Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
|
Emne: Anmeldelse af TDC TV Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 22:11 |
|
|
Glem alt om antenneforeningen og parabolen. Tv kan nu leveres via bredbånd. Navnet er TDC TV. Læs en anmeldelse af "fremtidens tv" her. |
Debat herunder >>>
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Mollerup
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
|
Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 22:29 |
Poblemet er bare det er dyrt og man kan ikke få de hurtige internet forbindelser 20 M.
|
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 08:41 |
Hvad med harddiskkapciteten?
Er den ikke lidt lille, specielt når det ikke er muligt at flytte optagede programmer ud fra boksen, som jeg forstår det virker....
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7123
|
Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 09:47 |
hvem gider eje noget hvor billedkvaliteten bliver dårligere ?
"Okay, billede- og lydkvalitet er lidt et kompromis" fra testen .
men det skal nok blive bedre med tiden
Kan den mon klare HDTV ? det er der ikke skrevet noget om
Hans
|
|
Boogie
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2006
Point: 985
|
Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 09:49 |
Jeg kan ikke se, at denne løsning kan være noget for folk med kabel-tv og mulighed for Selector, da billedkvaliteten beskrives som ringere! -Der er måske flere muligheder med IPTV, men indtil kvaliteten kommer i orden, så er det Selector for mig. Jeg kan dog godt forstå, hvis folk uden mulighed for kabel-tv springer på denne løsning...
Desuden giver den nye Samsung boks til kabel-tv mulighed for at optage -eller hvad?
|
|
Mike S.
Guld medlem
Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
|
Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 18:33 |
Den kan vel ikke trække HD - f.eks. Discovery HD fylder jo 20+ MBit så den kan ikke være nem at få igennem.
|
|
rohde
Bruger
Oprettet: 09-August-2006
Point: 236
|
Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 20:19 |
Et andet godt spørgsmål er hvor mange logs, der bliver lavet på baggrund af folks tv kiggeri.
TDC har jo mulighed for at lure nogle ret præcise forbrugsmønstre, og kunne jo potentielt sælge informationer videre til annoncører.
Men jeg ved ikke lige hvad betingelserne siger om det område.
|
|
viol8r
Super bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Point: 277
|
Sendt: 14-Oktober-2007 kl. 21:50 |
Sjovt at TV3 ligger i pakke 3. Troede Viasat forlangte, at TV3 og 3+ som
minimum placeres i pakke 2. Den "rutine" kører de vidst mod diverse
antenneforeninger mv.
|
|
johngdk
Junior bruger
Oprettet: 23-Oktober-2004
Point: 27
|
Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 10:36 |
avh skrev:
Hvad med harddiskkapciteten? Er den ikke lidt lille, specielt når det ikke er muligt at flytte optagede programmer ud fra boksen, som jeg forstår det virker.... |
Nope - ikke som jeg har oplevet det. Det er heller ikke muligt og optage film du lejer.
|
|
johngdk
Junior bruger
Oprettet: 23-Oktober-2004
Point: 27
|
Sendt: 15-Oktober-2007 kl. 10:37 |
Mike S. skrev:
Den kan vel ikke trække HD - f.eks. Discovery HD fylder jo 20+ MBit så den kan ikke være nem at få igennem.
|
Boksen understøtter HD. Der kommer pakker sidst på året eller i begyndelsen af 2008.
|
|
JPJensen
Ny bruger
Oprettet: 06-August-2008
Point: 3
|
Sendt: 06-August-2008 kl. 13:34 |
johngdk skrev:
avh skrev:
Hvad med harddiskkapciteten? Er den ikke lidt lille, specielt når det ikke er muligt at flytte optagede programmer ud fra boksen, som jeg forstår det virker.... |
Nope - ikke som jeg har oplevet det. Det er heller ikke muligt og optage film du lejer.
|
Harddiskkapaciteten er opgivet til 120 timer. Man kan overspille optagede programmer til ekstern HDD/DVD-recorder via scart - altså en analog overspilning. Hvis man kan leve med dette (lille) kvalitetstab og en lidt omstændig procedure, er der altså ingen problemer.
|
|
damiendk
Bruger
Oprettet: 06-September-2005
Point: 165
|
Sendt: 26-August-2008 kl. 13:45 |
Måske et dumt spørgsmål... kan boksen undværes hvis man har tv med digital tuner af en eller anden slags indbygget? I så fald hvilken?
|
|