|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() Sendt: 06-September-2008 kl. 00:16 |
Hej Jeg overvejer at købe en HP medieserver og en PS3. Vil det være muligt, at streame fra medieserver lyd/billede m.m. til vores to fjernsyn? Hvordan fjernbetjener man medieserveren? Er der tvkort i HP medieserver? Det er ved jeg har læst om HPs medieserver: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1695&zoneid=5
|
|
![]() |
|
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
Jeg har en HP medie server, og der følger ikke keyboard, mus, fjernbetjening med. Den har ikke noget tv kort, og du kan ikke sætte en skærm til. Konceptet er kanon synes jeg. Det er nemmere end med et NAS, da det kører med Windows interface, men det er en smagssag (nu kommer alle NAS drengene efter mig Imod taler det forholdsvis høje el forbrug, og alt for lidt RAM. Jeg har opgraderet til 2 GB selvom garantien så ryger, men tro mig 512MB ere ALT for lidt - det er trods alt en 2003 server. List links:
Redigeret af rigo - 06-September-2008 kl. 09:54 |
|
![]() |
|
nph12 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 646 |
![]() |
Hvilken HP medieserver har du? Hvad med støj? Larmer den eller kan man god have den stående i stuen? Hvordan fungere HP medieserver og SP3 sammen? Er der nogen problemer eller kører det bare? Findes der andre extender end PS3? |
|
![]() |
|
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
Min er denne. Jeg synes støjen er holdt på et fornuftigt niveau. Den støjer meget mindre end en PS3. Du kan sagtens have den stående i stuen vil jeg mene. Jeg har endnu ikke haft problemer med at streame til min PS3 (billeder) Det er jo MS så du kan også steame til en xbox. Men den kan jo meget mere end at stream lokalt i huset. Du kan connecte til den blot du har en internet forbindelse. Dvs. du kan oprette brugere, der kan få adgang til billeder, musik og filer fra en pc uden for huset. Jeg bruger den også som musik bibliotek for mit Sonos. Du kan lave en automatisk backup af de pc'er du har på dit netvæk. |
|
![]() |
|
![]() |
Så lyd og billeder kører fint, men har du prøvet at streame video? Vi kan kunne streame et tv-signal, hvis man putter et tv-kort i serveren? Kan man ligge alt på serveren? Er der nogle formater man ikke kan/må ligge på serveren? Skal man have fast ip-adresse for at tilgå serveren fra internettet? Er der ikke risiko for at ens server kan blive hacket? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ønsker stadigvæk svar på disse spørgsmål, men jeg har oprettet et nyt spørgsmål vedr. digital distribution i hjemmet, da jeg ønsker en samlet løsningen. http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46624& PN=1 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
du skal nok ikke forvente at kunne sætte tv kort i og så kunne "streame" det ud til flere destinationer såsom ps3... det findes simpelthen ikke til pc.
|
|
![]() |
|
dkduck ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-September-2005 Status: Offline Point: 109 |
![]() |
MVH
Erik M M >> Noxon2 - MSS2 500Gb - Technics Receiver - B&W DM220 |
|
![]() |
|
![]() |
Det blev en QNAP TS-100 i stedet for HP medieserver og en PS3.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |