fra Canon, da Canon ville vise div. nyt den 26
aug. plus der er IFA messe og photokina messe i år, så det er helt sikke at der komme nye kamera fra Canon. Ville tro at der komme en G10 i år (måske med 16Mp og GPS og trådløs LAN og mulighed for at optage i HD video), men vi mere efter den 26 aug. Redigeret af Startrek - 10-August-2008 kl. 15:22 |
||
klander
Guld medlem Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 10-August-2008 kl. 15:38 | |
Hej Jeg har et G9 og er meget glad for det, jeg bruger det når jeg ikke gider/vil slæbe mit EOS 40D med, og ja det er nok toppen af poppen men Nikon har et Coolpix P6000 det har lidt flere pixel. Og Canon kommer måske med et nyt G model, men med 12 mill pixel er grænsen noget, der er simpelthen for meget støj ved iso over 400. Kompakt camera skulle ikke have over 8 mill pixel, det er deres censor for lille til. |
||
Med Venlig Hilsen
Kurt |
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 10-August-2008 kl. 15:55 | |
Udvikling gå i mod høje og høje opløsning på alle kamera typer, den
næste generation af compakt camera ville få en større censor og op til 12 mill pixel og begynder compakt camera (læs billige compakt camera) ville få 8 mill pixel, mellem camera mellem EOS amatør Digital camera (som G9) ville få 16 mill pixel også med en større censor. De nye prof digital ville også få en højer opløsning, kunne tænke mig at næste udgave af EOS 1D Mk III , ville også få 16 mill pixel (EOS 1D Mk IV), og EOS 1Ds Mk III ville få 25 mill pixel (EOS 1Ds Mk IV), og hvis vi gå op i mellemformat digital bagstykke er vi i dag op på 65 mill pixel. Men føst skal Canon havde løs focus problem med EOS 1Ds Mk III, så mon ikke der komme en EOS 1Ds Mk IIIn uden focus probleme, før en EOS 1Ds Mk IV. Der gå også rygter om en EOS 5D Mk II med 16 mill pixel, en EOS 7D og en EOS 50D. Redigeret af Startrek - 10-August-2008 kl. 15:57 |
||
Stay_Bamboocha
Guld medlem Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
Sendt: 10-August-2008 kl. 16:14 | |
Nå det ikk sikkert at der kommer et G10 i år; fandt doglidt "rygter" her http://canonrumors.com/index.php?entry=entry080716-151253 Men hvor meget holder det vand - står og mangler et her & numen ville også være ærgeligt hvis derså kom et nyt til november, men hvis vi først snakker 1 år så kan jeg lige så godt købe nu. |
||
Startrek
Sendt: 10-August-2008 kl. 16:19 | |
Syndes at i lige skal vente til efter den 26 aug. og se hvad Canon komme
med af nye kamera, men hvis der komme en ny G10, så ville prisen jo nok falde på G9, ikk ? Redigeret af Startrek - 10-August-2008 kl. 19:28 |
||
joensson
Bruger Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 213 |
Sendt: 18-August-2008 kl. 23:51 | |
Uden at have læst på diverse canon rumors, så lyder det ikke usandsynligt at der kommer en afløser i august/september. G7 blev introduceret september 2006, G9 august 2007 - så det ville ikke komme som nogen stor overraskelse hvis der kom en G10 inden for den næste måneds tid. Når det så er sagt, så er G9 et ganske fint kamera, og med mindre de virkelig finder på noget banebrydende nyt i G10 ville jeg anbefale G9 til en lavere pris. Jeg er dog på udkig efter et DSLR denne gang, og vælger formentlig enten et 450D, 40D eller den kommende Nikon D90. Bare noget skod at den først kan købes dagen efter jeg rejser hjem fra USA :-/. |
||
Stay_Bamboocha
Sendt: 19-August-2008 kl. 07:51 | |
Tjaaa.......måske skulle man bare ta' et G9 til billigere pris, alle de MegaPixel er velogså snart kun til besvær. Men var det ikk noget med at El-Giganten havde Canon G9 med i deres kamera-sortement??? |
||
joensson
Bruger Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 213 |
Sendt: 19-August-2008 kl. 15:49 | |
Sikkert - det kamera har de mange steder da det er ret populært. Ellers har Japan Foto, Bingo Foto, m.fl. det sikkert også i udvalget. Hvis du vil finde det til en god pris, så kig på edbpriser.dk. Jeg ved ikke helt hvordan det er med manualer i dag, men da jeg købte mit G3 fik jeg en importeret udgave som var med tysk manual. Den engelske kunne downloades fra canons site. Jeg synes selv jeg er rimelig skarp til engelsk - men der var nu stadig visse områder af det mere foto-tekniske i manualen jeg godt kunne have brugt på dansk dengang. Man kan godt købe den danske manual "alene" hos en forhandler, men så vidt jeg husker ville de have 3- eller 500 for den, dengang. Om det har ændret sig siden ved jeg ikke. Redigeret af joensson - 19-August-2008 kl. 15:53 |
||
Startrek
Sendt: 19-August-2008 kl. 15:59 | |
Nogle der ved om G9 er hurtige, her tænker jeg ikke på, bilder i sekund,
men fra den tid man trykke på udløser og til bilde faktis bliver taget, har netop fravalgt G3 på grund af dette, G3 er miste lige så langsom som de kamera der er indbygget i en mobiltelefon ? |
||
Stay_Bamboocha
Sendt: 20-August-2008 kl. 08:17 | |
det var mere fordi man i El-Giganten kan man ha' tingene på "prøve" i 14 dage og se om det er noget. Så kan man jo altid købe det over nettet, edbpriser.dk - lidt tarvligt men mon ikk også de ta'r røven påos andre på andre tidspunkter. |
||
bluebucket
Bruger Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
Sendt: 20-August-2008 kl. 08:44 | |
Du har 14 dages returret ved internet køb, så det skulle være det samme. Du skal selvfølgelig passe godt på kameraet og emballage, hvis det ender med at du vil returnere det. |
||
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |