recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærm og Home Cinema Anlæg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærm og Home Cinema Anlæg?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jimbov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-August-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Fladskærm og Home Cinema Anlæg?
    Sendt: 22-August-2008 kl. 09:01

Hej alle hjælpsomme forumfolk,

Jeg har de sidste 10 år kigget ind i mit 21” Samsung klods TV, og synes derfor det er på tide at jeg bliver belønnet for min indsats… Jeg håber derfor I kan/vil hjælpe mig med at vælge den "rigtige belønning" i form af ny fladskærms Tv samt Home Cinema anlæg.

Begge skal benyttes i en stue, der ca. er 40 kvm, og der er ca. 5 m fra sofa til den væg hvor fladskærm og anlæg skal være placeret. Fladskærmen skal hænge på væggen, og anlægget skal være placeret i Tv-bordet, som er under fladskærmen.
Overordnet er mit ønske at jeg ligesom alle andre vil have så god lyd og så god billedkvalitet som muligt til så få penge som muligt. Den samlede pris må helst ikke overskride 10.000 kr. Derudover vil jeg gerne undgå for mange fjernbetjeninger og diverse eksterne DVB bokse og lignende.

Krav til fladskærm:
- Pris: 5000-10.000 kr.
- Størrelse: 37"-42"
- Skal helst være sort.
- Skal være kompatibelt med Home Cinema Anlægget.
- Skal give et smukt billede ved brug af kabeltv.
- Skal ikke (som udgangspunkt) benyttes til spil.
- Vil jævnligt blive koblet til ipod og bærbar computer (som har HDMI indgang) for at se film og høre musik.

Krav til Home Cinema anlæg:
- Pris: 2000-5000 kr.
- Skal kunne afspille cd og dvd (og gerne være nogenlunde fremtidssikret til nye formater)
- Lyd: Så go som mulig
- Vil jævnligt blive koblet til bærbar computer (som har HDMI indgang) og ipod for at se film og høre musik.
- Højtalerne må ikke være for dominerende/synlige
- Ikke de store krav til design af selve anlægget da det alligevel gemmes væk i Tv-bordet. Dog skal det ikke fylde alt for meget.
- Skal være kompatibelt med fladskærmen.

Det var vidst det hele… Jeg venter spændt på at nogen hjælpsomme folk giver sig tid til at give et bud 

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 11:18
Det bliver svært at finde i det prisleje.
Prøv at kigge hos Harbosound - umiddelbart ser det lovende ud: http://www.harbosound.dk/shop/productlist.asp?Id=39 
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 13:58

TV: Sony KDL-40W4000

Home Cinema: Sony DAV-DZ860

Til top
bennyg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 18:35
Pana PX80 = ca. 7000,-
http://cinemagic.dk/shop/panasonic-th-42px80e-3971p.html
og et pana home cinema setup, forskellen på de fleste modeller er bare højtalerne. alt efter størrelse..
http://shop.ccproshop.dk/group.asp?group=3018&sub=2972

det har jeg lige købt er super tilfreds. jeg har valgt Panasonic SC-PT560
og så købt extra ting så mine baghøjtalere er trådløse,  for mere clean look i stuen, uden for mange ledninger.

Mvh benny

Redigeret af bennyg - 23-August-2008 kl. 18:36
Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2008 kl. 20:29

Helt klart panasonic

px80 som tidligere nævnt som tv (hvis du ikke v il gi det sidste for et pz85)

og panasonic bt 100 som anlæg http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1887&zoneid=1

tingene burde kunne købes for under 15.000

Til top
NOVA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2004
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 08:26

Hvis der er 5 m til tv ville jeg overveje et 50"

Jeg har selv et Panasonic px80 42" og jeg har lige knap 3 m til tv

og hvis jeg skulle købe nyt tv så ville jeg købe et 50".

Har du også 5 m til dit nuværende tv, eller er det fordi du skal

ommøblere stuen? for hvis du har det så vil jeg gætte på at du må være

jægerpilot...

Til top
jimbov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 12:08

Tak for jeres fine svar.

Det er fordi jeg er ved at indrette min nye lejlighed...  I min gamle lejlighed havde jeg vel max 2,5 m til skærmen, så i den forbindelse var 21" vel ok

Der er rigtig mange der anbefaler Panasonics px80/pz85, og disse er også rigtig interessante, men jeg har dog 2 "problemer" i den forbindelse:

1. Da jeg har kabel-tv fra TDC er det så vidt jeg ved, vigtigt med en indbygget DVB-C tuner for at opnå den bedste billedkvalitet??? Man kunne vælge at have en ekstern tuner, men jeg vil meget gerne slippe for flere fjernbetjeninger. Umiddelbart har hverken px80/pz85 indbygget DVB-C tuner, men kun DVB-T tuner?

2. px80/pz85 er umiddelbart udsolgt de steder hvor man kan få dem til fornuftige priser... Er der nogen der kan anbefale et sted  hvor de  kan købes?

Som en del af min kabel-tv løsning kan jeg låne en gratis HD-boks fra TDC, og betale 199 kr. årligt for et programkort. Min plan er dog umiddelbart at jeg bil droppe boksen og sætte programkortet direkte ind i fladskærmens kortlæser. Ulempen ved at droppe boksen er dog at jeg går glip af deres interaktive tjenester så som Cinema og StartForfra...

Hvis jeg alternativt vælger at benytte boksen, og æder lorten med de mange fjernbetjeninger, så er det vel ligegyldigt om fladskærmen har DVB-C... Eller hva?

Det var mange spørgsmål, håber I kan hjælpe mig

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af jimbov jimbov skrev:

Tak for jeres fine svar.

Det er fordi jeg er ved at indrette min nye lejlighed...  I min gamle lejlighed havde jeg vel max 2,5 m til skærmen, så i den forbindelse var 21" vel ok

Der er rigtig mange der anbefaler Panasonics px80/pz85, og disse er også rigtig interessante, men jeg har dog 2 "problemer" i den forbindelse:

1. Da jeg har kabel-tv fra TDC er det så vidt jeg ved, vigtigt med en indbygget DVB-C tuner for at opnå den bedste billedkvalitet??? Man kunne vælge at have en ekstern tuner, men jeg vil meget gerne slippe for flere fjernbetjeninger. Umiddelbart har hverken px80/pz85 indbygget DVB-C tuner, men kun DVB-T tuner?

2. px80/pz85 er umiddelbart udsolgt de steder hvor man kan få dem til fornuftige priser... Er der nogen der kan anbefale et sted  hvor de  kan købes?

Som en del af min kabel-tv løsning kan jeg låne en gratis HD-boks fra TDC, og betale 199 kr. årligt for et programkort. Min plan er dog umiddelbart at jeg bil droppe boksen og sætte programkortet direkte ind i fladskærmens kortlæser. Ulempen ved at droppe boksen er dog at jeg går glip af deres interaktive tjenester så som Cinema og StartForfra...

Hvis jeg alternativt vælger at benytte boksen, og æder lorten med de mange fjernbetjeninger, så er det vel ligegyldigt om fladskærmen har DVB-C... Eller hva?

Det var mange spørgsmål, håber I kan hjælpe mig

1: Ja, det er rigtigt at Pana ikke har DVB-C tuner. Hvilket der faktisk er mange der ikke har. Desuden er man ikke sikker på at det virker... Du skal dertil have et CAM og det er der mange der har haft problemer med. Så DVB-C og kort er ikke altid den bedste løsning, udover at du går gllip af nogle features...

Og ja, hvis du æder boksen + fjernbetjening, så er DVB-T ligegyldigt.

Desuden er der jo noget der hedder multi/universal fjernbetjening. De er faktisk ret gode i dag...

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
jimbov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 13:05

@Asklepios

Hvad er et CAM?

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 13:11

Wiki er din ven...

http://en.wikipedia.org/wiki/Conditional_access_module

MVH

EDIT: Du kan læse lidt mere om problematikken omkring DVB-T/C osv. og CAM kort. Her til Boxer:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45846& PN=1&TPN=500

Redigeret af Asklepios - 24-August-2008 kl. 13:14
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 13:47

Jeg stemmer for et Pana fjernsyn og anlæg.

De har viera link så du kun skal bruge en fjernbetjening, og anlægget har ipod dockingstation

Get HIFI or die trying c",
Til top
jimbov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2008 kl. 22:29

Tak for svaret :)

Kan man bruge denne Viera fjernbetjening til en HD-boks fra YouSee?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu