|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() Sendt: 05-September-2008 kl. 21:35 |
|||
Jeg har netop forbundet min PS3 med min pc skærm (LCD), men jeg får ikke noget billed. Lyden kommer fint ud via anlæget, men skærmen forbliver sort. De to er forbundet med et DVI/HDMI kabel. Min skærm.
Redigeret af rigo - 05-September-2008 kl. 21:36 |
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||
Er du sikker på, at det er de rigtige forbindelser:
|
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
Jeg tror ikke din skærm har en HDCP forbindelse. min skærm en HP 2007 har det. Hvis den ikke har HDCP, vil din PS3 ikke virke
|
||||
![]() |
||||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|||
En PS3 er ikke bygget til at tilsluttes en PC skærm - den er bygget til at tilsluttet en TV skærm. Derfor er output på en PS3 i det der kaldes video opløsninger - eks. 1080p ved 50/60hz - eller sagt på en anden måde i en opløsning på 1920x1080. En anden video opløsning er eks. 720p som er 1280x720. Pc skærme bruger nogle andre opløsninger efter en såkaldt VESA standard - eks. VGA 640x480, SVGA 800x600, XGA 1024x768 osv. Kort fortalt langt de fleste normale PC skærme forstår og understøtter simpelthen ikke de opløsninger man ouputter fra eks. en PS3 eller en DVD afspiller o.lign. Din konkrete skærm understøtter følgende opløsninger iht. specifikationerne: Forudindstillede VESA-grafiktilstande (ikke-interlaced): Ingen af disse svarer til de video opløsninger du outputter fra en PS3. Den anden forhindring er som allerede nævnt manglende understøttelse af HDCP, der også kan forhindre tilslutning.
Redigeret af spawn - 05-September-2008 kl. 21:50 |
||||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||||
![]() |
||||
rigo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2006 Sted: Slangerup, DK Status: Offline Point: 763 |
![]() |
|||
Jeg har nu prøvet begge DVI indgange, men det hjalp ikke.
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||
Så er det som spawn skriver, skærmen kan ikke anvendes til det foremål. |
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Der er noget, der tyder på at i har ret For et år tilbage havde jeg havde jeg en anden HP skærn, men det var også en 23" widescreen, og den virkede. men den kørte også ful HD |
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
den virker ikke fordi der ikke er understøttelse af HDCP.
Jeg bruger min ps3 sammen med en hp 2007 med et indput på 720p. skærmen har understøttelse af HDCP samt det er en 16:9 skærm. Det virker rigtig godt, vil ikke bruge min plasma til ps3 (spil). |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
I har ret. Tak for hjælpen - den er nu sat til Pana'en i stuen igen. |
||||
![]() |
||||
Beond ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2008 Status: Offline Point: 51 |
![]() |
|||
Jeg har en viewsonic 28" hængende på væggen i den anden ende af stuen så man kan spille og se fjernsyn samtidig. Den æder alle signaler og så kan den vise full hd 1:1. Men den er 16:10 der er en lidt irriterende opløsning hvis man ikke skal bruge den til PC. Dog scaler den fint elle laver sorte kanter eller hvad man nu ønsker. |
||||
![]() |
||||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
|||
DVI-porten på pc-skærm skal understøtte HDCP - ellers vil der ikke komme noget billede.
|
||||
|
||||
![]() |
||||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|||
Er HDCP nok, eller er der mere, der skal være opfyldt?
Jeg leger lidt med tanken om at bygge et digitalt TV til sønnen med en computerskærm og en Zaptor, forbundet med HDMI-DVI. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |