recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD afspiller til alm DVD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD afspiller til alm DVD?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Motor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-DVD afspiller til alm DVD?
    Sendt: 03-Juli-2008 kl. 21:53

Hej allesammen

Jeg har for ca. en måned siden taget springet ud i HD verdenen og købt et Panasonic PX-80E og en Panasonic BMD-30 blu-ray afspiller. Det eneste i dette setup jeg er utilfreds med er BMD-30'erens evne til at afspille alm. DVD. Jeg har derfor overvejet at købe en decideret DVD afspiller til min stadigt voksende DVD samling. Jeg har tænkt på en OPPO afspiller, men har på det seneste set, at HD-DVD film er faldet sindsygt i pris og derfor tænkte jeg på om der findes nogle HD-DVD afspillere som også er gode til at vise almindelig DVD? Helst noget der er en del bedre end BMD-30'eren jeg har.

Mvh John

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 21:58
XE1'eren er en rigtig god dvd-afspiller, og kan gøres regionsfri, men om den er til at få fat i er et godt spørgsmål...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 22:56

Et godt bud kunne også være Pana EX87. Så får du både en god recorder og en eminent DVD afspiller i ét. Synes sometider mine DVDer står lige så klart som en Blu-ray.

Er også faldet i pris til ca 3000,-

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et godt bud kunne også være Pana EX87. Så får du både en god recorder og en eminent DVD afspiller i ét. Synes sometider mine DVDer står lige så klart som en Blu-ray.

Er også faldet i pris til ca 3000,-



Ahh Kampus, EX87 ved DVD afspilning står som Blu-ray...  Tror du ikke det er synet der skal investeres i næste gang!??  
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et godt bud kunne også være Pana EX87. Så får du både en god recorder og en eminent DVD afspiller i ét. Synes sometider mine DVDer står lige så klart som en Blu-ray.

Er også faldet i pris til ca 3000,-



Ahh Kampus, EX87 ved DVD afspilning står som Blu-ray...  Tror du ikke det er synet der skal investeres i næste gang!??  

Nu skal du altså være sød ved Kampus Simon

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af Motor Motor skrev:

Hej allesammen

Jeg har for ca. en måned siden taget springet ud i HD verdenen og købt et Panasonic PX-80E og en Panasonic BMD-30 blu-ray afspiller. Det eneste i dette setup jeg er utilfreds med er BMD-30'erens evne til at afspille alm. DVD. Jeg har derfor overvejet at købe en decideret DVD afspiller til min stadigt voksende DVD samling. Jeg har tænkt på en OPPO afspiller, men har på det seneste set, at HD-DVD film er faldet sindsygt i pris og derfor tænkte jeg på om der findes nogle HD-DVD afspillere som også er gode til at vise almindelig DVD? Helst noget der er en del bedre end BMD-30'eren jeg har.

Mvh John

Hej John - John her - hva med at kigge f.eks. på en Denon 1940 og op efter. Gode afspillere.

Men helt ærligt, jeg venter på en BD der også virkelig kan afspille SD DVD+ ere. Måske den største af de kommende Denon BD kan, men den bliver hundedyr

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Motor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 07:23

Tak for jeres svar indtil nu

Jeg skal måske lige specificere prislejet, som er max. 3000,-

Så længe blu-ray film koster 180,- og opad kommer jeg nok til at købe DVD-film og blue-ray film i forholdet 5:1, så det er vigtigt, at dvd-afspilningen er helt i top. Med den pris som HD-DVD film er nede i (billigere end alm. DVD-film) havde jeg overvejet, at købe en HD-DVD afspiller, som også var rigtig rigtig god til alm. DVD afspilning, men hvis en sådan ikke findes indenfor det prisleje, vil jeg bare gå tilbage til min oprindelige plan og købe en decideret top DVD-afspiller, som feks. OPPO DVD-983H.

Så spørgsmålet nu er vel om der findes HD-DVD afspillere til max. 3000 som også er rigtig rigtig gode til alm. DVD afspilning?

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:04
Hej Motor,

Ja, Toshiba har lavet en XE1 som Naiera også har beskrevet. Den er super god til alm. DVD og kan også afspille HD-DVD.
Som John skriver, er der ingen BD afspillere der er rigtig gode til DVD afspilning. Denon, Marantz og Onkyo er på vej med nogle, men priserne nærmer sig de 15.000 kr...
Så hvis du beslutter dig for at købe en REN DVD afspiller, så vil jeg også klart foreslå Denon DVD 1940 eller 2930, det er begge to super maskiner...

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et godt bud kunne også være Pana EX87. Så får du både en god recorder og en eminent DVD afspiller i ét. Synes sometider mine DVDer står lige så klart som en Blu-ray.

Er også faldet i pris til ca 3000,-



Ahh Kampus, EX87 ved DVD afspilning står som Blu-ray...  Tror du ikke det er synet der skal investeres i næste gang!??  

Nu skal du altså være sød ved Kampus Simon



Undskyld Kampus...  Og John...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et godt bud kunne også være Pana EX87. Så får du både en god recorder og en eminent DVD afspiller i ét. Synes sometider mine DVDer står lige så klart som en Blu-ray.

Er også faldet i pris til ca 3000,-



Ahh Kampus, EX87 ved DVD afspilning står som Blu-ray...  Tror du ikke det er synet der skal investeres i næste gang!??  

Jeg skrev jo "sometider". Du kan jo ikke vide om det relaterer til en hyggelig aften med en flaske rødvin. Elllers er mit syn helt normalt.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Et godt bud kunne også være Pana EX87. Så får du både en god recorder og en eminent DVD afspiller i ét. Synes sometider mine DVDer står lige så klart som en Blu-ray.

Er også faldet i pris til ca 3000,-



Ahh Kampus, EX87 ved DVD afspilning står som Blu-ray...  Tror du ikke det er synet der skal investeres i næste gang!??  

Jeg skrev jo "sometider". Du kan jo ikke vide om det relaterer til en hyggelig aften med en flaske rødvin. Elllers er mit syn helt normalt.



Nej, det er selvfølgelig rigtig nok... Min fejl!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 20:25
Har selv en Thoshiba HD-EP35 og synes den gør et kanon job på almindelig dvd'er når du opskalere billedet, ja for den sags skyld også uden opskalering, men jeg kom så også fra en NAD T550 der var tusse gammel så ved ik hvor meget du kan bruge det til!
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu