recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - bedste 720p projektor...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbedste 720p projektor...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sebbii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: bedste 720p projektor...
    Sendt: 28-August-2008 kl. 23:19
Endelig er det ved at være tid til at få den projektor man har ville ha i et par år efterhånden.

Spørgsmålet er nu. Hvilke er de bedste kandidater?

Pris intervallet er 10-15.000kr og det der ik ryger på projektoren ryger over til lærredbudgettet.

1080p gør self ikke noget, men går udfra man får mere for det givne budget ved en 720p og har alligevel kun 1 blueray film pt, og går nok et godt stykke tid før samlingen af blueray overgår DVD-samlingen :)

kandidaterne skal self ses i action for at sammenligne og se efter rainbows osv..

Så vidt jeg ved er producenterne også så småt på vej med deres nye modeller, så hvis nogen ved det kan betale sig at vente et par måneder gør jeg det gerne.

Håber i gider komme med et par kandidater.
Til top
knekker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-August-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 14:20
Folk her inde er ik meget for at anbefale at vente på de kommende modeller, de vil derimod med højst sansynlighed rekommendere at anskaffe dig en BenQ W5000 med sit nyeste firmware.

Redigeret af knekker - 29-August-2008 kl. 16:47
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 18:49

Jeg har købt en Sanyo Z5 fra www.schlauershoppen.de til ca. kr. 6.500 incl. forsendel.

Bruges til DVD og Blu-Ray - både konen og jeg er yderst tilfredse med billedet, og ikke mindst at den ikke siger en lyd.

Støj-niveau var for mig alfa omega.

Minus er at den ikke er full hd og ikke understøtter 24p, men vi er som sagt yderst tilfredse.

Bruges sammen med et qualityscreen 95" lærred.

Blot en billig anbefaling herfra...Til prisen er den super, trods der sikkert er bedre derude. Har selv kun Infocus IN78 og Optoma HD80 at sammenligne med.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 21:08
Ja sanyo Z5 er en kanon projektor til prisen, jeg har også selv en og har ikke fortrydt et sekund at jeg købte den. Der kommer snart en afløser til Z5 , nemlig z700 men der bliver vidst en 1080 p og sikkert også lidt dyrere end z5eren
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2008
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 02:03
Formentligt. Sanyo PLV-Z700 har til gengæld organiske LCD-paneler (så
vidt jeg ved modsat Z5'eren?), der ikke skulle holde helt så godt.

Schjelde --> Må jeg spørge, hvad der fik dig til at vælge Z5'eren fremfor fx.
Infocus IN78? Jeg var selv ret imponeret over sidstnævnte, men lider
desværre en lille smule af problemer med regnbuer (dog kun ved
underteksterne), så jeg overvejer lidt frem og tilbage i øjeblikket.
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 10:22

Jeg besøgte en kammerat der havde Sanyo Z5 og så alm. dvd-film vist med en Denon 2910 dvd-afspiller...Den imponerede mig trods jeg godt kunne se at sortniveau ikke var helt på højde med de dlp-projektore jeg havde set "demo" af.

En anden har en HD80 der efter min mening har et utrolig flot billede, men prisen var næsten 3 gange så høj ift. en Sanyo fra Tyskland...

Set ift. Infocus78 ser jeg bestemt fordele med en Sanyo - Den larmer MEGET mindre på eco-mode hvilket er en vigtig ting for mig....HADER hvis der er klikke-lyd fra et TV, eller blæser fra en PS3 eller andet, så det skulle være en stille maskine   (IN78 mener jeg dog har 24p understøttelse og bedre sort-niveau)

EDIT: men hvis du ikke er generet for "meget" af regnbuer eller larmen fra en IN78 så tror jeg det er et godt køb.

Da jeg ikke havde lyst til en larmende / de billigste 1080p projektor på markedet blev resultatet en billig løsning som vel holder længe endnu - så kan det være der kommer 1080p en anden gang.

Men seriøst kr. 6.500,- for en maskine som Z5'eren der har europæisk garanti så den kan sendes til reperation i Danmark....det er billigt.

Du skal være velkommen til en demo i KBH hvis det er....tror du bliver glad for den kommende projektor lige meget hvad du vælger......vi ser aldrig film på plasma mere

Redigeret af Schjelde - 30-August-2008 kl. 10:24
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 19:20

Tja jeg kunne stortset ligeså godt have skrevet det indlæg som Schjelde skrev lige over her. Det er på sammen grundlag jeg købte min sanyo z5.

Og du skal også være vel kommen til at komme forbi her til en demo her på østerbro, hvis det skulle være 

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 19:26

Forresten kan jeg fortælle dig Jens at det altid vil være værst mht regnbuer ved teksterne, så er det bare et spørgsmål om man kan vende sig til det. Personligt havde jeg en dlp projektor i ca.14 dage og jeg så i gennemsnit 2 film på den hver dag,  men jeg synes bare ikke jeg kunne leve med det farveflimmeri, det blev simpelhed for irreterende, så det blev en lcd i stedet.

Men jeg har da også læst om flere personer, der også er generet af det i den først uge eller to, men så gik det væk og de lægger ikke mærke til det mere.

Redigeret af ikeaboy - 31-August-2008 kl. 11:03
Til top
noob30 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 350
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 19:27

Måske skulle du også overveje planar PD7010 (lækker finish i sort pianolak) der giver et super billed kvalitet og ingen regnbue effekt som mange DLP projektor har..

Her er et pr. test med den og den kan sagtens modtage et 1080p/24 signal..

http://whathifi.co.uk/Review/Planar-PD7010/

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2007/06/26/Planar-P D7010-DLP-projector/p1

Til top
Sebbii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 23:27
tak fo alle svarende..

har selv undersøgt markedet en del for længe siden og her stod det imellem sanyo z5 og pana ax200... og nu igen tror jeg mit valg falder på z5. havde os kigget på w5000, men koster trodsalt det dobbelte og man er nu engang studererne. Tænker os jeg hellere vild købe en 720p nu til fornuftige penge og så bruge den 2-3år og købe en ordenlig 1080p. Som jeg ser det går man stadig lidt på komprimi ved at købe en billig 1080p.

sanyo z700 er efterfølgeren til z5 ja, men blir 1080p og har vejl pris i usa på 2000$ så billig herhjemme blir den slet slet ikk :( vel 15.000+?

til ikea og schjelde så ku jeg godt være meget interreseret i en demo. bor selv på frederiksberg.

og til noob30 har også kort kigget på planar, men ik set dne live. bor du i kbh? :)
Til top
Sebbii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 00:04
rettelse det her må være den nye z5 efterfølger. ser spændende ud

http://www.noydcom.com/press_release...YO_PLV_Z60.pdf

http://www.buzzya.com/2008/08/28/san...z60-projector/

RRP $1,295

Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af noob30 noob30 skrev:

Måske skulle du også overveje planar PD7010 (lækker finish i sort pianolak) der giver et super billed kvalitet og ingen regnbue effekt som mange DLP projektor har..

Her er et pr. test med den og den kan sagtens modtage et 1080p/24 signal..

http://whathifi.co.uk/Review/Planar-PD7010/

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2007/06/26/Planar-P D7010-DLP-projector/p1

Hvordan kan det være den ikke skulle have regnbue effekt hvis det er en 1 chip dlp projektor ???

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu