|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MortenMJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Oktober-2006 Status: Offline Point: 822 |
![]() Sendt: 04-September-2008 kl. 03:13 |
Hej
Jeg søger en NAS som er trådløs og som skal understøtte "IEEE 802.11 n" og have GIGA LAN samt mulighed for RAID 0 og RAID 1. Den må også meget gerne have plads til mere end to harddiske (mere end 2 TB). Spørgsmålet er så bare, om der i det hele taget eksisterer en NAS som har disse egenskaber? Det tætteste jeg umiddelbart kan komme er denne - Men som I kan se lever den desværre ikke op til alle mine ønsker og krav. Jeg håber derfor, at der er nogle herinde, der kan hjælpe mig med at finde frem til det jeg søger (hvis muligt). ![]() PS: Er også postet i dette forums PC-sektion. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Kan du ikke bare købe din NAS og en bridge eller en WLAN router med GBswitch, Mimo og Ndraft?
Redigeret af Patriarken - 04-September-2008 kl. 22:12 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
Prøv at kigge på en qnap boks.
Jeg har selv en qnap TS 209 PRO II. Dette er den ultimative, og kan give dig 5TB data. http://www.qnap.com/pro_detail_hardware.asp?p_id=104. Ps. husk at diske skal købes ved separat. ![]() |
|
![]() |
|
rasmuskarlsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2006 Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Sorry for lige at komme med et spørgsmål som ikke ligner omhandler tråden direkte.
Men forstår ikke hvorfor at man eks. foreslår at købe den Qnap TS-509... Den koster Over 6000kr, og har selvfølgelig begrænset kapacitet... Hvorfor køber man ikke bare en "almindelig" stationær, som nok kan sættes sammen for 2500kr og så smider diskene deri? |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() |
Det kan du selvfølgelig. Nu blev der spurgt på en NAS, og jeg fortalte om
min foretrukne leverandør. Du er inde på noget centralt her. Skal man køben en færdig pakke eller 'bygge' en selv. Jeg valgte pakken. En væsentlig faktor for mig var strømforbruget. Det er Sleep mode 47.3W In operation 84.7W for en 509, og noget mindre for en 209. Og husk også at overveje støjen. Du kan få en model 109, der kun er passivt kølet, altså uden blæsere. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Fuldstændigt korrekt....så kunne du ligge WHS på den og køre med en SageTV server ditto. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |