|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() Sendt: 20-August-2008 kl. 17:14 |
|
Jeg har lige siddet og installeret DVBviewer for første gang, og det var ikke helt som jeg havde regnet med.. så har lige et par spørgsmål. For det første. kan man ikke få dvbviewer til at starte i fuldskærm? Hvordan får man sin MCE remote til at virke rigtigt, jeg installede det med MCEremote plugin, og det eneste der virkede var tal taster, når jeg trykkede guide åbnede den Vista MCE, pileknapperne skruet op og ned for lyden, og de fleste knapper virkede ikke.. Hvordan får man Epg frem på den? selvom jeg legede med musen kunne jeg ikke finde ud af hvordan jeg fik det frem.. eneste måde at skifte kanal i fuldskærm, var med tal taster eller højreklip mus og ind i farvoritliste.. Hvordan får man sin farvoritliste til at være DR1=knap1, TV2=knap2 osv? Når jeg skiftede kanal i dvbviewer, var der flere af dem der manglede billede, men ikke hver gang, jeg kunne skifte til zulu og det virkede, så skifte til tv3, og lyd men intet billed, tilbage til zulu og nu ikke noget billed der, til tv2, med billed, også tv3, nu også med billede igen, OSV. er det normalt? (skal lige siges at jeg bagefter fandt ud af en fejl på mit antennekabel, så det kan være det der har drillet, dog kunne jeg se alle de pågældende kanaler med vistaMCE med samme fejl på antennekablet, så hvis det er, må dvbviewer være noget mere følsomt.. Mens jeg legede gik DVBviewer ned med fejl 4 gange, uden jeg umiddelbart stressede programmet, jeg skiftede bare lidt rundt med 3-4 sek mellemrum. er det normalt? Er der nogen der bruger DVBviewer som kan svare på nogen af tingene, har jeg været uheldig, og må prøve igen??? |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Det er muligt med udgangspunkt i kanallisten at oprette favoritkanaler og deres rækkefølge...
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
Det med fuldskærm, må jeg bare lige få fundet kan jeg se. Epg, fungere det ligesom MCE's guide?, hvor man kan se hvad der kommer nu, og 1 uge eller 14 dage frem, hvis man kører frem i den? OKay hvis den er sart over for kanaler med dårligt signal, kunne det godt være mit antennesignal, der var dårlige, det må jeg lige fået kigget på før jeg prøver næste gang.. En god ting jeg lagde mærke til, jeg synes faktisk kanalerne var flottere i DVBviewer, end de er i Vista MCE, underligt, eftersom det jo begge er det samme DVB-C signal de får... Kanal 5HD så især flot ud, men det havde jeg også forventet Regner med jeg prøver igen en gang i starten af næste uge når jeg har tid igen.. Er der ikke nogen der kan svare på det med MS MCE remoten??? Redigeret af Pizzabager - 20-August-2008 kl. 18:44 |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Det er en begrænsning i det signal der bruges. DVBViewer kan sagtens hente og vise EPG for længere perioder. På min DVB-T maskine har jeg f.eks. EPG for hele den kommende uge |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Det er kun muligt at skaffe EPG data en uge frem fra nettet...
Nu og næste vises. Man kan bladre en uge frem. Alt efter hvilket af de 3 brugerinterface, man anvender, præsenteres det forskelligt. Desktop-, OSD- og webinterface med nogenlunde samme muligheder... Der findes et hjæpeprogram (EPGPlus), hvor man kan udføre keyword søgning i hele EPG-en. |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Tryk E på tastaturet så kommer EPG vinduet frem. Kan forøvrigt anbefale EPGPlus plugin (google EPGPlus). Det kan bruges til at se EPG og programmere optagelser, således at alle forekomster af f.eks. Rejseholdet automatisk bliver optaget. Du skal nok også installere RecordingService for at få fuld glæde af DVBViewer (sørger for at maskinen optager uden du behøver tænke over det. Den kan også starte maskinen fra Dvale, standby etc) Jeg har ikke prøvet minMCE remote endnu med DVBViewer, men det regner jeg med at jeg vil rode lidt med i næste uge |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
|
Sært jeg har det omvendte problem med min Imon remote. Jeg kan kun skifte kanal med CH+ og CH- tasterne, DVBViewer reagerer ikke på tryk på taltasterne. Hvordan tildeler man iøvrigt kanalerne numre i ønsket rækkefølge. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er ikke nemt at finde ud af Det med og tildele kanalerne pladser forsøgte jeg også at finde ud af, men fandt ikke umiddelbart en løsning, men det må jo findes.. |
||
![]() |
||
osvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 79 |
![]() |
|
Bruger du Vista i 64 bit versionen? Da jeg rodede med DVBViewer for nogle måneder siden, virkede MCE Remote Plugins kun for Vista 32 bit versionen, hvilket måske stadigvæk er tilfældet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej jeg bruger Vista premium 32 bit. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Omflytning i favoritliste kan let gøres via desktop interface, simpelhen ved drag and drop med musen. Der er et problem at MCE-remoten stadig virker i forhold til MCE, hvis man ikke effektiv har fået lukket af for MCE.
Redigeret af avh - 20-August-2008 kl. 20:24 |
||
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Du kan bare disable Media Center via gpedit.... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |