recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krav til BlueRay på PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKrav til BlueRay på PC?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2005
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Krav til BlueRay på PC?
    Sendt: 31-August-2008 kl. 20:12
Hej

Jeg overvejer at skifte min DVD brænder ud i min PC, med en BlueRay ditto, og så samtidig undgå at købe en extern BlueRay afspiller :-) Faktisk kunne jeg også finde på at anvende BR drevet til en lidt mere permanent backup løsning (jeg har en NAS).

Jeg er bare lidt (meget) i tvivl om hvad der er af hw krav til problemfri afspilning af BR film på PC? Ja, faktisk er jeg fuldstændig på bar bund mht. BlueRay :-)

Min PC er en: XP-MCE, P4/3GHz, 1GB Ram, NV GF7300GS/512MB, og jeg anvender PowerDVD 8 Ultra.
Jeg har optisk forbindelse fra PC->Surround anlæg, men kun VGA kabel fra PC->TV (desværre kun 1 HDMI indgang på TV, hvor Canal+ boksen så sidder).

Er det godt nok, eller skal der en opgradering til?

Hvilken brænder skal man vælge (som også er god til afspilning)?

mvh Lars

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2008 kl. 00:56

Vedr. backup

Er du klar over at medierne koster mellem 70 og 80 kroner, og at de så kun kan skrives en gang. Det betyder en pris på ca. 3 kroner per giga. Hvis du tager en ekstern harddisk på f.eks. 1 TB så kan den fås i omegnen af 1000 kr. det vil sige ca. 1 kr. per giga. Den kan du så redigere i, og slette det du har set. Så pt. er en PS3, specielt hvis man har unger eller er til spil, et godt valg, kombineret med en ekstern harddisk, koblet til mediecentret, til film

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu