|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() Sendt: 21-August-2008 kl. 22:27 |
|
I forbindelse med at jeg er ved at lave min stationære om til delvis media center, ville jeg gerne nedbringe blæserstøjen.
Hvor langt kan jeg komme ned og hvad skal jeg bruge, så jeg stadig kan beholde mit nuværende hardware? |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Du skal bruge en anden blæser, Pabst har vist nogen der ikke larmer så meget. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
xiuxiu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Maj-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
|
har igennem en længere årerække brugt en del tid på støjdæmpning af computere og min erfaring er at du kan få dem til at blive næsten helt lydløse med passiv køling (vil dog ikke anbefale at købe en passiv psu, da de har det med at blive ustabile)du kan evt læse lidt om det her Guide til støjdæmpning Scythe laver f.eks nogle ganske udemærkede passive cpukølere, corsair laver nogle fremragende gode low-noise psu'er og antec laver nogle gode støjdæmpende kabinetter. du kan evt også overveje at hænge dine harddiske op i elastikker, men hvis du er i tvivl om noget så spørger du bare
![]() |
||
Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG April Stello AI500 Logitech Squeezebox Touch Yamaha YSP-2200 Audiotrak Prodigy Cube Sennheiser 580 |
||
![]() |
||
quadrago ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 504 |
![]() |
|
Har allerede fat i en støgsvag corsair PSU og bestemt meget støjsvag. Jeg er glad for mit nuværende antec-kabinet, men et støjdæmpende lyder bestemt fristende. Ved du hvor meget det hjælper?
Vil du hurtigt ridse forskellen op på passive og aktive kølere? Mit problem er at blæserne faktisk er udmærket lydløse ved let brug, men når jeg først begynder at streame film bliver lyden simpelthen for høj. En højfrekevent ulidelig pivelyd. |
||
![]() |
||
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
|
En højfrekvent pivelyd oplevede jeg fra min forrige PSU, en 430watt SeaSonic, når den blev presset. Tjek evt. om lyden ikke kommer fra din PSU. I dag kører jeg med følgende konfiguration, som er 99% lydsvag (kan ikke vurdere om den er kørende eller ej, uden at stikke hele femøren ind i kabinettet) ![]() Antec SLK3000B midi-tower Redigeret af torpedo - 22-August-2008 kl. 00:15 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis jeg skruer ned for blæserne, forsvinder den værste lyd, så formoder det kommer derfra.
Hvordan fikser jeg passiv køling til grafikkortet? Og hvad er acceptabel temperatur for computeren? Pt. er de forskellige målinger fra 38 til 43 grader - med cpu-blæser og fanblæser på 60%. Skal ekstra fanblæser i øvrigt blæse ind i kabinettet eller ud? Har en sat til lige overfor CPUen, med en slags køletragt pegende direkte mod den - hiver luft ind udefra, men ved ikke om det er hensigtsmæssigt? |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
1: Købe et grafikkort med passiv køling 2: UD! Din strømforsyning har sandsynligvis også en blæser. Den blæser ud, så er det ikke hensigtsmæssigt at en anden blæser den varme luft ind igen. Så alle blæsere skal blæse UD. Har du en blæser internt på CPUen skal den blæse mod hullerne UD eller mod Blæser UD |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det er jeg uenig i. Jeg blæser den samme mængde luft ind som jeg blæser ud. Hvis alle blæsere blæser ud kommer der groft sagt et undertryk i kabinettet og luft vil sive og vine ind igennem enhver lille sprække. Dette er som jeg antyder en potentiel støjkilde. Klart nok at der skal blæses varm luft væk fra CPU'en... Men i stedet hvorfor så ikke gemme HTPC'en væk? Så kan du montere alle de kølere du har lyst til uden at skulle bekymre dig om støj. |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Det jeg mener er at det ikke er hensigtsmæssigt at sætte en blæser IND lige ved siden af blæser UD fra PSUen idet megen af den varme luft der kommer fra PSUen således vil blive blæst ind i kabinettet igen. Jeg er enig i at det bedste ville være at sætte den ind i et skab eller ligende, men så kommer problemet med varme inde i skabet. Det løste jeg ved at sætter en blæser bagerst i skabet (kræver at der er plads bag skabet, så luften kan komme væk. Blæserern forbindes til FAN connectoren på motherboardet (så den stopper når maskinen er slukket). Så fjernede jeg låget på kabinettet, satte en stor køleribbe på CPUen og monterede en blæser på den. Nu virker hele skabet som et kabinet. Der er ingen problemer med varme eller støj se vedlagte |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Hehe
Har lavet samme nummer ![]() ![]() ![]() |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ser ud til at den mest generende støj kommer fra grafikkortet, så snart chassis fans bliver skruet ned til omkring 85%. Men da jeg ingen intentioner har om at købe nyt uden blæser, er der vel ikke så meget at gøre ved det? Jeg bruger speedfan til at justere fans til punktet hvor de netop ikke generer, findes der et lignende program til grafikkortet?
|
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Du kan også bare skifte køleren på grafikkortet. Disse kan fås så de generelt er ret støjsvage. Har hørt godt om Zalmans kølere. Alt efter hvad det er for et grafikkortkøler, kan det tænkes at du kan koble blæseren til bundkortet, og så bruge Speedfan til dette også. Det kræver jo så bare at Speedfan kender temp på grafikkortet, ved ikke om den kan finde ud af dette. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |