recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray vinder over DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlu-ray vinder over DVD

Besvar Besvar
Afstemningsspørgsmål: Vinder Blu-ray over DVD
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
56 [82.35%]
3 [4.41%]
9 [13.24%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Emne: Blu-ray vinder over DVD
    Sendt: 05-September-2008 kl. 11:34
Nu efter IFA messe, hvor stor set alle prod. er og begynder og lave Blu-
ray afspiller, og det se ud som om at der er flere ny Blu-ray afspille
modler end DVD ditto, og kina også er hoppe på Blu-ray vognen, som
igen ville give Blu-ray afspiller til omkring 1000,- kr. (så se vi snart Blu-
ray afspiller i Bilka, Netto og Aldi med mere).

Og på Blu-ray film siden, så er snart alle film selskaber hoppe på Blu-ray
toget, og ville begynde at udgive Blu-ray film, stor set alle min DVD film
titler ville eller er udkomme på Blu-ray.

Prise på nye blu-ray film er ved at falde til DVD priser, 200,- kr. for en ny
Blu-ray film.

Så hvad mene i vinder blu-ray eller DVD ?

Redigeret af Startrek - 05-September-2008 kl. 11:45
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 651
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 11:39
tja tror ingengang en sådan afstemning er nødvendig, alle kender jo svaret på forhånd
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 11:40
Det er jo altid en god ide at få nogle fakta på bordet
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:02

Hvordan vinder? Så det bliver det eneste format og DVDen forsvinder?

Blu-ray har jo allerede vundet folks hjerter herinde, så en afstemning er spildt.

Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:07
Så længe blu-gay skiver er så dyre, så bliver jeg ved med at købe DVD.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:12

@ND

Så er det fordi du ikke kigger dig om. Jeg har ingen BDer til over 179 kr, men mange til mellem 100 og 150 kr.

Mig bekendt ligger prisen for nye dvder på 170-180 kr. 

Redigeret af Kampus - 05-September-2008 kl. 12:12
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:29
Tror ikke blu-ray erstatter dvd indenfor få år. For folk som er her på recordere - jo sikkert nok, men ikke gennemsnittet af folk. Så skal prisen for gamle film falde på blu-ray falde i takt med gamle film på dvd tror jeg. Der vil alt andet lige være film derude man måske gerne vil eje men ikke vil give kr. 150-200 for når den på dvd koster kr. 49,95.
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
dfms Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-August-2008
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 11:09
Ja når man nede i den lokale Bølka, kan finde hundrede vis af DVD'er til en 50'ser, og ved siden af 10-15 BD'er til 200-270 kr, stk., er det ikke sværd at gætte hvad HR. og Fru. DK køber.
Til top
mou2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2008
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 11:37

Med tiden vil dvd udgå, nok på samme måde som da DVD kom på markedet og VHS udgik en dag. Men jeg tror ikke at det sker de næste 3-4-5 år.

Det må tiden vise..

Til top
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2008 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af dfms dfms skrev:

Ja når man nede i den lokale Bølka, kan finde hundrede vis af DVD'er til en 50'ser, og ved siden af 10-15 BD'er til 200-270 kr, stk., er det ikke sværd at gætte hvad HR. og Fru. DK køber.

Det er måske nok en lidt søgt analogi, dfms.

For sådan var det også med DVD tilbage i 1997 - 1998. På det tidspunkt boede jeg i Hjørring, men måtte til Frederikshavn for overhovedet at kunne købe en afspiller, og skulle køre til Laserdisken i Aalborg for at købe film, da det var nærmeste forhandler, og da kostede en DVD også mellem 250 - 400 kr. pr. stk. Jeg kan huske jeg gav 399,- for 'Godzilla', men hentede den så også i Laserdisken 1½ måned før den fik biografpremiere i DK. Det var tider...

Selvfølgelig sker der en ændring i den nuværende magtbalance. At tro andet er naivt, for historien har vist, at ny teknologi erstatter gammel teknologi, og når først udviklingsomkostningerne på format, skiver og afspillere er hentet hjem, så falder såvel film og afspillere dramatisk i pris. Jeg vil gætte på, at man i 2010 kan købe en Blu-Ray HDD med minimum 500gb HDD til 2000 - 3000 kr, og filmene vil også kunne findes til 49,95 ligesom DVD kan i dag, når altså de har været ude i et stykke tid.

For premierefilmene vil stadig koste 200,- fra ny. Det kommer ikke til at ændre sig, faktisk kun i negativ retning, da inflationen med garanti gør, at nye film på et tidspunkt kommer til at koste 250,- fra ny. Men det er en helt anden snak.

At afvise Blu-rays potentiale for at overtage markedet på sigt er i hvert fald at foregribe sig på udviklingen. Formatet skal lige have fat. Nørderne (os) er i gang med at implementere formatet derhjemme, og når vi har betalt udviklingsomkostningerne på dyre afspillere og dyre film, så falder det i pris i takt med at flere og flere hopper med på vognen.

Forskellen på generationsskiftet mellem DVD og VHS til denne DVD -> Blu-ray er jo så nok desværre den, at rigtig mange stadig mener DVD er "godt nok", hvorfor de ikke ser nær så stor en kvalitetsforskel, og dermed har sværere ved at godtgøre opgraderingsudgiften for sig selv og familie. Derfor tror jeg ikke selv at DVD går nogen krank skæbne i møde lige foreløbig. De to formater kommer til (tror jeg) at leve side om side i længere tid end DVD gjorde med VHS. Det tog jo kun ganske få år førend DVD fik langt størstedelen af markedet. Her med introduktionen af Blu-Ray tror jeg der vil gå længere tid. Netop fordi DVD stadig er et ganske godt produkt.

Noget helt andet er dog, at når vi begynder at få HD-kanaler og alle har HD-fjernsyn, så tror jeg det kommer til at gå hurtigt. For så er DVD lige pludselig mærkbart "dårligere" end almindeligt tv-signal, og til den tid vil priserne på afspiller og film i Blu-Ray-verdenen være meget lavere end nu, og så hopper de fleste på vognen. Det passer sikkert med, at fjernbetjeningen på dvd-afspilleren er begyndt at strejke, nogle af filmene er blevet noget ridsede, og man kan få samme film på Blu-ray til 3 for 100 nede i Stereo Studio.

Så magtskiftet skal nok komme. Det tager bare lige nogle år, akkurat som med DVD. Medmindre et nyere format ser tidens lys i mellemtiden, og overhaler det hele indenom. En skive med plads til 20 TB? Det skal nok komme.
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu