recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejlrate på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejlrate på PS3

Besvar Besvar Side  12>
Afstemningsspørgsmål: Hvor tit "bryder" PSX3 sammen?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
135 [68.88%]
23 [11.73%]
10 [5.10%]
0 [0.00%]
3 [1.53%]
25 [12.76%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejlrate på PS3
    Sendt: 25-August-2008 kl. 18:55

Hejsa

Ja så oplevede jeg desværre en 80010514 fejl på min PS3. Og det betyder jo "døden" for den - så jeg har været nede og aflevere den i dag til El-giganten og så må vi se hvorlang tid, der går før jeg får en "ny".

Men hvor mange af Jer - herinde - oplever nedbrud på Jeres PS3?

(red: PSX3 til PS3 på venlig opfordring)

Redigeret af Vinther - 25-August-2008 kl. 19:06
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 19:05
Jeg tror man roligt kan konkludere, at PS3'er (det har ikke heddet PSX siden den første PlayStation) der dør er et yderst sjældent fænomen, sammenlignet med Xbox 360'ere der får 'red ring of death'.
Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 19:07
Ja - det er jo også min overbevisning, men jeg kan læse mig frem til, at Sony har estimerede fejlraten på fejl 80010514 til 3%. Og dette ville jeg bare teste med denne afstemning.

Redigeret af Vinther - 25-August-2008 kl. 19:09
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 19:40

Jeg oplevede fejl 80010514 da jeg havde købt Motorstorm. Når jeg satte spille i maskinen poppede denne fejlkode frem. Jeg panikkede jo straks og googlede problemet og kunne konstatere at det var noget nær lig døden for min 14 dage gamle ps3.

Jeg forsøgte at installere Motorstorm nogle ekstra gange, men med samme fejlmeddelse.

Så afleverede jeg spillet tilbage uden problemer og har aldrig oplevet fejlen siden. Meget meget mystisk.

Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 22:02
Min fejl 80010514 kom efter jeg forsøgte, at se en blu-ray, hvilken låste systemet og jeg var nødsaget til at afbryde den på den hårde måde... Derefter ville den ikke tage nogle som helst spil... Hmm jeg afbrød strømmen til ps3 hele natten og dagen efter virkede den igen... Jubii - men kun i 20 minutter, så skete det igen... Det er meget meget mystisk - specielt i og med, at sony ikke har udgivet en officel forklaring endnu... 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 12:02
Det lyder jo som noget software/ firmware - og i så fald er det noget sony arbejder meget hårdt på at få bugt med.

Har ikke oplevet noget som helst på mit eksemplar endnu - og ja, ift. Red Ring of Death, så skal vi vist slet ikke klage

Edit: måske skal du konkretisere hvad der menes med "bryder sammen". Er det sådan så at den skal slukkes omme bag på, eller om den laver læsefejl eller lign? - at bryde sammen burde jo i denne forbindelse betyde "skal til reperation".

Redigeret af Anima - 26-August-2008 kl. 12:06
Til top
Vinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det lyder jo som noget software/ firmware - og i så fald er det noget sony arbejder meget hårdt på at få bugt med.

Har ikke oplevet noget som helst på mit eksemplar endnu - og ja, ift. Red Ring of Death, så skal vi vist slet ikke klage

Edit: måske skal du konkretisere hvad der menes med "bryder sammen". Er det sådan så at den skal slukkes omme bag på, eller om den laver læsefejl eller lign? - at bryde sammen burde jo i denne forbindelse betyde "skal til reperation".

Ud fra hvad jeg kan læse mig til på diverse udenlandske sider, så er det ikke en sortware fejl, men en hardware fejl (det er i hvert fald fejlkodens betydning), men sålænge Sony ikke har udtalt sig, så kan man jo håbe på, at det er en software fejl...

Men "bryde sammen", så mener jeg fastlåsning - altså slukning bagpå etc. Sorry det ikke var præcist formuleret...
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2008 kl. 15:51

må indrømme min Ps3 har vist mere ustabiltet end min Xbox, xbox´en har jeg aldrig haft problemer med og det er en launch, har haft en del Freeze problemer i spil med min ps3 der har krævet hårde genstarter..

kender en del der har det stadig.

RROD er også ved at være mere sjældent på Xbox´en men det er så ikke det man skal diskutere, men må indrømme ps3´en ikke imponere mig, tror ikke dem jeg kender ikke har skulle hardresette en eller flere gange.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 01:59
Så må du ikke kende ret mange

Som sagt, min virker uden nogen dikkedarer
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 08:20

hehe nah det er nok rigtigt, kender en 15-20 stykker der har Xbox´en men kun en 5-6 stykker der har PS3´en så nej min venskabskreds er ikke krydret med konsoller, men kan også være at det er fordi de folk jeg kender ikke spiller 5-6 timer af gangen, tror det er der Xbox´en går kold, siger ikke den er stabil, men er lidt skuffet over PS3´en, men det er nok fordi den 3 gange i MSG lavede en hardreset lige hvor jeg havde gennemført en laaang sekvens hvor man ikke kunne save i..

så får man sgu kondensnosser...

men den skal også skydes af til en 40gb istedet, larmer for meget til bluray den 60gb.

Til top
Lange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2004
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2008 kl. 09:25

For mit vedkommende har jeg en gang måttet hardresette den og er vel frosset et par gange herudover. Men i forhold til hvor meget jeg bruger den til spil, film, musik, netværk mv. så synes jeg den er imponerende stabil.

Det eneste jeg synes er lidt irriterende er at blæseren ikke automatisk går ned i hastighed igen, men det er vist en helt anden diskussion som ikke har noget med dette topic at gøre.

Lange

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2008 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Lange Lange skrev:

Det eneste jeg synes er lidt irriterende er at blæseren ikke automatisk går ned i hastighed igen, men det er vist en helt anden diskussion som ikke har noget med dette topic at gøre.

Omgivelsestemperaturen har meget at sige angående blæserens funktion.

I nat spillede jeg Tiger Woods PGA Tour 09 på min 60GB PS3 og blæseren gik som sædvanlig hurtigt op på niveau 3. Der var temperaturen omkring de 23 grader i min stue. Jeg lod PS3'en være tændt, da jeg gik i seng.

Her til formiddag var temperaturen den samme og blæseren kørte stadig på nivaeu 3. Jeg åbnede alle vinduer og satte en ekstern blæser foran min PS3. Stadig niveau 3. 

Jeg slukkede for den eksterne blæser og en del senere da temperaturen i stuen røg ned på 21 grader, gik blæseren pludselig ned på niveau 2 og det niveau kører den stadig på, mens PS3'en står idle på XMB'en.

Lidt dårlig konstruktion fra Sony's side af, da 21 grader jo ikke er særlig meget. 

Redigeret af SJ - 15-September-2008 kl. 18:21
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu