|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Seeker ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 02-September-2008 kl. 17:46 |
Hej Som forholdvis nybagt Media Center bruger er det lidt fustrerende at opleve hvor "bøvlet" det er at få en fornuftig løsning med digitalt (HD) tv sammen med YouSee kabel tv (som jeg mere eller mindre er tvunget til at bruge). Enten køber man vel den nye Samsung box - med eller uden harddisk, eller også går man i gang med en floppytv løsning (eller lign)? Det er vel reelt de to eneste muligheder? Men begge ovennævnte løsningsmodeller har (som jeg pt. opfatter det) nogle væsentlige uhensigtmæssigheder: Med en Samsung box har man dels endnu en klods stående - og integrationen med media centeret er ringe/ikke eksisterende (ingen HD-optagelser mv). Floppytv løsningen er endnu for folk der både har tid og viden til selv at foretage en masse tilpasninger (udokumenterede?). Jeg kunne vel egentlig godt kaste mig ud i sidstnævnte projekt, men jeg har desværre ikke tiden til at implementere løsningen - og langt mindre at holde den kørende over tid. Så hvad gør man så? Venter på at MS kommer med en media center løsning der kan håndtere floppytv løsningen og håber på at den spiller bare nogenlunde sammen med YouSee? Det har vist meget lange udsigter (for Fiji er vel ikke noget man kan håbe på?) - eller hva'? Hvis nogen af jer har et bud på hvad man kan se frem til af mulige løsninger inden for nær fremtid, så er jeg yderst interesseret...
Redigeret af Seeker - 02-September-2008 kl. 17:47 |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Det er de løsninger der findes.. MS kunne godt have lavet Vista MCE med HD support, og det hele, som fungerede med DVB-C/S/T tunere, men de VALGTE at lade være.. Der findes færdige mediecenter løsninger.. ( som dog er de samme løsninger som folk bruger herinde, man køber dem bare færdiginstalleret istedet) Jeg kan ikke huske hvad de hedder, der var en artikel om det herinde, noget med electrola, men det er det samme som de løsninger man kan finde herinde, bare uden alt gør det selv arbejdet.. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1685&zoneid=5 Redigeret af Pizzabager - 02-September-2008 kl. 18:01 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Electrola: En helt igennem elendig løsning....
Der findes ikke nogen perfekt løsning, og dette er faktum. Skal du lave noget der batter, så skal du bruge Lmgestion Dvbviewer network encoder sammen med SageTV (Med SageMC UI). Men her er mangler vi EVR...Som det eneste... Dvbviewer er det mest stabile med digitalt TV men TVguiden uha den er ringe, faktisk så dårlig at programmet er ubrugeligt.. det samme er brugerinterface.... Redigeret af Patriarken - 02-September-2008 kl. 18:11 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg er, på trods af at jeg er en af de største tilhængere af DVBViewer, også nået til den konklusion, at jeg lukker ned. Jeg har investeret oceaner af tid og penge i det her, og giver sandsynligvis op. Jeg kan simpelthen ikke få HD TV til at virke, så hvad er ideen i at betale for HD uden at kunne se det. Jeg har kæmpet med ryk i skærmbillederne, det falder ud så alt går i stå og kanalskift er for det meste ligmed en genstart af maskinen. Jeg har reinstalleret operativsystem, drivere til mit Technotrend 3200 S2, grafikkort ATI 3650. Jeg har prøvet med andre grafikkort, jeg har købt dyre SW pakker (PowerDVD 8 Ultra) Jeg tror jeg falder til patten og beder Canal Digital sende mig en HD box med Harddisk |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Hvorfor køber du ikke din egen HD modtager med PVR funktion, så du stadigvæk har redigeringsmulighederne? |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Lyder som en god ide, har du en du kan anbefale. Jeg er åben for alt !!!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
Jeg går ud fra at får dit signal via parabol, så en Vantage HD 7100TS vil da være et bud, eller måske vente til model 8000S kommer, da den har to tunere. HD 7100TS er en kombimodel med DVB-S/S2 og DVB-T tunere, begge i mpeg4, mens 8000S har to DVB-S/S2 tunere. Det kan bedst betale sig at købe i Tyskland, hvor en 7100TS ligger på ca. 2800 kr. og en 8000C koster ca 3300. Her er meget mere læsestof: http://www.vantage-digital.com/index.php?a=produkte&p=16 Jeg bruger selv en 7100C på YouSees kabelnet, og er ganske tilfreds, så tilfreds jeg nok køber en 8000 i kabeludgave når den bliver tilgængelig. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ser rigtig fedt ud, men hvor køber man. har prøvet at padle rundt, men intet fundet!
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du køber her i danmark er der denne mulighed: Model 8000S og 7100TS. Jeg ville helt klart vælge 8000S, da den har mulighed for både intern og ekstern harddisk via eSata interface, og så de to tunere selvfølgelig. |
|
Mvh Hans
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror jeg køber sådan en fætter når jeg får "tid". Har du selv købt en, hvis ja, hvad er erfaringerne?
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg tror ikke på fremtiden før den er her, når vi snakker computere Det er lidt ærgeligt med den holdning her, for egentlig er der massere af muligheder. Problemet er bare, at de tager alle tid at sætte sig ind i, eller man skal som alternativ skrue ned for sine krav. Det væsentlige problem, det findes i og omkring digital tv. Det er her al balladen opstår. Kan man "nøjes" med analogt tv, så er der ingen tvivl om, at Microsoft Media center er at foretrække, specielt hvis man ikke har tid/lyst til at rode for meget med det. Det virker som udgangspunkt som det skal. Hvis man absolut vil have digitalt tv, ja så må man i gang med en større udredning, som alt for ofte udarter sig i frustrationer og irretationer, hvor det nærmest grænser sig til folkemord på softwareudviklerne. Og det er med rette, at mange får disse tanker, synes jeg. Jeg kan ikke svare mere præcist på dit spørgsmål.
|
|
![]() |
|
![]() |
Mine frustrationer og demed holdning er ikke rettet mod Digitalt TV, her fungerer det fint med både DVB-S og DVB-T. At installere en DVB-T løsning er piece of cake. Installer OS, installer kort, installer codec, installer DVBViewer, skan kanaler (der er kun 4) og så kører det, klippestabilt! Der hvor frustrationerne opstår er når vi snakker HD. Tager vi ovennævnte setup og tilførrer et DVB-S2 kort med CAM modul, så ryger stabiliteten sig en tur. Og tro mig, jeg har brugt måneder og kroner på det her. Adskillige grafikkort, tunerkort, codecs med dertil hørende drivere i både released og beta udgaver, og alt sammen på helt friske Vista installationer. Nu prøver jeg en sidste ting: går tilbage til XP og prøver det hele forfra.
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |