Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DonBirger
Guld medlem
Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
|
Emne: gigabyte GA-MA78GM-DS2H analog udgange Sendt: 02-September-2008 kl. 20:55 |
har det populære bundkort gigabyte GA-MA78GM-DS2H analog udgange, så man kan køre HD lydformaterne via analog, hvis ens forstærker ikke har mulighed for det via HDMI. så vidt jeg kan finde ud af, så har det analoge udgange, men om man kan køre det sammen med sin forstærker og derved få mulighed for de nye lydformater sammen med blueray drev.
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 22:10 |
Hvis du mener helt almindelig mini jack udgang til højtaler, eller headset, så ja det har det.. er det HD lyd??
Men hvorfor ikke bruge SpDif til forstærkeren?
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2008 kl. 04:49 |
fordi det ikke understøtter de nye lydformater, da den udgang ikke har nok bitrate til at overføre dem, som man kan med analog og hdmi. det var mest derfor jeg ville bruge analog.
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2008 kl. 04:50 |
så var planen at købe minijack til phono adapter, men om det ville virke ved jeg ikke, så hå havde håbet på nogle inputs fra folk der evnt havde prøvet det.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 03-September-2008 kl. 10:56 |
MiniJack til phono er en hel normal måde at gøre det på, så det vil virke. Du behøver ikke købe ene adapter, der findes kabler hvor der er 1 MiniJack i den ene ende og 2 Phono i den anden. Der er dog nogen entusiaster der siger at der for meget støj på en analog løsning, men jeg kan altså ikke høre det
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
DonBirger
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2008 kl. 15:55 |
ok tak for hjælpen, jeg har så hørt nogen sige at analog lyder bedre end hdmi, der er altid delte meninger om tingene.  men takker.
|
 |