recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Terratec Cinergy C HD kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med Terratec Cinergy C HD kort

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med Terratec Cinergy C HD kort
    Sendt: 08-September-2008 kl. 07:42
Hej alle

Vi har for relativt kort tid siden købt nyt hus. Den tidligere ejer havde kabel tv igennem YouSee så jeg anskaffede mig i fredags et Terratec kort (Cinergy C PCI HD) til min nysamlede HTPC. Desværre har jeg forgæves brugt en god del af weekenden på at få skidtet til at virke, uden resultat. Jeg ved at der er åbent for de 4 public service kanaler på linien selvom man ikke har et abonnement hos YouSee så fejlen må jo næsten ligge ved kortet/HTPC'en?
Jeg har et Sony KDL46X3500 med indb. digital modtager, og der går de 4 kanaler fint igennem!
Når jeg scanner efter kanaler med symbolrate sat til 6875 og QAM til 64 finder kortet slet ingenting..burde de 4 kanaler ikke dukke op der?

En anden ting..da jeg åbnede pakken med kortet i var der en cd i fra et bundkort hvilket fik mig til at gå tingene lidt bedre igennem. Jeg kunne derefter konstatere at pakken tidligere har været i hånde hos en anden kunde der åbenbart troede at vedkomne havde købt et dvb-t kort og derfor har returneret det..men kan jeg være sikker på at selve kortet nu også er et HD kort og ikke er blevet beskadiget/byttet rundt? ..for hverken i dokumentationen eller i software, eller på selve kortet står der HD nogle steder..kun på kassen. Er der nogen der kan bekræfte om dette er korrekt for dette HD kort?

Eller tak for et godt forum med gode indlæg..! :)

S. Olsen
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 09:49

Mig bekendt findes der ikke noget særligt HD-TV-kort til DVB-C.

Det er den samme hardware, der anvendes til både SDTV og HDTV.
(det i modsætning til satellit området, hvor der findes hardware til DVB-S og DVB-s2).

Altså det er alene op til den anvendte software og installeret codecs.
Der skal være installeret en H.264 codecs for at kunne vise HDTV.

Dvs. som udgangspunkt har du et TV med indbygget DVB-C tuner, som kan vise kanalerne fra yousee-kabelnet.

Altså der er signal at modtage...

Er TV-kortet installeret korrekt med hensyn til drivers, kendes det ok af windows?

En mulighed kunne være at anvende et andet software.
Er dit kort f.eks. på denne liste?

http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features&sub= devices#devices

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:27
Hej avh

Tak for dit svar!
Umiddelbart har du jo ret mht at der skal være installeret det korrekte codec hvis H.264 indhold skal kunne vises, men det strider mod min logik at et sådan codec skal være der for at kunne finde kanalerne i det medfølgende software. (læs: jeg har installeret K-Lite codec pakken og bruger PowerDVD, så mon ikke det er der?)
Uanset skulle jeg jo mene at kanalerne burde dukke op på kanallisten da jeg, så vidt jeg ved, ikke mener at DR1, DR2, DR Update eller TV2 sendes i HD .. ;0)

Jeg har både haft installeret kortet med de drivere der er med på CD'en i æsken, fra producenten .. samt med de nyeste BDA drivere fra deres hjemmeside .. det gjorde intet udslag heller!
Windows genkender altså med andre ord kortet fint med begge drivere.

Jeg har selvsagt ikke kunne bruge/prøve kortet i Vista's Media Center da den jo mangler support for DVB-C kort.

DVBViewer har jeg ikke prøvet da jeg ikke umiddelbart kan se mit kort på deres liste over kompatible DVB enheder .. jeg har haft installeret MediaPortal men da jeg ikke engang kunne få Terratec's egen TV Software til at finde nogle kanaler gik jeg ikke videre med MediaPortal!

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:55

Det terratec program, som anvendes til dit TV-kort, må formodes at have en eller anden form tabel (f.eks. en *.ini-fil), som scanningen udføres efter...

Altså passer den tabel i forhold til yousee kabelnet?

Scanners på de rigtige frekvenser?
Er det muligt at scanne specifikt på det MUX, hvor DR1 m.v. ligger?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 11:24
Det er korrekt..opsætningen ligger i en XML fil hvor alle parametre for forskellige standard søgninger ligger, opdelt i region lignende zoner.

Hvis man vælger at søge Europa regionen scannes med en symbolrate på 6900 kb/s .. hvilken QAM setting der scannes ved tror jeg selv programmet finder ud af.

Man kan også vælge at søge i et interval hvor man så får muligheden for at sætte symbolrate samt QAM op, plus et filter så man kan filtrere scramblede eller free-to-air kanaler fra .. sidstnævnte filter slo jeg fra i alle mine søgninger.

Jeg har udført en scanning i frekvensintervallet fra 300 til 818 MHz ved en symbolrate på 6875 og en QAM size på 64 .. dette gav intet resultat.

Den sidste mulighed programmet tilbyder er at scanne på et enkelt frekvensbånd (feks 370 MHz) .. dette gav heller ingen resultat.
(Dette prøvede jeg, som det sidste, med en symbolrate på 6875 og QAM sat til både auto og 64, på frekvenserne 370 og 538 MHz)

Mit valg af frekvenser, symbolrate og QAM size er baseret på diverse programoversigter/nøgler for YouSee's kabeltv fundet diverse steder på nettet!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 11:31

Ja med de tiltag, du har gjort, så burde der være signal...

Det er helt samme input (fra samme stikdåse på væggen)?

Det omtalte TV, kan det ikke også modtage DVB-T?
Det er vel ikke et sådan signal, der modtages?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 12:02
Faktisk fik jeg samme bekymring i går eftermiddags, men mig bekendt sender YouSee vel ikke DVB-T signaler ud på deres kabelnet?! (vel heller ikke selvom abonnenten ikke er tilmeldt!?!)

Anyway så slæbte jeg rent faktisk min HTPC over til en bekendt der bor i samme forening i aftes for at dobbelttjekke. Han har den fulde kanalpakke plus HD kanalpakken fra YouSee og med hans råsignal sat til kortet skete der heller intet..jeg prøvede at tage signalet både før og efter den linie forstærker den venlige TDC mand havde sat op hos ham.

Men uanset så en stor tak fordi du har taget dig tid til at svare mig!
Jeg har arbejdet indenfor IT branchen i en del år nu men aldrig rodet med tv tunere så det er rart lige at få noget feedback på om jeg nu har gjort alt for at få det til at spille..

Jeg regner med at returnere kortet i eftermiddag med et brøl af skuffelse.. :D


Til top
Zerobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Ja med de tiltag, du har gjort, så burde der være signal...

Det er helt samme input (fra samme stikdåse på væggen)?

Det omtalte TV, kan det ikke også modtage DVB-T?
Det er vel ikke et sådan signal, der modtages?



Glemte lige at svare på dette:
Jeg mener bestemt at tuneren i tv'et kan køre både DVB-T og C.

Og til det med antenneudtaget:
Jeg har en Sandberg USB DVB-T modtager .. og den kan IKKE finde nogle kanaler på antenneudtaget så mon ikke det er et DVB-C signal fjernsynet viser?! ..
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 12:13
Hvis du vil skifte kort, så er der 2 typer TV-kort, der virker:

technotrend c1501 og floppy/firedtv dvb-c
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 13:22
Jeg har et Cinergy C PCI HD i min HTPC og det fungere fint med YouSee. Terratec software skal dog have lidt massage for at finde kanaler ordenligt, men du kan oprette de 4 kanaler direkte uden at scanne efter dem (noget med højre klik og vælg ny kanal i listen et sted).

Se evt. på http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm hvordan du stiller ind manuelt.

Selv bruger jeg MediaPortal og den har ikke samme scannings problem. Jeg har også et CI addon så alle de digitale kanaler inkl HD fungere.

Så kortet er faktisk godt, men terratec software scanningen sutter. Dog er terratec softwaren acceptabel når først kanalerne er på plads.


Redigeret af Hodor - 08-September-2008 kl. 13:23
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det terratec program, som anvendes til dit TV-kort, må formodes at have en eller anden form tabel (f.eks. en *.ini-fil), som scanningen udføres efter...

Altså passer den tabel i forhold til yousee kabelnet?

Scanners på de rigtige frekvenser?
Er det muligt at scanne specifikt på det MUX, hvor DR1 m.v. ligger?



Terratec softwaren har masser af tyske providers indbygget, men ingen danske. Så man kan enten vælge Europe og vente en halv uge eller læg kanaler ind ved direkte scanning på frekvensen eller en frekvens range.

Sørg for at vælg at den skal tillade at opdatere til beta versioner også. Den nyeste beta fungere lidt bedre med YouSee.
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Zerobite Zerobite skrev:

Den sidste mulighed programmet tilbyder er at scanne på et enkelt frekvensbånd (feks 370 MHz) .. dette gav heller ingen resultat.
(Dette prøvede jeg, som det sidste, med en symbolrate på 6875 og QAM sat til både auto og 64, på frekvenserne 370 og 538 MHz)


Med Terratec softwaren, selv den nyeste beta, finder den intet på 370 MHz. MediaPortal/DVBviewer finder alle 4 kanaler der i første hug. Så alt peger på skod kode i terratec softwaren (ikke driveren).

Men Terratec beta softwaren fandt trods alt DR1/DR2 på 538 og TV2 på 618.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu