Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Emne: Pioneer BDP-LX71 - lidt detaljer Sendt: 10-August-2008 kl. 16:28 |
Her er lidt officielle detaler om den kommende Pioneer Blu Ray afspiller - BDP-LX71. Oplysningerne er hentet på Pioneer´s engelske hjemmeside:
New Pioneer Blu-Ray Disc Player creates true Home Theatre experience |
 |
BonusView Blu-ray Disc Player Delivers Reference Quality Playback with Advanced Performance Features
Pioneer announces the BDP-LX71 BonusView Blu-ray Disc Player. Incorporating the latest audio and video technologies, the new player outperforms current desktop players in the market and completely redefines the world of digital entertainment. The BDP-LX71 BonusView Blu-ray Disc Player works in tandem with Pioneer's 'HD ready 1080p' KURO displays and A/V receivers, providing the most true-to-life movie experience.

"Our new Blu-ray Disc player demonstrates Pioneer's commitment to delivering an immersive seeing and hearing experience for those who want the very best" says Jim Catcheside, Product Manager at Pioneer GB. "In offering the BDP-LX71 BonusView Blu-ray Disc Player, we are solidifying Pioneer's reputation as a brand that is constantly meeting the needs of high-profile cinephiles."
Cinematic Picture Quality Taking advantage of HDMI 1.3a technology, Pioneer brings film aficionados to the frontier of next generation entertainment with the most cutting-edge video processing available. HDMI 12-Bit Deep Colour is newly implemented to deliver an unprecedented range of hues and shades, resulting in pristine, realistic imagery. With Pioneer's 1080p HD digital film direct / 24 frames per second (fps) video output, the model offers smooth, true-to-the-original performance of film based Blu-ray Disc movies. By preserving the feature film scene cadence in which Blu-ray Disc titles are authored and feature films are captured, viewers gain a natural, high quality movie viewing experience just as they would in the cinema. Pioneer has continued to enhance high-performance DVD playback in the new player with the inclusion of the proprietary and advanced PureCinema Deinterlacer. DVDs can be scaled up to a 1080p resolution for improved picture quality and compatibility with HDTVs.
Dynamic Audio Enhances Emotional Experience The new player supports advanced audio formats with the ability to decode Dolby TrueHD and Dolby Digital Plus, DTS HD and DTS HD Master high resolution audio formats. Typically utilised by high-end audio manufacturers and in professional audio equipment, professional-quality Wolfson Digital Audio Converters (DACs) ensure the highest level of audio performance. Pioneer recognises the vital importance that pure, nuanced sound plays in creating an unmatched listening experience.
Robust Quality Superior quality is all in the detail. Pioneer's BonusView Blu-ray Disc player defines premium performance with first-rate parts, a centre loading tray which reduces vibration, dedicated audio and video boards, as well as hand constructed components. The BDP-LX71 features gold-plated connection ports, capacitance touch key buttons and an aluminium front panel that are sure to excite design enthusiasts.
Pioneer Home Theatre Synergy Performing in harmony with KURO plasma TVs and the upcoming range of A/V receivers such as the SC LX71 or SC LX81, the new Blu-ray Disc player completes the home entertainment experience, allowing consumers to immerse themselves in stunning HD content. Its unique performance settings accurately reproduce subtle details, vivid colours and deep shadows when shown on KURO TVs. Connected to a new Pioneer SC-LX71 or SC-LX81 A/V receiver via HDMI, the BDP-LX71 perfects CD playback with the proprietary Precision Quartz Lock System (PQLS). This advanced feature synchronises music data coming from the Blu-ray Disc player to the receiver, providing music lovers with high-resolution listening experience.
Consumer Convenience Thanks to exclusive chip set design and superior build quality, significant strides in responsiveness have been made. A continued focus on unifying the appearance and enhancing the operation of its home theatre products, Pioneer has integrated the same graphical user interface look and feel as found on its KURO plasma displays and new SC-LX71 or SC-LX81 A/V receivers. Users can also customise their viewing experience with the exclusive "video adjust mode" that includes predefined settings and allows manual adjustments of most image parameters.
For discerning entertainment junkies, the player is a great investment that will meet the advancements of HD home entertainment technology.
Specifications
BonusView (a.k.a. profile 1.1) |
Yes |
HDMI 1.3a |
Yes, 12-bit Deep Colour |
Advanced Audio Bitstream |
Yes, All Formats |
Advanced Audio Decoding |
Dolby Digital Plus/Dolby True HD/DTS-HD/DTS HD Master |
Wolfson Professional Audio DACs |
Yes x 4 |
High Quality Video Encoder |
297 Mhz 12-Bit |
Jitter-free HDMI CD Audio with PQLS |
Yes |
Video Adjust fine-tuning options |
Yes |
7.1 Channel Analogue Output |
Yes |
Gold Plated Terminals |
Yes |
Aluminium Front Panel |
Yes |
Capacitance Touch Key Buttons |
Yes |
New Graphic User Interface |
Yes |
The Pioneer BDP-LX71 BonusView Blu-ray Disc player will be available summer 2008.
Where to reserve your BDP-LX71
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3728
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 16:54 |
1000 tak Hother!
Bliver spændende at se om den outperformer nuværende afspillere.
Måske er du allerede igang med at finde en chip til denne afspiller?
Glæder mig til at se de nye receivere. Det kunne være lidt lækkert at kører det hele i pioneer, men deres recievere lander altid efter Onkyo og Denon i tests
Redigeret af furious jt - 10-August-2008 kl. 16:56
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 17:02 |
furious jt skrev:
1000 tak Hother!
Glæder mig til at se de nye receivere. Det kunne være lidt lækkert at kører det hele i pioneer, men deres recievere lander altid efter Onkyo og Denon i tests
|
Ja til alt hvad du skriver
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 17:43 |
Kender man noget til prisen, eller er det de sædvanlige 12-15.000 bananer?
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 17:57 |
Non-Desperado skrev:
Kender man noget til prisen, eller er det de sædvanlige 12-15.000 bananer?  |
Nej, det er de større modeller (der er flere på vej)
Pioneer BDP-LX71 står til 6.995,-
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 22:22 |
furious jt skrev:
1000 tak Hother!
|
Hvad med selv og tage ud og høre den i action før du afskriver Pioneer's receivere? Jeg vil gerne lave en demonstration for dig med VSX-LX70 
Jeg er stort tilfreds med min Pioneer receiver 
/Halsted
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 10-August-2008 kl. 22:53 |
Halsted skrev:
furious jt skrev:
1000 tak Hother!
|
Hvad med selv og tage ud og høre den i action før du afskriver Pioneer's receivere? Jeg vil gerne lave en demonstration for dig med VSX-LX70 
Jeg er stort tilfreds med min Pioneer receiver 
/Halsted
|
tro mig, jeg har IKKE afskrevet dem overhovedet
Jeg har selv haft 2 pioneer recievere engang. Bl.a vsx8.. Den var jeg rigtig godt tilfreds med selvom det var en lille receiver.
Jeg skiftede den ud med en marantz sr7500 som jeg slet ikke var tilfreds med. Solgte den efter 1 års tid. Satte min lille pio til igen og syntes faktisk den leverede bedre surroundlyd Ved godt dette sikkert ikke var tilfældet, men for mig lød den bare bedre. Mere ren, klar og detaljeret. Den havde selvfølgelig ikke de kræfte som marantzen havde.
Hvis jeg ender med at købe en pio blu-ray så er det næsten helt sikkert jeg også skal have en pio reciever.
Jeg synes bare det er mærkelig at de altid lander efter onkyo og denon i tests. De må jo mangle noget et sted for ikke at få de samme karaktere.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
|
Sendt: 11-August-2008 kl. 00:55 |
De er bedre til både surround og stereo. Jeg har hørt både Marantz 8002, Yamaha 3808 og min Pio og jeg kunne ærlig talt (jeg bliver sikkert halshugget for at sige det ) ikke høre forskel på dem på et anlæg der mindede om mit eget AudioVector. Så derfor valgte jeg ud fra andre kriterier. Design, Features som KURO link, Ipod interface (genialt )
Kan varmt anbefales! Især når du har en KURO 
/Halsted
Redigeret af Halsted - 11-August-2008 kl. 00:56
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 13:03 |
Og her lidt flere spændende detaljer om Pioneer BDP-LX71:
Specifications
General
|
Region A |
No |
|
|
Region B |
Yes |
|
|
Region C |
No |
|
|
Chipset |
Sigma SMP8634 RevC |
|
|
BD profile |
Bonus View (1.1) |
|
Video
|
Video resolutions |
480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p |
|
|
DVD upconversion |
720p, 1080i, 1080p |
|
|
Video frame rates |
50i?, 60i?, 24p, 30p?, 50p?, 60p? |
|
Media
|
BD media |
BD-ROM, BD-R, BD-RE, BD-9? |
|
|
DVD media |
DVD-ROM, DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW, DVD+R, DVD+R DL, DVD+RW, DVD-RAM? |
|
|
CD media |
CD-ROM, CD-R, CD-RW |
|
Playback video
|
MPEG-2 |
Yes |
|
|
MPEG-2 HD |
Yes |
|
|
MPEG-4 |
Yes |
|
|
MPEG-4 AVC (H.264) |
Yes |
|
|
VC-1 |
Yes |
|
|
DivX |
No |
|
|
DivX HD |
Yes |
|
|
DivX Ultra |
No |
|
|
XviD |
No |
|
|
XviD HD |
No |
|
|
WMV |
Yes |
|
|
WMV HD |
Yes |
|
|
JPEG |
Yes |
|
|
JPEG HD |
Yes |
|
Playback audio
|
Dolby Digital |
Yes |
|
|
Dolby Digital+ |
Yes |
|
|
Dolby TrueHD |
Yes |
|
|
Dolby TrueHD (bitstream) |
Yes |
|
|
DTS |
Yes |
|
|
DTS-HD |
Yes |
|
|
DTS-HD MA |
Yes |
|
|
DTS-HD MA (bitstream) |
Yes |
|
|
PCM |
Yes |
|
|
WMA |
Yes |
|
|
WMA Pro |
Yes |
|
|
MP3 |
Yes |
|
|
AAC |
No |
|
|
AAC+ |
No |
|
|
SACD |
No |
|
|
DVD Audio |
No |
|
Connections
|
HDMI CEC |
Yes |
|
|
DVI |
No |
|
|
Ethernet |
Yes |
|
|
Wireless |
No |
|
|
Firewire |
No |
|
|
DLNA |
Yes |
|
|
USB |
No |
|
Converters
Remote
|
Remote included |
Yes |
|
|
Bluetooth |
No |
|
|
Infrared |
Yes |
|
Other
|
Parental lock |
Yes |
|
|
Hard drive |
No |
|
Dimensions
Power
|
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 13:07 |
Du er en skat, Hother
Umiddelbart virker det hele jo godt, men glæder mig til at læse tests om den, og se om det hele spiller som det skal
|
|
 |
askov
Bruger
Oprettet: 25-Juni-2008
Point: 121
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 13:09 |
Der står den har DLNA (ethernet) men det har den da ikke ?
http://www.avland.co.uk/pioneer/bdplx71/rearlrg.jpg
Men glæder mig godt nok meget til jeg får min i slutningen af september 
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 27-August-2008 kl. 14:02 |
Hvor har du bestilt din LX71 "askov" ?
Det god ved den er selfølig at den har 7.1 analog udgang.
|
 |