recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loft-ophæng til Sanyo Z5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLoft-ophæng til Sanyo Z5

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PetterPetter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2008
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Loft-ophæng til Sanyo Z5
    Sendt: 04-September-2008 kl. 22:53
Efter god vejledning fra folk her inde på forummet har jeg endelig fået købt mig en Sanyo z5 projektor.
Har tænkt mig at hænge den op i loftet, men jeg syntes at de fleste "mounts" lader projektoren hænge og svæve en ti - tolv cm under loftet og det syntes jeg ser lidt klodset ud.
Er der nogen her inde der har erfaringer med selv at bikse et ophæng sammen, så en projektor kan sættes helt op til loftet....?
Har selv tænkt på at man kunne skrue en plade på projektoren og en plade i loftet og så forbinde de to plader med nogle justerbare skruer, så billedet kan justeres... men ved ikke om det er en god fremgangsmåde....

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:36

Alt efter den måde du sætter den op, altså med vinkel til lærred og afstand mm. behøber du ikke at kunne justere Z5 på den måde du skriver.

Z5 er genial med Lens Shift. Modsat en del dlp projektore har du en enorm frihed til at køre billedet ind så det passer til dit lærred.

Prøv at stille dig op på en stige helt op til loftet og forsør billedet til ca. dit lærred størrelse. Dernæst med den i armen (ja den er lidt tung hehe) så brug Lens Shift på siden til at justere for blot at du selv kan se hvor meget du kan "flytte" billedet.....det er super enkelt og nemt.

1 ting hvis du endnu ikke har opdaget det / læst dig frem til det:

- Slå "highland" fra i menuen - den stod til enabled på min. Dvs. blæser kører på fulde gardiner....når den er slået fra og du derefter sætter til eco-mode (som også giver bedre sort-niveau) så vil du næsten ikke kunne høre blæseren.

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 13:17

ved ikke hvor meget varme sådan en afgiver, men måske skal der være lidt afstand fra loft til maskine?

bare træls, at have en maskine, der skal puste ekstra for at komme af med varmen, hvis det er tilfældet

Nikolaj

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 13:21

det her http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=2736 virker måske som noget du kan bruge??

bruger selv en hjemmelavet hvid hylde da der var lidt mere waf over det :-)

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

det her http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=2736 virker måske som noget du kan bruge??

bruger selv en hjemmelavet hvid hylde da der var lidt mere waf over det :-)

Umiddelbart kan det ophæng ikke bruges uden at man modificerere det lidt. Jeg har det samme og da jeg skiftede til en Z5'er kunne jeg ikke bruge det, da de skruer der skal ned i bunden af projektoren er for store til de huller der sidder i armene på ophænget. Det klares dog let ved at bore hullerne ud med et 6-7 mm. bor. Så kan den komme meget tæt på loftet.

Ja, lens shift er smart, men der er dog grænser for hvor meget det kan strække sig. Jeg har min Z5'er monteret med et 30 cm. forlængerstykke fra Vogel, men alligevel kan billedet ikke komme ret langt ned. Jeg har ca. 3.2 meter til loftet og underkanten af billedet er trods forlængerarm rigeligt højt oppe. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 17:15
Lyder underligt Kaizer - hvor stort er billedet / lærred ?
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 19:18

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Lyder underligt Kaizer - hvor stort er billedet / lærred ?

Jeg vender tilbage med mål o. lign. senere, når jeg har haft gang i projektoren.  

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 22:25

Så er der blevet målt lidt: Jeg huskede forkert: Jeg har 286 cm. til loftet.

Projektoren hænger 50 cm. fra loftet (linsens midte). Eller med andre ord hænger den 234 cm oppe. Lens shift er helt i bund og underkanten af mit kun 68" lærred er i en højde af 118 cm. Overkanten er oppe i 202 cm. højde. 

Faktisk kan jeg ikke rigtigt forstå at jeg ikke kan få billedet længere ned, da denne anmeldelse: http://www.projectorreviews.com/sanyo/plv-z5/performance.php #lens siger at jeg burde kunne montere projektoren næsten en hel skærmhøjde over lærredet.

Uddrag:

The Z5 offers a wide range of lens shift. It will allow you to position the projector, anywhere from significantly below to significantly above the screen surface. In fact, almost a full screen height above or below (for a 100" 16:9 screen, one screen height is about 49 inches!)

Med et 68" lærred skulle jeg derfor kunne montere den næsten 85 cm. (lærredets højde) over lærredet; eller med andre ord helt oppe under loftet. Jeg har den blot monteret 33 cm. over lærredet.

Med mindre de taler om målet fra midten. Så passer det bedre, da ½ x 85 cm. er 42,5 cm + de 33 cm. jeg alllerede er over lærredets top. Det giver 75,5 cm hvilket er tættere på de 85 cm. Det giver mere mening hvis man skal tro Sanyo's egne oplyninger her (ca. halvvejs nede på siden): http://www.sanyo-lcdp.com/english/product/plvz5/plvz5.html

Redigeret af kaizer - 06-September-2008 kl. 22:26
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu