|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 04-September-2008 kl. 10:29 |
Kører p.t. med mediacenter med Vista uden TV-support. Kunne snart godt være tændt på en kabel- eller parabol løsning for at få nogle HD-kanaler. Det ser ud til Canal-Digital har det største udbud. Så det vil nok være parabol der er 1. prioritet. MEN har læst en del tråde om hvor dårlig integresion man får med et mediacenter! Jeg ønsker nemlig ingen bokse udover mit mediacenter, og det skal bare virke altid. Og hele hustanden skal kunne finde ud af det, uden at skulle pille ved div. indstillinger etc. Findes der en nem og god løsning eller bør jeg vente? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Det er en dødssejler hvis du selv formulerer spørgsmål som disse. Jeg forsøger ikke at nedgøre hverken dig eller andre. Men hvis ikke du har undersøgt hvad der foregår sådån på frontend verdenen så er det naivt at forestille sig at du i løbet af 0.5 kan lave noget der bare virker. Hvis du følger lidt med i forummet her og andre steder, ja så er der en fire fem stykker der ved hvordan man skal gøre rent softwaremæssigt. Disse brugere tilkendegiver fejl og løsninger(workarounds)og mangler med hjemmel i deres erfaringer. Disse folk udveksler desuden stadigvæk erfaringer hvor den ene har noget at lære af den anden. Men fælles for dem alle er at deres løsning og dyrekøbte erfaringer er kompromiser der lader meget tilbage at ønske....
Redigeret af Patriarken - 04-September-2008 kl. 17:06 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Som jeg også har skrevet, så har jeg set der er problemer med det. Men helt konkret har jeg ikke læst alle trådene igennem, da jeg synes der har været meget som ikke har en kæft forstand på. Derfor er mit spørgsmål måske heller ikke så håndfast? Eller måske er det? og du har givet mig svaret Som jeg fornemmer dit svar, så er det vidst ikke p.t. noget jeg vil gå i krig med. Der er som sagt også andre end mig der skal se TV, og det skal bare virke. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Hvis du ikke er indstillet på at bruge rigtige mange timer, skal du glemme det. Også hvis der er andre der skal bruge det, som ingen viden har.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Vista MCE er en fin løsning, hvis det bare skal være digital tv med SD kanaler, men så snart det handler om HD kanaler er al balladen der.. der er endnu ingen nem løsning som bare virker super, der er flere løsninger, men de er alle med mangler på deres egen måde.. Det skal bare ikke være nemt med HD på mediecenter.. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Pizzabager Det er jo ikke rigtigt! MCE er ikke en god løsning med digital TV Der er ingen support for undertekster Mange siger: Hey jeg har ingen problemer med at se amerikanske film uden undertekster, men det er jo ikke kun det der vises. Jeg er helt lost, når en tysk eller fransk film flimrer hen over skærmen |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Og til:
Findes der en nem og god løsning eller bør jeg vente? Ja det er et godt spørgsmål Jo den nemme løsning er: Køb et færdigt (læs: dyrt) anlæg, og lev med hvad det tilbyder, eller byg selv (og det har jeg ligesom forstået ikke er aktuelt) Så konklusionen er nok at du må krybe til korset og fatte muldvarpen |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
OKay men de danske kanaler som vi bruger har hardcodet undertekster, så jeg har ikke haft nogen problemer endnu, derfor skrev jeg det.. |
|
![]() |
|
![]() |
Men hvad ville det være for nogle problemer jeg vil løbe ind i? Og hvad for hardware/software skal jeg have? problemer med undertekster? øøøh hvordan kan det være. Troede bare de var der, og ikke kunne fjernes? Det kan måske undre mig meget, at det åbenbart ikke sådan er lige til at få funke. Jeg ville tror at en PC med en windows platform, kunne programeres til havd som helst i forhold til en TV-boks. |
|
![]() |
|
kolmorgen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2008 Sted: Sydney Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Tja som udgangspunkt har du ret, men desværre er Vista MCE tung at danse med ligeså snart at programmet ikke kan opfylde de behov der måtte være. Eksemplet med undertekster er blot en problemstilling. En anden problemstilling som jeg har kæmpet med de seneste 3-4 uger uden held, er at erstatte tv-guiden med egne data fra internettet. Jeg er selv forholdvis grøn på området og indtilvidere mangler jeg HD-support, undertekster på div. kanaler, xmltv (tvguide) mv. før jeg synes mit tv-center opfylder mine krav. Og dette har jeg arbejdet på i godt og vel 4-5 mdr. (dog ikke hele tiden :)) Der er også anden media center software på området, men dog ikke noget som jeg har kunne stille mig tilfreds med. |
|
![]() |
|
![]() |
Problemet med undertekster er ikke kun Kun HD, det er generelt med digitale tunere, nogen kanaler sender stadig undertekster ud hardcodet ind i billedstreemen, andre bruger det nye DVB-subtitle, som sendes ved siden af billedstreemen, så kan man slå undertekster fra og til, og evt have flere slags undertekster til en kanal. men DVB-subtitle er ikke understøtter af Vista MCE (dvs Nye OEM versioner af Vista kommer til at understøtte DVB-subtitle, da der lige er kommet en opgradering, den er desværre ikke tilgængelig for os der allerede har vores Vista..) Vista MCE har også et problem med kanaler med Multilyd, dvs der sendes f.eks både svensk og dansk lydspor ud med Eurosport, og høres på samme tid under udsendelser, så kan man ved at gå ind i tv'ets menu skrue lyden over til den ene side på balance, og kun få det ene lydspor. det virker, men ikke særlig smart. Det med lyden er også fixet med en opgradering i den nye Vista OEM versioner, men heller ikke tilgængelig for os der allerede har vores vista. De 2 ting kan omgås ved at anvende f.eks DVBViewer. men det er et andet program man bruger istedet for Vistas indbygget MCE, og det er ikke lige til at opsætte for begyndere.. HD virker også med DVBviewer, nogen siger det virker rigtig godt. jeg selv havde ikke stor succes med min første installation af DVBviewer. |
|
![]() |
|
![]() |
Status på undertkester på Digital MCE (DVB-T): DR2 sender indlejrede undertekster, DR1 og TV2 gør ikke (bortset fra nyhedsudsendelser og magasiner etc.). Den nye version af Vista hvor dette er fixet (TV Pack 2008) er, så vidt jeg ved, endnu ikke frigivet |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |