recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB viewer og EPG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB viewer og EPG

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB viewer og EPG
    Sendt: 07-September-2008 kl. 10:46

Efter at have rescannet for kanaler, har jeg i min kanalliste indsat DR1, DR2 og TV2(Lorry)-fra DIGITV biblioteket, da de alle kunne fanges på frekvens 370000, så man derfor kan optage disse kanaler samtidig (det er jo smart ).

Men som den eneste kanal i programguiden (EPG'en) mangler nu TV2(Lorry), denne kanal optræder også som den eneste i kanallisten med et underbibliotek nemlig TV2( AC3).

Hvis jeg indsætter TV2 på frkvens 594000 er der ingen problemer med EPG'en, men så kan jeg jo ikke se DR1 samtidig med optagelse af TV2

Hvordan får jeg TV2(Lorry) til at optræde i EPG'en ??

Redigeret af ajaj - 07-September-2008 kl. 11:02
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 22:13
Hvis du er DVB-T bruger (og det er du vel, når vi snakker DVBViewer og TV2) så er det bare at slette alle kanaler og skanne igen (Brug Landbaseret og Terestial (EUR), så finder den de 4 kanaler der findes på DVB-T, og EPG skulle fungerer helt automatisk
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 22:39

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvis du er DVB-T bruger (og det er du vel, når vi snakker DVBViewer og TV2) så er det bare at slette alle kanaler og skanne igen (Brug Landbaseret og Terestial (EUR), så finder den de 4 kanaler der findes på DVB-T, og EPG skulle fungerer helt automatisk

Jeg er DVB-C bruger, dvs dvb-c tuner med viaccess cam og og et tdc kort, det virker perfekt. Jeg har slettet alle kanaler og skannet igen med samme resultat. Ingen TV2(lorry)  frekvens 370000 i EPG'en. Ligger jeg den TV2 ind der også er på frekvens 594000 er den fint med i EPG'en. Men min plan var, at jeg kunne se og optage frit samtidigt mellem DR1, DR2 og TV2(Lorry) på frekvens 370000 hvor de alle ligger. Det kan jeg ikke hvis jeg bruger TV2 kanalen på frekvens 594000. Er der ikke en metode til manuelt at ligge en kanal ind i EPG'en ?

Redigeret af ajaj - 07-September-2008 kl. 22:46
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 23:34

Beklager, jeg resonerede forkert. Jeg har desværre ingen viden om DVB-C

Håber der er andre der kan hjælpe

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 08:35

For at få ordentlige EPG-data til de engelske satellit-kanaler med DVBviewer, havde jeg samme samme problemstilling...

Der findes et  grabber program, som kan hente XMLTV.data fra nettet. 

www.light66.DK

Og et importprogram til DVBviewer til xmltv-data, udviklet af #delphi.

Det kræver at HTPC-en sættes op til en gang i døgnet at hente disse EPG-data og importere dem i DVBviewer. (windows task, det er nøje beskrevet i linket)
www.a123.dk

Her sammensætter man selv, hvilken kanal, EPG-data skal parres med..

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu