recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - settop boks -> HTPC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsettop boks -> HTPC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hojou Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: settop boks -> HTPC?
    Sendt: 25-August-2008 kl. 22:23

Hej eksperter :)

Jeg har længe kørt med en HTPC løsning som egenligt har fungeret godt. Jeg bruger Media Portal og DVB-T  til at tage DR1, DR2 samt TV2. Har fået tilbudet om digital tv gennem EnergiMidt og taget det. Vi har nu en masse nye kanaler som vi kan se gennem den medfølgende settop boks.

Jeg vil så gerne have signalet gennem PC'en så jeg kan timeshifter og optage - men også gerne tilgå EPG'en på PC'en istedet for settop boksen. Er det muligt?

Settop boksen er af typen Motorola VIP1910-9 (STB 1900-serie) med hardware features 'IP, SD/HD'. Der er Ethernet indgand (som den modtager signalet fra EnergiMidt gennem), HDMI, to USB porte, 2 SCART, Component udgang, S/PDIF, samt Optisk lydudgang.

Umiddelbart havde jeg forestillet mig noget 'mere' - noget jeg kunne køre videre ind i mit TV-grabber kort. Kan jeg overhovedet opnår det jeg gerne vil med dette setup? Er der noget man kan gøre - kan man køre Eternet stikket direkte ind i PC'en og gennem noget software hooke signalet op i enten Media Portal eller MCE?

Håber at nogen af jer kan kaste lidt mere lys over dette?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2008 kl. 22:40

Måske denne mulighed kan lade sig gøre??

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41633& PN=1

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu