|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() Sendt: 24-August-2008 kl. 16:14 |
I forbindelse med at min lintronic og min onkyo stod af i noget tordenvejr for nylig (selvfølgelig ikke mit tv som alligevel står for en udskiftning, men derimod noget der aldrig skal skiftes og en 875 der er en måned gammel... *GRRR*) er jeg begyndt at overveje at flytte alt mit grimme og tunge udstyr ud i mit garderobeskab, største udfordring jeg kan se er at jeg skal bruge omkring 15 m hdmi og 2x15m højttaler kabel for at kunne få det til at fungere, og dermed kun have tv og højttalere i stuen...
hvad gør i andre når i laver tilsvarende? fjernbetjeningen er det mindste problem for mig, men er der andre sjove ting man skal holde i baghovedet hvis jeg nu går igang, hvordan med f.eks. rækkevidden på controller til PS3 og Xbox360, der er omkring 6 m. luftlinie til "teknikskab, og ikke nogle synderlige forhindringer, 2 trædøre når det er værst... |
|
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|
![]() |
|
klausjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
PS3 controlleren bruger jo BT så lige præcis den burde ikke være noget problem. Min PS3'er står ca. 10-15 væk fra min stue og der er absolut intet problem. Hvad angår XBOX er jeg ikke lige klar over hvilken trådløs teknik den bruger.
|
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Hmmm, har du ikke overvejet bare at anskaffe et pænt møbel med låger og så bruge en af de der ir-eye dimser til at overføre fjernbetjeningskomandoerne, så det kan anvendes mens lågerne er lukket?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() |
Det er jo det som Lintronic boksen gør til den helt store guldmedalje Trist at hører at dit kæreste legetøj er gået bort til de evige transistormarker. Dækker forsikringen ? |
|
![]() |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Ok, aner ikke hvad den Lintronic-ting er/kan, my bad.
|
|
![]() |
|
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
@klausjensen
tak, tror at xbox kører på RF, men det er den jeg spiller mindst på, så det er et mindre problem, derudover er RF vist ret langtrækkende... @Letten alt mit grej står i forvejen skjult i skabe, men jeg er træt af støjen fra specielt xbox'en, som jeg bruger temmelig meget i forbindelse med min qnap-nas, og det overvejer jeg nu at gøre noget ved... @kim.t jeg satser på det, men har dog allerede købt en ny, pludselig skulle jeg bruge op til 3 fjernbetjeninger for at se noget i fjernsynet, og trykke på en hel masse knapper, og det funkede bare ikke... må nok advare mod at have sådan et system, for hvis det går i stykker er man godt nok lost ![]() |
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() |
Bare klik på linket i hans signatur |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
PS tror du ikke du skal have skiftet din strømskinne ud med sådan en fætter ? Købte en for 2 år siden da strømforsyningen i mit TV røg ifm lyn. Pudsigt var det kun TV'et der gik. Der var både anlæg, og HDD optager tændt samtidig med - i samme kontakt. Redigeret af kim.t - 26-August-2008 kl. 13:58 |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
I øvrigt også smart at nogle af stikkene kan drejes 180-grader, hvis man har nogle af disse irriterende "klodser" der skal tilsluttes. |
|
![]() |
|
![]() |
Glimrende idé, selvom jeg er sikker på at forsikringen jo netop dækker, så er det alligevel ret stor ulempe at slæbe 30kg ned at trappen... især når den er hjernen i min hjemmebio, og INTET fungerer uden den...
skal også finde ud af hvad jeg gør med kabellængder og sådan... får svært ved at holde dem under 15 m |
|
|
![]() |
|
![]() |
Mon ikke 15 m HDMI er lige på grænsen.
|
|
![]() |
|
![]() |
det er én af mine bekymringer, det med længden på hdmi kabel, og 2x 15m højttaler kabel til 70kr/m løber jo også op...
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |