recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Movie Plugin til MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt Movie Plugin til MediaPortal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Movie Plugin til MediaPortal
    Sendt: 29-August-2008 kl. 12:23

Dette skal ikke opfattes som et "missionær"-emne der skal forsøge at omvende folk, men blot til oplysning for de interesserede.

Jeg har efterhånden hørt flere der har fremhævet My Movies som en af de største grunde til at de bruger Windows Media Center (ikke kun herinde, også andre fora og "den virkelige verden").

Noget lignende er nu kommet til Mediaportal:

Introducing: Moving Pictures (har ingen anelse om hvorfor det har fået det navn, men skidt pyt).

Ideen er Simpel: Installer Plugin, fortæl det hvor dine film ligger og vupti: Der downloades Film-info, ratings, Cover Art og Baggrundsbilleder. Herefter smides dette ind i pluginet som så viser dem på en flot og overskuelig måde.

Billeder

Baggrundsbilledet skifter, når der bladres i filmlisten. 

(Belkager kvaliteten af ovenstående billede, men kunne ikke lige tage screenshot og iPhone var det eneste kamera jeg havde i nærheden).

Pluginet er stadig i en udviklings-stadie (udvikleren skriver det er en Alpha version, til skinners), men jeg har ikke haft nogen problemer med den, endnu. Og, alle der bruger MediaPortal eller overvejer det, skylder sig selv at prøve det. Jeg har omkring 120 film liggende på pc'en, og fra jeg klikkede på Download knappen til jeg sad og bladrede igennem filmene, med alt info og billeder, gik der 20 min.

Jeg ved af gode grunde ikke hvordan My Movies virker til MCE (har aldrig brugt MCE i længere tid), men som jeg har forstået det, så er den største force det har, at det er automatisk indeksering af film og download af info. Præcist hvad dette plugin også gør.

Redigeret af jonaskp - 30-August-2008 kl. 14:55
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 12:46

Hvilket format skal filmene ligge i på harddisken for at dette plugin kan hente de nævnte oplysninger? Det virker vel ikke på en film jeg har optaget fra TV i .ts format?

Flemming

Redigeret af fltk - 29-August-2008 kl. 12:46
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 13:03

Pas. Jeg har dem liggende hovedsageligt som .Avi filer, som jeg har haft enten rippet fra DVD eller optaget fra tv og så efterfølgende konverteret til .avi. Det er et levn fra gammel tid, hvor jeg ikke havde så meget plads på HDD og ikke havde plads til fulde rips :-( Skal have taget mig sammen til at ændre det.

Men, jeg kan teste det når jeg engang kommer hjem i aften. Optager også alt i .ts, men har ikke fået flyttet de nyligt optagede film over endnu.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 13:19
Det vil det det gøre, hvis du navngiver filen som den film det er. Dette plug in giver også mulighed for at tilføje filmene manuelt, hvis der skulle være et par stykker den ikke kan finde ud af.
Media Portal har i forvejen et lignende plug in der hedder my films, som virker på samme måde. Det er dog ikke så flot som det her.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det vil det det gøre, hvis du navngiver filen som den film det er. Dette plug in giver også mulighed for at tilføje filmene manuelt, hvis der skulle være et par stykker den ikke kan finde ud af.
Media Portal har i forvejen et lignende plug in der hedder my films, som virker på samme måde. Det er dog ikke så flot som det her.

Okay, det er åbenbart navnet der gør det, men hvad med danske titler på udenlandske film - kan den også klare det eller skal det være originaltitlen?

Flemming

Redigeret af fltk - 29-August-2008 kl. 13:32
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 13:44
Lige nu bruger jeg MyMovies som database til MyFilms i MediaPortal. Det fungerer fint, dog skal man selv tilføje hver film og eksportere databasen bagefter. Selvom jeg godt kan lide det danske (danske udgivelser, beskrivelse, info mv) fra MyMovies vil jeg da lige prøve Moving Pictures og se om denne løsning skulle være lige så god eller måske bedre på trods af alt så bliver engelsk. Jeg frygter i hvert fald hvordan understøttelsen er på danske film.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 13:57

Der er bare den store forskel at My Films fungerer via en database som skal redigeres eksternt - og absolut ikke er automatisk. Jeg har endnu heller ikke fundet at AMC (som er database programmet) kan donwloade pæne Covers - her har jeg ofte tyet til en google søgning på billeder, for at finde noget der er pænt.

Med Moving Pictures er det rigtigt gode kvalitet coverne downloades i.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Okay, det er åbenbart navnet der gør det, men hvad med danske titler på udenlandske film - kan den også klare det eller skal det være originaltitlen?

Flemming

Nej, Danske titler kan den ikke klare. Ikke dem jeg prøvede med ihvertfald.

Fordelen ved systemet er at den henter info fra siden movies-XML.com. Hvis der mangler noget info, så er det bare at tilføje det selv. Om man kan tilføje oversættelser ved jeg ikke, men da det er den samme person som har startet dette projekt, som også kører thetvdb.com (hvor der er mulighed for flere sprog), så kunne jeg forestille mig at dette enten er muligt eller bliver det.

Lige pt er jeg dog på arbejde hvor jeg ikke kan få lov at komme ind på siden, så kan ikke selv kontrollere om det er muligt.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2008 kl. 14:03

Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Lige nu bruger jeg MyMovies som database til MyFilms i MediaPortal. Det fungerer fint, dog skal man selv tilføje hver film og eksportere databasen bagefter. Selvom jeg godt kan lide det danske (danske udgivelser, beskrivelse, info mv) fra MyMovies vil jeg da lige prøve Moving Pictures og se om denne løsning skulle være lige så god eller måske bedre på trods af alt så bliver engelsk. Jeg frygter i hvert fald hvordan understøttelsen er på danske film.

Som jeg også skrev lige ovenover, så er det muligt selv at tilføje film til online databasen, så danske film kan bare tilføjes.

Kan også se, at det pt ikke er muligt at tilføje oversatte titler. Hvis man har film liggende med danske titler, så fortæller importeren at den ikke kan finde filmen, hvorefter man får mulighed for selv at indtaste søgekriterier.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2008 kl. 15:33

Opdaterede første post med et billede.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvilket format skal filmene ligge i på harddisken for at dette plugin kan hente de nævnte oplysninger? Det virker vel ikke på en film jeg har optaget fra TV i .ts format?

Flemming

Har lige prøvet at sætte den til at scanne mine optagede film (i .ts format) og disse finder og afspiller den uden problemer.

Eneste ting der måske skal gøres, er at alt efter hvordan filmen navngives når du optager den, så er det ikke sikkert at plugin'et kan genkende den.

Lige pt skal man rette dette til inde i configuration, men på et tidspunkt (i en senere release) bliver det snadsynligvis muligt at rette dette inde i selve GUI i plugin'et (ligesom man kan med TV-series).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu